Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
dinky89 schreef: za 13 mar 2021, 10:24 Nou, wanneer ik lees wat voor klachten je had moet je je niet schuldig voelen ;) Dan is het juist goed om even naar je lichaam te luisteren en rust te pakken ipv een nacht te gaan werken :-*
Ja, ik ben vandaag nog echt niet goed hoor.. Als ik lig voel ik me vrij goed, enkel wat hoofdpijn en armpijn en heel moe. Maar zodra ik rechtsta...
oo joh mijn pa 70+ is nog steeds niet aan de beurt (klopt ander vaccin)

En hier in Duitsland lopen ze nog steeds alleen maar te kleien. Vaccineren via huisarts ? , ja nee ja nee ja nee etc :-X, ondertussen weer een paar weken of maanden verder ::) En ondertussen wordt er bijna niet gevaccineerd. Oja vanaf Maart zouden we ook wekelijks een kostenloze sneltest kunnen doen, ergens...met de nadruk op ergens geloof ik
Echt die Deutsche Grundlichkeit verdient een nieuwe definitie .

En beterschap PoP!
Beterschap PoP!

Nou, als ze nu al bezig zijn met de jaargangen 1956 en 1957 dan ben ik in dit tempo niet vóór de zomer aan de beurt :-X

We zitten nu een jaar in de corona. Testen is niet op orde, vaccineren is niet op orde, er is nog geen ziekenhuisbed bijgekomen... Qua planning gaat het in Nederland geweldig (not!) >:(

Nu heb ik bij mijn indiensttreding bij onze geweldige (r)overheid een tegeltje gekregen: "verbaas u niet, verwonder u slechts". Ik gebruik het dagelijks, zowel op mijn werk als daarbuiten. Je zou toch ondertussen wel mogen aannemen dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren wat niet door onwetendheid en angst gestuurd wordt.

Maar goed, dit is mijn persoonlijke frustratie. Ik wil namelijk in mei ook op vakantie naar Normandië en ik heb inmiddels al een klein beetje het gevoel dat ik òf precies in die week gevaccineerd ga worden, òf dat ik nog steeds niet gevaccineerd ben en dan Frankrijk niet in kan of België niet door kan.
Ronald schreef: za 13 mar 2021, 16:43

Maar goed, dit is mijn persoonlijke frustratie. Ik wil namelijk in mei ook op vakantie naar Normandië en ik heb inmiddels al een klein beetje het gevoel dat ik òf precies in die week gevaccineerd ga worden, òf dat ik nog steeds niet gevaccineerd ben en dan Frankrijk niet in kan of België niet door kan.
Als ik voor België mag spreken:
onze premier vind het ook niet kunnen dat reizen alleen op basis van vaccinaties zou zijn dit jaar. Juist omdat niet iedereen snel aan de beurt gaat komen. Hij heeft het dus voor negatieve testen. Dat is nog een mening en nog geen uitgewerkt resultaat. Deze maand is reizen nog niet toegelaten.
Chouka schreef: za 13 mar 2021, 21:42 Als ik voor België mag spreken:
onze premier vind het ook niet kunnen dat reizen alleen op basis van vaccinaties zou zijn dit jaar. Juist omdat niet iedereen snel aan de beurt gaat komen. Hij heeft het dus voor negatieve testen. Dat is nog een mening en nog geen uitgewerkt resultaat. Deze maand is reizen nog niet toegelaten.
Daarom wil ik deze maand ook nog niet. Ik snap regelgeving, tenminste niet het waarom maar wel het hoe. En de planning ligt in begin mei, dat is toch nog bijna 2 maanden verder. Ik blijf voorzichtig hoopvol.
Ronald schreef: zo 14 mar 2021, 10:53 Daarom wil ik deze maand ook nog niet. Ik snap regelgeving, tenminste niet het waarom maar wel het hoe. En de planning ligt in begin mei, dat is toch nog bijna 2 maanden verder. Ik blijf voorzichtig hoopvol.
Zou je dan volledig gevaccineerd moeten zijn? Met Astra Zeneca moet je na de 1e prik nog 12 weken wachten op de 2e. Ze zijn nu in flevoland bezig met de 1e prikken voor de jaargangen 56 en 57. Dan komen Noord en Zuid-holland, Overijssel, Drenthe, Friesland en Groningen.
Laika schreef: zo 14 mar 2021, 12:12 Zou je dan volledig gevaccineerd moeten zijn? Met Astra Zeneca moet je na de 1e prik nog 12 weken wachten op de 2e. Ze zijn nu in flevoland bezig met de 1e prikken voor de jaargangen 56 en 57. Dan komen Noord en Zuid-holland, Overijssel, Drenthe, Friesland en Groningen.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik woon in Friesland, ben van 1959, dus voorlopig nog niet aan de beurt. Daarnaast is inmiddels ook Ierland gestopt met AZ, dus de vraag is of dit vaccin nu wel de oplossing gaat zijn. Ik heb nooit trombose gehad, maar wel een hartinfarct. Dus ik knijp hem wel een beetje.
Tis nog maar de vraag of er een verband is hé.
En dan nog hoe groot het is..
Van de pil heb je ook meer last op tromboses en toch wordt die ook door nogal veel mensen genomen.
Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik ook wel blij ben dat ik ze niet meer neem, nu ik het AZ vaccin gekregen heb. Je weet maar nooit en anders was het dubbelop.
Aangezien ik volgende week ook AZ krijg, en dus ook met het trombose gebeuren geconfronteerd wordt ben ik eens gaan googelen. En een beetje relativeren kan dan geen kwaad.
Van de trombosestichting:
"Ieder uur krijgen 11 mensen trombose! Per dag overlijden hieraan maar liefst 3 mensen. "
Dus het lijkt me dat zodra er een grote groep mensen gevaccineerd is daar altijd mensen bij zitten die trombose krijgen. Die ze ook gekregen zouden hebben als ze geen vaccinatie hadden gehad. En tenzij er dus dagelijks veel meer trombose gevallen dan normaal worden gediagnostiseerd zal er geen sprake zijn van een verband met de vaccinatie. Toch? Of is dit wishful thinking? ::)
Dat is wat ze hier in België en naar het schijnt Europa ook beweren. Dat het er niet merkbaar meer zijn dan anders.
Ze weten niet echt waar het idee vandaan komt, maar het is wel duidelijk dat deze maatregelen van landen nu niet echt gestoeld is op wetenschappelijke data maar een soort paniekreactie is.
Of het terecht was, zal nog blijken...
Daar heb je natuurlijk gelijk in, uiteindelijk moet het allemaal nog maar blijken. Er is nog zoveel onduidelijk en onbekend. Maar ik krijg toch de indruk dat het een beetje paniek-voetbal is. En misschien ook wil men de verantwoordelijkheid niet dragen. Want als je tegen je burgers zegt het is veilig en het blijkt achteraf niet veilig dan heb je ook weer een probleem. Dus zetten ze het tijdelijk stop voor zgn. verder onderzoek.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door