Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3422924
pearlsofpassion schreef: wo 31 mar 2021, 21:52 Ik zat 3 weken geleden in dezelfde situatie. En ik had exact dezelfde overpeinzingen.
En ik heb het uiteindelijk gehaald.
Maar nu zou ik het wss niet nog eens doen. En dan niet omdat ik er last van heb gehad (normale bijwerkingen maar das maar een weekje) maar omwille van wat er nu gekend is. Maar dat is dan omdat ik binnen die groep van vrouwen onder de 55 val. In jouw geval zou ik het wss wel nog steeds doen.
Het zou nl ook sterk beschermen tegen ernstige ziekte. Maar ik weet niet wat daaronder valt natuurlijk. Maar het is wel wat je nodig hebt als je zelf een reële kans hebt op ernstige ziekte. Dat ligt bij mij, met m'n 33 lentes een tikje anders.
Maar jij bent toch geen 65? Evelyn wel. En hier geven ze AZ alleen onder de 65... dat zal niet voor niets zijn.

Ben je belg Evelyn (krijgen die het wel boven de 65?) of valt je geboortejaar en maand precies zo dat je hem nog wel krijgt?
Snap wel dat het een lastige overweging is ja. Dit vind ik wel een goede vraag voor je huisarts eigenlijk.
#3422929
Ik ben van januari 1956 en ga mee met de groep 63 en 64 jarigen helaas.
Dat ze de ernstige bijwerkingen vooral bij jongere vrouwen hebben gevonden kan ook liggen aan het feit dat er mn. jongere vrouwen zijn gevaccineerd met AstraZeneca. Dus minder ervaring bij ouderen. Ook omdat ze het vaccin ongeschikt vonden voor ouderen destijds. dat is een overweging voor me....
Moeilijk.
Mijn partner is 67 dus die krijgt in principe Pfizer (of Jansen??). Een jongere partner van max 2 jaar jonger mag mee. Maar of het ook voor mij zou gelden als ik de vaccinatie nu niet wil??
#3423037
evelyn02 schreef: wo 31 mar 2021, 22:03 Ik ben van januari 1956 en ga mee met de groep 63 en 64 jarigen helaas.
Dat ze de ernstige bijwerkingen vooral bij jongere vrouwen hebben gevonden kan ook liggen aan het feit dat er mn. jongere vrouwen zijn gevaccineerd met AstraZeneca. Dus minder ervaring bij ouderen. Ook omdat ze het vaccin ongeschikt vonden voor ouderen destijds. dat is een overweging voor me....
Moeilijk.
Mijn partner is 67 dus die krijgt in principe Pfizer (of Jansen??). Een jongere partner van max 2 jaar jonger mag mee. Maar of het ook voor mij zou gelden als ik de vaccinatie nu niet wil??
Ja, daar had ik eerst ook over gedacht. Maar mijn lief en ik schelen 7 jaar dus die vlieger gaat niet op. En ondanks dat hij tot een risicogroep behoort (niet hoog-risico) is er absoluut geen zicht op wanneer hij gevaccineerd wordt terwijl ik nu snel aan de beurt kan zijn. Dus ja..........
#3423045
Ik weet het echt nog steeds niet.... wij zouden ergens in juni aan de beurt zijn..... ik vind het eigenlijk van de zotte dat het verplicht gesteld zou worden.... maar als je daardoor veel meer vrijheid zou krijgen, dan zeg ik ja...... ik vind het zo’n moeilijke keuze :-[ .... ik weet het echt niet; mn kids moeten zelf de keuze maken en ik heb vrede met hun keuze.... pfffff :-\ ....
#3423062
Tanna schreef: do 01 apr 2021, 20:19 Ja, daar had ik eerst ook over gedacht. Maar mijn lief en ik schelen 7 jaar dus die vlieger gaat niet op. En ondanks dat hij tot een risicogroep behoort (niet hoog-risico) is er absoluut geen zicht op wanneer hij gevaccineerd wordt terwijl ik nu snel aan de beurt kan zijn. Dus ja..........
Manlief en ik schelen 4,5 jaar. Hij zit in de groep die Pfizer zou gaan krijgen maar ik verwacht dat voor hem straks ook AstraZeneca klaar staat (anders wordt het augustus in dit tempo >:( )
Wij willen perse niet samen ziek worden dus ik ga binnenkort die AstraZeneca prik wel halen.
#3423074
Laika schreef: vr 02 apr 2021, 07:35 Manlief en ik schelen 4,5 jaar. Hij zit in de groep die Pfizer zou gaan krijgen maar ik verwacht dat voor hem straks ook AstraZeneca klaar staat (anders wordt het augustus in dit tempo >:( )
Wij willen perse niet samen ziek worden dus ik ga binnenkort die AstraZeneca prik wel halen.
Dat verhaal dat de 65 plussers mogelijk AstraZeneca krijgen, vrees ik ook. Dan kan ik als nog beslissen naar de huisarts te gaan voor mijn prik. Maar er blijft wel Pfizer binnen komen..., dus ik blijf hopen.
#3423078
Laika schreef: vr 02 apr 2021, 07:35 Manlief en ik schelen 4,5 jaar. Hij zit in de groep die Pfizer zou gaan krijgen maar ik verwacht dat voor hem straks ook AstraZeneca klaar staat (anders wordt het augustus in dit tempo >:( )
Wij willen perse niet samen ziek worden dus ik ga binnenkort die AstraZeneca prik wel halen.
Ja, ik ook. Net als jij ben ik nu snel aan de beurt, als er niet weer een kink in de kabel komt.
#3423159
Tanna schreef: za 03 apr 2021, 10:37 We worden voorlopig niet ingeënt en eerlijk gezegd ben ik opgelucht dat ik de beslissing niet hoef te nemen.
Ik dacht dat de groep uit 1960 en ouder nog gewoon gevaccineerd wordt door de huisarts.
de GGD is wel gestopt met vaccineren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door