Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Lizzy schreef: wo 07 apr 2021, 08:01 Ja, en ik ken persoonlijk ook mensen die in maart 2010 heel ziek zijn geweest en in juni 2020 al geen antistoffen meer hadden. Ik ken er inderdaad ook die nog steeds antistoffen hebben. Lijkt mij echt heel zinnig om meer te gaat titeren.
2010?? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: daar kom je mee in Nature. Of the Lancet!

Maar alle gekheid op een stokje: titer is leuk als er een correlatie is tussen hoogte van de titer en wel of niet beschermd zijn. Dat is nog niet zo duidelijk voor corona. En al helemaal niet als het gaat om het vergelijken van titers na doorgemaakte infecties versus vaccinatie
Siberienne schreef: wo 07 apr 2021, 21:46 2010?? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: daar kom je mee in Nature. Of the Lancet!

Maar alle gekheid op een stokje: titer is leuk als er een correlatie is tussen hoogte van de titer en wel of niet beschermd zijn. Dat is nog niet zo duidelijk voor corona. En al helemaal niet als het gaat om het vergelijken van titers na doorgemaakte infecties versus vaccinatie
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb me er te weinig in verdiept maar ik zie eerlijk gezegd ook lastig hoe je een hoge titer kunt hebben voor Corona, na een besmetting, en dan toch niet beschermt zijn...? De RIVM twijfelt daar toch ook niet aan en bovendien geven ze mensen die besmet zijn geweest (en dat weten) toch ook maar 1 vaccin ipv twee? Waarom twijfel jij daaraan?

Oh trouwens, Leo is 1 nacht echt ziek geweest van de enting (koorts, koud, spierpijn, hoofdpijn en buikpijn) en de volgende morgen was ie wat brekelig maar daarna was ie weer in orde.
Lizzy schreef: do 08 apr 2021, 14:17 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb me er te weinig in verdiept maar ik zie eerlijk gezegd ook lastig hoe je een hoge titer kunt hebben voor Corona, na een besmetting, en dan toch niet beschermt zijn...?

Oh trouwens, Leo is 1 nacht echt ziek geweest van de enting (koorts, koud, spierpijn, hoofdpijn en buikpijn) en de volgende morgen was ie wat brekelig maar daarna was ie weer in orde.
Oh, gelukkig. Ik keek speciaal even hier om te lezen hoe het met Leo zou zijn.
Oh trouwens, vraagje aan jullie. Mijn moeder kreeg vorige week vrijdag haar 2de Pfizer enting. Mijn broer was erbij dus het is geen kwestie dat ze het niet goed verstaan heeft. Er werd tot 2 keer toe tegen haar gezegd dat ze nog 3 weken moest wachten alvorens ze goed beschermt was. Dat was toch 1 week?
Lizzy schreef: do 08 apr 2021, 16:07 Oh trouwens, vraagje aan jullie. Mijn moeder kreeg vorige week vrijdag haar 2de Pfizer enting. Mijn broer was erbij dus het is geen kwestie dat ze het niet goed verstaan heeft. Er werd tot 2 keer toe tegen haar gezegd dat ze nog 3 weken moest wachten alvorens ze goed beschermt was. Dat was toch 1 week?
Dit schreef Siberienne vorige week :

Bij Pfizer is het anders: optimale bescherming vanaf 2 weken na de 2e prik.
Oké, AZ definitief gestopt voor mensen onder de 60. Ik dacht, fijn, hoef ik daar niet meer over na te denken.

Maar degenen die hun 1e hebben gehad mogen nog wél hun 2e ::) dus dat niet nadenken gaat ook al niet op. Lekker dan.
Rationeel weet ik dat de kans op ernstige bijwerkingen heel klein is en waarschijnlijk stukken kleiner dan de kans dat ik overlijd of langdurige klachten overhoud aan Covid, maar toch ben ik wel blij dat AZ voor mijn leeftijdscategorie niet meer wordt geadviseerd.

Overigens denk ik dat t wel een goed idee zou zijn als mensen zelf kunnen kiezen of ze t wel of niet willen.
Ja voor mijn leeftijd ook niet meer. Maar omdat ik de eerste heb gehad, mag ik wel een tweede. Want de reactie kwam blijkbaar vooral op de eerste.

Ja.

Want 29-1 is ie goedgekeurd, en zijn de eerste prikken gezet. Tel daar even 11 weken bij op voor de tweede ronde, wat gek dat er bij de tweede ronde geen reactie's zijn geweest ::) ::) ::) ::)
eelke schreef: do 08 apr 2021, 20:39 Ja voor mijn leeftijd ook niet meer. Maar omdat ik de eerste heb gehad, mag ik wel een tweede. Want de reactie kwam blijkbaar vooral op de eerste.

Ja.

Want 29-1 is ie goedgekeurd, en zijn de eerste prikken gezet. Tel daar even 11 weken bij op voor de tweede ronde, wat gek dat er bij de tweede ronde geen reactie's zijn geweest
::) ::) ::) ::)
Ik neem aan dat die uitspraak gebaseerd is op ervaringen in het buitenland :-\
pike schreef: do 08 apr 2021, 20:44 Ik neem aan dat die uitspraak gebaseerd is op ervaringen in het buitenland :-\
29-1 door de EME, dat is gewoon Europees toch? Volgens mij is er dus geen ander buitenland :-\

In Nederland startte ie pas half februari. De 23ste heb ik m gehad, toen was het 1,5 week bezig in Nederland.

Ik snap hier echt niks van, en hoop dat deze info niet klopt...
pearlsofpassion schreef: do 08 apr 2021, 20:59 Ik ga met Eelke mee.
En ik wil ook geen tweede. :-\

Ik vind het wel super dat bij jullie rekening gehouden wordt met antistoffen of er nog 1 of 2 entingen nodig zijn.
Gezellig, rechts achter bij mij in de auto met mondkapje en raampjes open dan ;)
Wat hebben ze in Belgie besloten?

Ja dat laatste is super, tot er straks eisen worden gesteld door bv landen, of het vaccinatiepaspoort, en ze niet kunnen garanderen dat 1 vaccinatie + besmetting dan geldig is :-\ ook wel weer een dilemma.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door