Ik las vanavond nog wel een bericht dat er volgens AZ niets aan de hand is ...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Charlie Angel schreef: ↑zo 14 mar 2021, 23:55 Ik moet zeggen dat ik het moeilijk te begrijpen vind, hier zitten mensen die nadenken over alles wat we onze huisdieren wel of vooral niet willen geven. Entingen, vlooiendruppel en qua voer.Het is een hele lastige afweging. Want uitstel van vaccinatie leidt ook tot meer ziekte en in zeldzame gevallen de dood. En dan heb ik het nog niet eens over het heropenen van de samenleving en de nadelige gevolgen die mensen ondervinden van de maatregelen nu.
Nu worden er risico's genoemd bij een vaccinatie, hij wordt zelfs bij meerdere landen al dan niet tijdelijk stop gezet en dan wordt dat door sommige mensen paniekvoetbal of overdreven genoemd. Ik geloof dat ik dat niet kan begrijpen.
Charlie Angel schreef: ↑zo 14 mar 2021, 23:55 Ik moet zeggen dat ik het moeilijk te begrijpen vind, hier zitten mensen die nadenken over alles wat we onze huisdieren wel of vooral niet willen geven. Entingen, vlooiendruppel en qua voer.
Nu worden er risico's genoemd bij een vaccinatie, hij wordt zelfs bij meerdere landen al dan niet tijdelijk stop gezet en dan wordt dat door sommige mensen paniekvoetbal of overdreven genoemd. Ik geloof dat ik dat niet kan begrijpen.
Siberienne schreef:Overigens ; er is nog een punt, dit vaccin neem je niet alleen voor jezelf. Vlooiendruppels en voeding hebben invloed op de gezondheid van jouw hond en vaccinaties voor een deel ook vooral voor je eigen dier.Maar laat dat laatste nou net bij dit vaccin ook nog het sterkst ter discussie staan...
Het idee achter massa vaccinatie zoals nu bij Corona is dat iedereen zich laat vaccineren om verspreiding te stoppen: daar zit ook het aspect ‘vaccineren voor een ander’ bij.
Charlie Angel schreef: ↑zo 14 mar 2021, 23:55 Ik moet zeggen dat ik het moeilijk te begrijpen vind, hier zitten mensen die nadenken over alles wat we onze huisdieren wel of vooral niet willen geven. Entingen, vlooiendruppel en qua voer.Ik snap wat je zegt. Toch zie ik hier bij de vaccinatie een vergelijkbaar proces plaatsvinden als bij zaken voor de huisdieren. Er wordt een afweging gemaakt tussen de risico's van de vaccinatie en de gevolgen van niet vaccineren op basis van de beschikbare informatie.
WaarKortom, alle opties lijken nog open te liggen voor mij
U krijgt de coronavaccinatie bij een priklocatie van de GGD, bij uw huisarts, de huisartsenpost of een ziekenhuis.
Welk vaccin
U wordt gevaccineerd tegen corona met het vaccin van BioNTech/Pfizer, Moderna of AstraZeneca*. U wordt nog geïnformeerd over welk vaccin u krijgt.
* Na goedkeuring van andere vaccins kan dit nog wijzigen.
pike schreef: ↑ma 15 mar 2021, 08:11 Een verhaal van gelijke strekking kwam bij de EMA vandaan en dat er gewoon door gegaan kon worden terwijl het onderzoek liep. En dan ineens zegt dezelfde organisatie om te pauzeren. Dat begrijp ik dan weer niet. Engeland was ook bij mij oogekomen. Uit die hoek heb ik niets gehoord. Maar als je een hele bevolking gaat enten gaat er ook steeds meer gebeuren na vaccinatie. Zolang er verhoudingsgewijs niet meer gevallen in de gevaccineerde groep zitten dan in de niet-gevaccineerde moet je de boel dan maar gelijk op de rem zetten?Heeft de EMA aangeraden om op pauze te zetten?
Ik baal hier echt wel van, net nu ik eindelijk aan de beurt was. Ondanks alle negativiteit had ik voor mijzelf het besluit genomen dat het risico niet opwoog tegen de voordelen. Ik denk ook dat het vertrouwen van veel mensen nu helemaal weg is en dat je het hele vaccinatieprogramma hier geen goed mee doet. Als de mensen af gaan haken hebben we een groot probleem.