Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Wat ik denk ik wel een hele vreemde aanname vindt in het stuk is dat mutaties altijd leiden tot een virulenter virus. Normaalgesproken gaat de evolutie van een virus juist NIET die kant op. Een virus dat een gastheer erg ziek maakt of zelfs dood, is op de lange termijn minder succesvol.

Simpel gezegd: als jij een flinke griep krijgt en je blijft een week in bed en ziet alleen degene die jou je kopje thee met beschuit komt brengen, infecteer je minder mensen dan wanneer je eigenlijk weinig last hebt en vrolijk rond loopt te sjouwen met een beetje snotneus.
Er is ook geen lijnrecht verband (meer) tussen de hoeveelheid virus die uitgescheiden wordt en de ernst van ziekte. Juist bij de Engelse variant zien we soms hele hoge virale uitscheiding bij mensen met weinig klachten.

En wat ik al eerder zei: nog voordat er ook maar 1 vaccin gebruikt is, waren er al varianten in omloop die succesvoller waren dan het oorspronkelijke virus. Ergens in de tekst zegt hij "het is geen toeval dat de varianten opdoken in de landen waar de studies gedaan werden" maar dat ging om een paar duizend mensen hooguit op een bevolking van miljoenen. Dat heeft echt nog geen invloed op welk gemuteerd virus rondgaat. Afgelopen zomer nam een Spaanse variant van het virus het over, als je naar de typeringen kijkt.
Men denkt trouwens dat de britse variant mogelijk ontstaan is in een patient die ernstig immuungecomprommiteerd was, veel virus productie had en die serum van herstelde patiënten kreeg (plasma therapie) maar dat is een theorie en nog niet zeker.

De kans dat het virus doormuteert naar een succesvollere variant is groter naarmate meer mensen geïnfecteerd zijn. Als de vaccins zo goed beschermen als nu uit de studies blijkt, raken veel minder mensen geïnfecteerd en heb je minder kans dat een succesvolle variant de boel over gaat nemen.

En dat stukje over NK vaccins, dat specifieke vaccins de afweer verzwakken, ik vind dat.. vergezocht. Ik geloof het ook niet.

En verder nog een link
https://vaxopedia.org/2021/03/14/who-is ... lxMKDD5oCk

Ik heb ook even gezocht maar geen enkele wetenschappelijk publicatie van de meneer gevonden en geen link naar literatuur over NK vaccins.

Kortom, dank voor de link, ik kan hem opnemen in het stukje "internet mythes"
Ik heb altijd begrepen van een virusbesmetting dat een virus graag zoveel mogelijk besmettingen wil hebben, waarvan er eigenlijk zo min mogelijk fataal dienen te zijn. Als een gastheer van een virus het loodje legt, gaat het virus ook nergens meer heen. En als er dus veel fatale gevallen zijn, sterft zo'n virus op een gegeven moment uit.

Dat een virus muteert, is ook een logisch gevolg hiervan. Als ik je niet kan besmetten met de huidige stand van zaken of in elk geval niet voldoende om als virus te overleven, dan moet ik andere manieren zoeken. Zo sprak het virus.
Maar dan is er dus ook selectiedruk voor mutaties die het vaccin omzeilen.
Das wel een logisch gevolg vind ik.

Of die mutaties dan ook dodelijker zijn, dat vind ik geen evidentie. Maar even dodelijk.of zelfs minder is al erg genoeg als iedereen weer vatbaar is...
Nou, ben blij dat jullie mee hebben gekeken. Ik wil ook mijn ogen niet dicht doen voor tegen geluiden omdat ik die liever niet hoor. Zo'n Geert lijkt dan toch niet een eerste de beste en als ie dan dingen roept waarvan ik geen idee heb of het waar is of niet, dan is het prettig om tenminste ook daar weer een tegengeluid op te horen. Maar ik vind het zo langzamerhand wel steeds ingewikkelder worden, om in te schatten wat waar is en niet :-\
Siberienne schreef: ma 22 mar 2021, 20:13 Wat ik denk ik wel een hele vreemde aanname vindt in het stuk is dat mutaties altijd leiden tot een virulenter virus. Normaalgesproken gaat de evolutie van een virus juist NIET die kant op. Een virus dat een gastheer erg ziek maakt of zelfs dood, is op de lange termijn minder succesvol.

Simpel gezegd: als jij een flinke griep krijgt en je blijft een week in bed en ziet alleen degene die jou je kopje thee met beschuit komt brengen, infecteer je minder mensen dan wanneer je eigenlijk weinig last hebt en vrolijk rond loopt te sjouwen met een beetje snotneus.
Er is ook geen lijnrecht verband (meer) tussen de hoeveelheid virus die uitgescheiden wordt en de ernst van ziekte. Juist bij de Engelse variant zien we soms hele hoge virale uitscheiding bij mensen met weinig klachten.

En wat ik al eerder zei: nog voordat er ook maar 1 vaccin gebruikt is, waren er al varianten in omloop die succesvoller waren dan het oorspronkelijke virus. Ergens in de tekst zegt hij "het is geen toeval dat de varianten opdoken in de landen waar de studies gedaan werden" maar dat ging om een paar duizend mensen hooguit op een bevolking van miljoenen. Dat heeft echt nog geen invloed op welk gemuteerd virus rondgaat. Afgelopen zomer nam een Spaanse variant van het virus het over, als je naar de typeringen kijkt.
Men denkt trouwens dat de britse variant mogelijk ontstaan is in een patient die ernstig immuungecomprommiteerd was, veel virus productie had en die serum van herstelde patiënten kreeg (plasma therapie) maar dat is een theorie en nog niet zeker.

De kans dat het virus doormuteert naar een succesvollere variant is groter naarmate meer mensen geïnfecteerd zijn. Als de vaccins zo goed beschermen als nu uit de studies blijkt, raken veel minder mensen geïnfecteerd en heb je minder kans dat een succesvolle variant de boel over gaat nemen.

En dat stukje over NK vaccins, dat specifieke vaccins de afweer verzwakken, ik vind dat.. vergezocht. Ik geloof het ook niet.

En verder nog een link
https://vaxopedia.org/2021/03/14/who-is ... lxMKDD5oCk

Ik heb ook even gezocht maar geen enkele wetenschappelijk publicatie van de meneer gevonden en geen link naar literatuur over NK vaccins.

Kortom, dank voor de link, ik kan hem opnemen in het stukje "internet mythes"
Vind het tegendeelbewijs in deze link magertjes eigenlijk. En hoe harder er wordt geschreeuwd "hij kletst onzin" zonder goede tegenargumenten (Rasmussen) hoe meer dat mensen zoiets hebben "ja nee, en jij spreekt natuurlijk de absolute waarheid ::) ". Ik ben nog niet helemaal overtuigt, dat het als internet mythe weggezet moet worden. Maar ik lees nog even door.
Lizzy schreef: di 23 mar 2021, 08:55 Vind het tegendeelbewijs in deze link magertjes eigenlijk. En hoe harder er wordt geschreeuwd "hij kletst onzin" zonder goede tegenargumenten (Rasmussen) hoe meer dat mensen zoiets hebben "ja nee, en jij spreekt natuurlijk de absolute waarheid ::) ". Ik ben nog niet helemaal overtuigt, dat het als internet mythe weggezet moet worden. Maar ik lees nog even door.
Nee daar heb je gelijk maar het aantonen dat iemand ongelijk heeft die nogal wilde dingen roept en ze poneert als feiten is soms nogal lastig juist omdat er gewoon nog veel onzekerheden zijn. Wat niet wegneemt dat de keuze ‘stop de vaccinaties’ op grond van een op zijn minst twijfelachtige theorie niet de mijne zou zijn.
Ik wantrouw per definitie de meeste mensen die zeggen ‘de waarheid’ in pacht te hebben ;)

Er zijn gewoon veel onzekerheden en er moeten keuzes gemaakt worden met die onzekerheden, over hoe het virus zich gaat ontwikkelen etc.

Want een ding; dat dit virus nog ooit helemaal weg zal gaan, dat geloof ik niet. Het heeft al diverse dierlijke reservoirs, de diersoort waar het vandaan kwam maar ook katachtigen, hamsters, fretten en ik vergeet vast nog wat. We zullen een manier moeten gaan vinden ermee te leven. En dan lijkt nu het vaccineren om die enorme stroom gelijktijdige zieken op te vangen een goede optie.

Ik denk.., dat deze meneer een grote stappen snel thuis te kort door de bocht redenering doet omdat hij misschien wel iets te veel overtuigd is van de NK vaccins. En het in de praktijk zo verdomd lastig is de geheugen immuniteit van NK cellen te meten.
Bijkomend, een van de manieren van NK cel activatie door vaccins is door het toevoegen van ‘PAMPs’ aan vaccins; ‘pathogen associated molecular patterns’ oftewel een aspecifieke prikkel die het immuunsysteem activeert. En laat nou mRNA een PAMP zijn.... Wellicht doen die mRNA vaccins het dus juist wel zo goed omdat ze ook NK cellen activeren.... :biggrin2:
Siberienne schreef: di 23 mar 2021, 10:50 Nee daar heb je gelijk maar het aantonen dat iemand ongelijk heeft die nogal wilde dingen roept en ze poneert als feiten is soms nogal lastig juist omdat er gewoon nog veel onzekerheden zijn. Wat niet wegneemt dat de keuze ‘stop de vaccinaties’ op grond van een op zijn minst twijfelachtige theorie niet de mijne zou zijn.
Ik wantrouw per definitie de meeste mensen die zeggen ‘de waarheid’ in pacht te hebben ;)
Dat is ook zo, dat is ook hartstikke lastig. En ik weet niet of stop met vaccineren inderdaad een goed idee is. Ik zat vanmorgen even naar Dr. Levi te luisteren (en ja, ik vind dat een prettige en betrouwbare vent maar of ie dat ook echt is...? :biggrin2: ) en als je hoort hoe het nu in Londen gaat, dan vind ik dat best veelzeggend:

Er zijn gewoon veel onzekerheden en er moeten keuzes gemaakt worden met die onzekerheden, over hoe het virus zich gaat ontwikkelen etc.

Want een ding; dat dit virus nog ooit helemaal weg zal gaan, dat geloof ik niet. Het heeft al diverse dierlijke reservoirs, de diersoort waar het vandaan kwam maar ook katachtigen, hamsters, fretten en ik vergeet vast nog wat. We zullen een manier moeten gaan vinden ermee te leven. En dan lijkt nu het vaccineren om die enorme stroom gelijktijdige zieken op te vangen een goede optie.

Ik denk.., dat deze meneer een grote stappen snel thuis te kort door de bocht redenering doet omdat hij misschien wel iets te veel overtuigd is van de NK vaccins. En het in de praktijk zo verdomd lastig is de geheugen immuniteit van NK cellen te meten.
Bijkomend, een van de manieren van NK cel activatie door vaccins is door het toevoegen van ‘PAMPs’ aan vaccins; ‘pathogen associated molecular patterns’ oftewel een aspecifieke prikkel die het immuunsysteem activeert. En laat nou mRNA een PAMP zijn.... Wellicht doen die mRNA vaccins het dus juist wel zo goed omdat ze ook NK cellen activeren.... :biggrin2:
Ben bang dat je gelijk hebt hoor, qua dit virus. Niet leuk maar wel reëel, denk ik.

En ja, je krijgt bij het luisteren naar deze meneer ook wel het gevoel dat het ter promotie van het NK vaccin is. Waar ik wel jeuk van krijgt is dat hij zijn geluid laat horen bij beroemde antivaxx'ers. Dat maakt dan dat ik ook een beetje begin te twijfelen.

Qua nRNA vaccins en PAMP en activeren van NK cellen... Echt, ik weet er mega te weinig van om daar een zinnig woord over te zeggen ;D
Lizzy schreef: di 23 mar 2021, 12:00 Dat is ook zo, dat is ook hartstikke lastig. En ik weet niet of stop met vaccineren inderdaad een goed idee is. Ik zat vanmorgen even naar Dr. Levi te luisteren (en ja, ik vind dat een prettige en betrouwbare vent maar of ie dat ook echt is...? :biggrin2: ) en als je hoort hoe het nu in Londen gaat, dan vind ik dat best veelzeggend:

Ben bang dat je gelijk hebt hoor, qua dit virus. Niet leuk maar wel reëel, denk ik.

En ja, je krijgt bij het luisteren naar deze meneer ook wel het gevoel dat het ter promotie van het NK vaccin is. Waar ik wel jeuk van krijgt is dat hij zijn geluid laat horen bij beroemde antivaxx'ers. Dat maakt dan dat ik ook een beetje begin te twijfelen.

Qua nRNA vaccins en PAMP en activeren van NK cellen... Echt, ik weet er mega te weinig van om daar een zinnig woord over te zeggen ;D

Zoals meneer Levi eindigde..... 'Leuk gesprek' :)
Ik ben niet zo'n Maurice fan, ik vind hem altijd erg sturend vragen en vooral richting zijn eigen visie, maar Dr. Levi heeft alles mooi weerlegd of in ieder geval duidelijk uitgelegd als dat de vraagstelling in eerste instantie deed vermoeden.
Leuk filmpje en leuk gesprek....en meneer Levi zou inderdaad misschien wel een toevoeging kunnen zijn voor het OMT.
Even he, tussen alle praat over de vaccins en het virus door. Een stukje van NOS van meneer Grapperhaus:

Maar hij herhaalde zijn kwalificatie van gisteren en voegde eraan toe dat je de mogelijkheden van handhaving en naleving moet afwegen: "U en ik kunnen heel makkelijk zien wanneer het gaat schemeren als de zomertijd is ingevoerd. Dat schuift gewoon een stuk op en daar moet je rekening mee houden. Dat betekent dat we iets van de effectiviteit kwijtraken, maar dat zou je ook doen als je vasthoudt aan 21.00 uur en je veel meer issues krijgt over de naleving, omdat het nog een stuk lichter is."

Ligt het nou aan mij, of beweert meneer Grapperhaus hier nou dat we met zijn allen naar de stand van de zon kijken om te zien of de avondklok al ingaat?

Heeft meneer Grapperhaus nog nooit van het fenomeen klok of horloge gehoord?????
Kaela schreef: di 23 mar 2021, 18:56 Even he, tussen alle praat over de vaccins en het virus door. Een stukje van NOS van meneer Grapperhaus:

Maar hij herhaalde zijn kwalificatie van gisteren en voegde eraan toe dat je de mogelijkheden van handhaving en naleving moet afwegen: "U en ik kunnen heel makkelijk zien wanneer het gaat schemeren als de zomertijd is ingevoerd. Dat schuift gewoon een stuk op en daar moet je rekening mee houden. Dat betekent dat we iets van de effectiviteit kwijtraken, maar dat zou je ook doen als je vasthoudt aan 21.00 uur en je veel meer issues krijgt over de naleving, omdat het nog een stuk lichter is."

Ligt het nou aan mij, of beweert meneer Grapperhaus hier nou dat we met zijn allen naar de stand van de zon kijken om te zien of de avondklok al ingaat?

Heeft meneer Grapperhaus nog nooit van het fenomeen klok of horloge gehoord?????
Geen idee....ik heb inderdaad geen horloge :biggrin2: .....maar ik wilde wel even zeggen dat je onderschift weer super is :D
Kaela schreef: di 23 mar 2021, 18:56 Even he, tussen alle praat over de vaccins en het virus door. Een stukje van NOS van meneer Grapperhaus:

Ik moet ineens denken aan vroeger, dat mijn moeder zei ‘ja je mag nog even buitenspelen maar wel voor het donker thuis zijn’. Zou de overheid zijn burgers nou echt als een stel kleine kinderen zien???
Siberienne schreef: di 23 mar 2021, 19:54 Ik moet ineens denken aan vroeger, dat mijn moeder zei ‘ja je mag nog even buitenspelen maar wel voor het donker thuis zijn’. Zou de overheid zijn burgers nou echt als een stel kleine kinderen zien???
;D ;D of 'naar binnen als de straatlantaarns aangaan'
Siberienne schreef: di 23 mar 2021, 19:54 Ik moet ineens denken aan vroeger, dat mijn moeder zei ‘ja je mag nog even buitenspelen maar wel voor het donker thuis zijn’. Zou de overheid zijn burgers nou echt als een stel kleine kinderen zien???
pluk schreef: ;D ;D of 'naar binnen als de straatlantaarns aangaan'
Nou, precies dat dus!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door