Op dit moment zitten de volgende vleesbotten in haar menu: parelhoenkarkas, kwartelrugstuk, eendenvleugels, konijnenrugstuk, kippenkarkas en eendenkarkas.
Welke vleesbotten zouden jullie aanraden?

Moderator: Lizzy
Myrthe S schreef: ↑do 08 apr 2021, 09:53 Sinds een ruime maand is mijn Golden Retriever (13 maand) over op BARF. Ze vindt het hartstikke lekker en ze doet het er goed op. Ik merk dat ze de vleesbotten zonder enige moeite eet. Om deze reden zou ik graag een iets gevorderd vleesbot willen voeren over drie maanden wanneer ik een nieuwe bestelling ga plaatsen.Ik vind zelf haaskarkas en ganskarkas echt een stuk harder dan bovengenoemde vleesbotten. Dus die zou je als vervolg kunnen geven.
Op dit moment zitten de volgende vleesbotten in haar menu: parelhoenkarkas, kwartelrugstuk, eendenvleugels, konijnenrugstuk, kippenkarkas en eendenkarkas.
Welke vleesbotten zouden jullie aanraden?![]()
pearlsofpassion schreef: ↑do 08 apr 2021, 16:46 Je hebt ook nog wild.Mijn ervaring is anders. Parelhoen vind ik stukken zachter dan fazant. Parelhoen is altijd gekweekt en worden net als kippen jong geslacht. Fazant is toch vaak pseudo wild, komt veelal uit het buitenland waar ze gekweekt worden en vervolgens uitgezet worden voor de jacht (iets wat bij ons niet meer is toegestaan). Er zitten ook altijd hagelkorrels in.
Wilde eend en wild konijn is een stuk harder dan de tamme varianten.
Fazant is vaak gekweekt dus vergelijkbaar met parelhoen. Patrijs en duif zelfs nog een tikje zachter.. Maar das nog steeds harder dan kip en kwartel hé.
Het is wel uitproberen of je hond het lust...
Ik heb wel eens ganzennek gehad en dat was een ferme eendennek. Maar niet té hard dus.
smulpaap schreef: ↑vr 09 apr 2021, 17:18 Ik zou in elk geval niet te veel inkopenJaaaa mijn honden vraten alles, maar wilde eend, met geen mogelijkheid. Geen van drie.
Sommige honden gruwelen van wild
Wilde eend is er eentje, ik heb geen hond gehad die het lustte
Gans idem , karkas van gans kan . Maar dan van de gans die ongeveer 2 a 3 kilo weegt
Soms zijn er gans bouten , die zijn mooi bevleesd
Fazant kan soms scherp zijn, en niet elke hond lust het , je kunt ook fazant bout proberen . Goed bevleesd
Haaskarkas, ik ben ermee gestopt . Ik vind het te scherp
De ree ribben van Floris vlees zijn erg mooi bevleesd en zacht . Ik test ribben altijd voordat ze naar mijn hond gaan. En als je ribben voert , dan nooit een enkele rib , altijd een boogje
Als je aan hele ganzen kunt komen is dat voor de hond natuurlijk geweldig . Lekker ontdekken
Kaela schreef: ↑vr 09 apr 2021, 20:16 Zelfs Oscar at met lange tanden de road kill die ik eigenhandig mee naar huis had genomen voor hem. Nou, dat wil wel wat zeggen![]()
pearlsofpassion schreef: ↑vr 09 apr 2021, 20:25 Gek.Misschien werkt het bij katten iets anders
Mijn 3 katten aten het gewoon.. Wilde eend. En dat wil in het geval van Luis ook best wat zeggen.