Lizzy schreef:De dhp enting is al een lang bestaande enting, die nodig is ja. Maar ook deze zetten we zo min mogelijk en daarmee gaan we tegen de algemene adviezen in.
Dat is niet zo moeilijk, denk ik. Kijk, ik vaccineer mijn pups wel. Tegen de drie redelijk dodelijke ziektes DHP. En die prik (soms moet je 'm zelfs meerdere keren geven om immuniteit te bereiken) is niet zonder gevaar. Maar ik doe het wel, want alle 3 die ziektes komen voor en zijn behoorlijk dodelijk. Idem voor Rabiës. Als je de grens over moet met je hond en je gaat naar een land waar nog rabiës heerst: lijkt het me niet echt handig om zonder inenting te gaan want daarmee breng je je hond + omgeving in gevaar. Maar een rabiës enting is zeker niet zonder gevaar. We praten er niet zo vaak over maar ook deze DHP enting is gewoon niet zonder gevaar. Er gaan wereldwijd honden dood door deze enting. Of ze krijgen nare ziektes van de enting. Daarom prikken we liefst zo min mogelijk. Maar we prikken wel. We maken een afweging. Voor onze eigen hond en voor honden in onze omgeving.
Idem voor Corona. Voor Leo loopt een Corona besmetting mogelijk niet goed af. Hij is man, hij is 64 jaar, hij heeft COPD. En bloedgroep A. We zitten nu 1 jaar binnen. Geen vrienden, geen winkels, geen familie, niks. Zoals mensen die behoorlijk tegen teveel vaccineren zijn toch een rabiës prik laten zetten (echt geen fijne enting he, met veel bijwerkingen en behoorlijke risico's op permanente schade en ja, er gaan zelfs honden dood door de enting) om op vakantie te kunnen naar het buitenland, zo wachten wij met smart dat Leo gevaccineerd wordt. Want ja, wij zouden het ook best wel fijn vinden om weer meer te kunnen bewegen en mensen te ontmoeten. En zijn we blij met Astra Zeneca? Nee. Hebben we een keus? Nee. Ja, om 'm niet te nemen en binnen te blijven. Maar zoals mensen dus zin hebben om naar het buitenland op vakantie te gaan en hun hond wel iedere 3 jaar de rabiës enting geven: zo willen wij ook wel weer eens op visite en naar de Ikea. En dus nemen we de vaccinatie-risico's "voor lief".
Snap je het nu beter?
Weil is ook een erg lelijke enting en wordt door velen bewust niet gezet. Terwijl ook Weil dode honden of mensen veroorzaakt.
Kijk corona is er en is, net als bepaalde soorten griep, voor diverse groepen mensen"gevaarlijker" dan voor de gemiddelde mens. Nee, ik vergelijk corona niet met griep maar ook door griep vallen doden en toch zijn de meesten zeer kritisch naar die jaarlijkse vaccinatie toe.
Ik snap dat in bepaalde gevallen men liever een enting neemt dan het risico op corona.
Echter met nog zoveel vragen over de enting en zijn gevolgen, verbaasd het mij hoe makkelijk een ieder die enting laat zetten. Vragen als hoe lang ben ik beschermd, ben ik nog wel besmettelijk en wat doet de enting qua bijwerkingen nu en op de lange termijn. En nu beslist een overheid om 1 enting tijdelijk stop te zetten en dan is het overdreven?
Iedereen is de regels zat, ik heb zelf een tijd terug al geschreven dat die regels onhoudbaar zijn en dat mensen hier ook aan kapot gaan. Maar die regels zijn door diezelfde overheid opgesteld.
Regels als de avondklok zijn nooit gebaseerd op functionaliteit en toch loopt die regel nog steeds. Ik vind het nog steeds bizar hoe snel regels ineens voor de wet kunnen worden aangepast. Bedrijven vallen om, er wordt ze vanalles beloofd maar tot nog toe is dit een wassen neus.
De overheid heeft de samenleving op slot gezet, heeft bepaald dat mensen alleen overlijden.
En het enige licht dat zij bieden is een vaccin. En daar zetten ze nog druk achter ook middels een vaccinatie paspoort.