Ons nieuwe trio... Nu bijna 3 weekjes oud.. Ze zijn zo leuk en handtam.. Zo anders dan de dames die ik al heb zitten
Nimue
Eydis
Pym
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑wo 21 apr 2021, 21:38 Ik vind je buur wel grappig. Meer dan een kwart dat niet uitkomt vind ik nu niet zo fantastisch eigenlijk.Ter verdediging van mijn buurvrouw moet ik erbij vertellen dat er vorig jaar, van de 20-25 eieren die ze in de machine had gelegd, geen een enkel ei was uitgekomen. Blijkbaar had de haan betere dingen te doen.![]()
Maar goed, fijn voor jou dat er een paar kipjes bij komen! Altijd leuk!
Ook een haantje dan?
Hier is er eindelijk, eindelijk een kipje broeds geworden. Na anderhalve maand eieren laten liggen. Gelukkig niet allemaal effectief laten liggen anders lagen er nu meer dan 100. Maar er lagen 2 nesten met 5 eitjes.
Tis wel weer dezelfde hen als vorig jaar. Had liever eens een andere hen aan de beurt gelaten, maar bon, tis niet anders. En aangezien er nog een kleine kans is dat ik er kuikens uit kan krijgen van m'n vorige haan, heb ik toch niet getwijfeld.
Net de broedeitjes die ik opzij gehouden had eronder geschoven. Ik ben benieuwd.
En best wel opgewonden.
Dit weekend komen er bij m'n zus ook kuikens uit als het goed is. 2 eitjes van haarzelf en ook 4 van mij, waarvan 2 zeker van de vorige haan.
hannabelgje schreef: ↑do 22 apr 2021, 19:56 Hanna doet inderdaad alleen natuurbroed. Als ik dat zo hoor gaat er inderdaad iets mis in de broedmachine.Ik zal het eens aan haar voorleggen. Het is nu de derde of vierde keer dat ze zelf eieren uitbroedt (nou ja, met de machine dan, bedoel ik
Anne in Zweden schreef: Ik zal het eens aan haar voorleggen. Het is nu de derde of vierde keer dat ze zelf eieren uitbroedt (nou ja, met de machine dan, bedoel ikJa het draaien van de eieren.) en volgens mij heeft ze nog nooit gehad dat alle eieren uitkwamen, altijd maar een deel (en één keer dus helemaal niets). Welke fouten zou ze kunnen maken volgens jullie? PoP had het over tussentijds openen, en de vocht- en temperatuurmetingen. Zijn er nog andere dingen?
pearlsofpassion schreef:24Nee meerdere hennen. Vier is ideaal vind ik. Dan is het vaak ook geen probleem om ze aan te houden.
Das toch niet van onder 1 hen?
Bij mijn zus is het haar eerste keer. Extra speciaal dus.
En dan is 4 stuks ideaal.