Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Op wie ga je stemmen?

VVD
3
9%
PVV
4
11%
CDA
1
3%
D66
1
3%
Groen Links
1
3%
SP
9
26%
PvdA
Geen stemmen
0%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
PvdD
10
29%
50Plus
Geen stemmen
0%
SGP
Geen stemmen
0%
Denk
Geen stemmen
0%
FvD
2
6%
Anders, namelijk......
4
11%
Ik was blijkbaar 1 van de 2 mensen op dit forum die op de FvD stemde..
Niet perse vanwege de partij, maar vanwege het poppetje dat mijn stem vertegenwoordigde, van Haga... Overigens had ik op hem gestemd bij welke partij hij ook zou zitten (voorheen was dat VVD) in deze situatie...

Normaal stem ik meer links (GL, SP in voorgaande jaren, VVD toen van Haga daar zat met een portefeuille die op dat moment voor ons goed was)
Ik was gisterenavond behoorlijk ontstemt na opmerkingen van Frits en Wouter bij Jinek. De meeste PvdD stemmers zijn van die rijke luitjes in Mercedessen en BMW's omdat ze het zich kunnen permitteren om de PvdD te stemmen, geld zat hebben, er thuis warmpjes bij zitten en zaten te denken "waar zullen we ons nu eens druk om gaan maken? Laten we ons druk gaan maken om dieren!". Dat zal ook wel hoor, maar er zitten natuurlijk zat mensen tussen die de centen iedere maand bij elkaar moeten schrapen en drie keer om moeten draaien, maar milieu en dieren een hele hoge prioriteit geven in het leven :-\ . Het "heb u zich laten leiden door idealen". Kennelijk heeft milieu/dieren gewoon weinig tot geen prioriteit voor de Nederlander, kijkend naar het kiesgedrag....

Maar goed, er moet natuurlijk een verklaring zijn waarom links zo vet heeft verloren. En er zit misschien wel wat in, rijk stemde vroeger op VVD en D66 en CDA en arm(er) op PvdA en SP, stemmen zij nu op PVV, FvD en Lijst21 omdat ze zich links niet meer gehoord voelen :-\

En wat gaan we dan doen in de politiek? Dan gaan we gewoon weer regeren met VVD, D66, CDA en een onbeduidend klein partijtje als de Christen Unie of SP bijvoorbeeld, waar ze het minst last van hebben :-X
wenchew schreef: vr 19 mar 2021, 07:19 Ik was blijkbaar 1 van de 2 mensen op dit forum die op de FvD stemde..
Niet perse vanwege de partij, maar vanwege het poppetje dat mijn stem vertegenwoordigde, van Haga... Overigens had ik op hem gestemd bij welke partij hij ook zou zitten (voorheen was dat VVD) in deze situatie...

Normaal stem ik meer links (GL, SP in voorgaande jaren, VVD toen van Haga daar zat met een portefeuille die op dat moment voor ons goed was)
Ik hoor van meerdere FvD stemmers dat ze daarop hebben gestemd vanwege van Haga. Maar gewoon omdat het mij echt interesseert: kun je wat vertellen over je keuze, waarom normaal links en nu voor van Haga/FvD?
Lizzy schreef: vr 19 mar 2021, 07:44 Ik was gisterenavond behoorlijk ontstemt na opmerkingen van Frits en Wouter bij Jinek. De meeste PvdD stemmers zijn van die rijke luitjes in Mercedessen en BMW's omdat ze het zich kunnen permitteren om de PvdD te stemmen, geld zat hebben, er thuis warmpjes bij zitten en zaten te denken "waar zullen we ons nu eens druk om gaan maken? Laten we ons druk gaan maken om dieren!". Dat zal ook wel hoor, maar er zitten natuurlijk zat mensen tussen die de centen iedere maand bij elkaar moeten schrapen en drie keer om moeten draaien, maar milieu en dieren een hele hoge prioriteit geven in het leven :-\ . Het "heb u zich laten leiden door idealen". Kennelijk heeft milieu/dieren gewoon weinig tot geen prioriteit voor de Nederlander, kijkend naar het kiesgedrag....

Maar goed, er moet natuurlijk een verklaring zijn waarom links zo vet heeft verloren. En er zit misschien wel wat in, rijk stemde vroeger op VVD en D66 en CDA en arm(er) op PvdA en SP, stemmen zij nu op PVV, FvD en Lijst21 omdat ze zich links niet meer gehoord voelen :-\

En wat gaan we dan doen in de politiek? Dan gaan we gewoon weer regeren met VVD, D66, CDA en een onbeduidend klein partijtje als de Christen Unie of SP bijvoorbeeld, waar ze het minst last van hebben :-X
Zeker geen PvvD omdat D66 aan het klimaat wil werken?
Lizzy schreef: vr 19 mar 2021, 07:44 Ik was gisterenavond behoorlijk ontstemt na opmerkingen van Frits en Wouter bij Jinek. De meeste PvdD stemmers zijn van die rijke luitjes in Mercedessen en BMW's omdat ze het zich kunnen permitteren om de PvdD te stemmen, geld zat hebben, er thuis warmpjes bij zitten en zaten te denken "waar zullen we ons nu eens druk om gaan maken? Laten we ons druk gaan maken om dieren!". Dat zal ook wel hoor, maar er zitten natuurlijk zat mensen tussen die de centen iedere maand bij elkaar moeten schrapen en drie keer om moeten draaien, maar milieu en dieren een hele hoge prioriteit geven in het leven :-\ . Het "heb u zich laten leiden door idealen". Kennelijk heeft milieu/dieren gewoon weinig tot geen prioriteit voor de Nederlander, kijkend naar het kiesgedrag....

Het zegt meer over hun wereldbeeld dan over het jouwe. Alsof klimaat een rijke mensen hobby is ipv van een collectief probleem.

(((Wat dat betreft heb ik ook ‘fout’ gestemd denk ik. ))))
Lizzy schreef: vr 19 mar 2021, 07:47 Ik hoor van meerdere FvD stemmers dat ze daarop hebben gestemd vanwege van Haga. Maar gewoon omdat het mij echt interesseert: kun je wat vertellen over je keuze, waarom normaal links en nu voor van Haga/FvD?
Omdat ik geen vertrouwen heb in de andere partijen wat betreft het uit de coronacrisis komen heel kort gezegd
Siberienne schreef: vr 19 mar 2021, 07:46 Scherpe analyse van de ‘necropolitiek’ van Nederland.

https://podcastluisteren.nl/ep/Goede-Ge ... Schinkel-2

‘Waarom de politiek een grote schijnvertoning is’ maar dan echte analyse.
Bestaat er ook een uitgeschreven versie van die podcast? Ik heb geen tijd om een uur te luisteren maar ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal. Of zou je een korte samenvatting kunnen geven?
Siberienne schreef: vr 19 mar 2021, 07:46 Scherpe analyse van de ‘necropolitiek’ van Nederland.

https://podcastluisteren.nl/ep/Goede-Ge ... Schinkel-2

‘Waarom de politiek een grote schijnvertoning is’ maar dan echte analyse.
Ik heb de podcast nog niet geluisterd maar de omschrijving
necropolitiek, waar bedrijven én staat over lijken gaan
vind ik zo ontzettend passend voor kabinet Rutte :-X
Ik kan niet begrijpen dat iemand nog voor deze leugenaar kiest, het stelt me erg teleur in de mensheid :-\
Hij heeft zoveel narigheid aangericht :-X
Maar de rijke medemens heeft daar geen last van, dus stemmen ze weer op Rutte..? ::)

Vandaag lees ik dat er vele miljoenen aan coronasubsidie die onder andere naar Daf zijn gegaan rechtstreeks naar het buitenland wordt gesluisd om daar te worden uitbetaald als bonussen en dividend :-X Met toestemming van Rutte :o

En ondertussen worden onschuldige burgers gewoon als fraudeur weggezet en helemaal kapot gemaakt!

Lizzy schreef:Ik was gisterenavond behoorlijk ontstemt na opmerkingen van Frits en Wouter bij Jinek. De meeste PvdD stemmers zijn van die rijke luitjes in Mercedessen en BMW's omdat ze het zich kunnen permitteren om de PvdD te stemmen, geld zat hebben, er thuis warmpjes bij zitten en zaten te denken "waar zullen we ons nu eens druk om gaan maken? Laten we ons druk gaan maken om dieren!". Dat zal ook wel hoor, maar er zitten natuurlijk zat mensen tussen die de centen iedere maand bij elkaar moeten schrapen en drie keer om moeten draaien, maar milieu en dieren een hele hoge prioriteit geven in het leven :-\ . Het "heb u zich laten leiden door idealen". Kennelijk heeft milieu/dieren gewoon weinig tot geen prioriteit voor de Nederlander, kijkend naar het kiesgedrag....

Ik dacht altijd dat juist dierenvrienden op PvdD stemden en heb Zelf als niet welgestelde altijd op PvdD gestemd, maar sinds de hele energietransitie een moetje is geworden, lijkt iets voor het klimaat doen echt alleen nog voor de rijken weggelegd te zijn :-\
Voor die energietransitie moet ieder huishouden even 30.000,- à 50.000,- aan isolatie en warmtepomp ophoesten en dat kan ik echt niet betalen. Dus ik durf niet eens meer voor het klimaat te stemmen, want dan wonen we straks in een kartonnen doos :-X
"Maar je mag het geld ook lenen hoor!" ::) Ja nog meer vaste lasten, fijn...

En die prachtige isolatiesubsidie is er alleen voor mensen die twee isolerende mastregelen tegelijk kunnen betalen (en uit LATEN voeren, zelf mag je het niet doen). Zonder de garantie dat je de subsidie daadwerkelijk toegekend krijgt.
Oftewel ook weer voor de welgestelde mens.
Heb ik het nog niet over de vergunningen die je ervoor moet betalen aan de overheid! Zouden ze die niet af moeten schaffen, aangezien het voor het klimaat is en wij allemaal van het gas af MOETEN?!

Pffff ik word hier zo gefrustreerd van :-\
En ik ben erg moe, dus vergeef me als het chaotisch leest..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door