Mijn hond is in oktober gebeten door een andere hond, 2 honden kwamen op hem afgestormd, eentje beet echt , de ander klapte vol boven op hem maar greep hem niet echt.
Hij had een bijtwond in zijn voorpoot en in zijn zij.
Hiermee ben ik gelijk naar de dierenarts gegaan, zijn poot kon niet gehecht worden, kleine diepe gaatjes van de hoektanden en een groter plek wat niet heel diep was.
Hij heeft daar een injectie gehad en vervolgens naar huis met pijnstillers en ontstekingsremmers.
Na 10 dagen terug en extra medicatie gekregen omdat hij nog steeds mank was.
Daarna nog steeds last maar wel een stuk minder.
Vooral last als bij na een korte wandeling ging liggen en dan weer overeind kwam, eerste passen erg slecht en werd beter als hij even bewoog.
Hij bleef ook last van zijn rug houden, hiermee terug geweest naar de dierenarts en doorverwezen naar de fysio. Na de behandeling ging dat veel beter, er zaten een aantal wervels vast. Later nog een behandeling gedaan en daarna geen last meer.
Ik ben in de tussentijd ook nog een keer bij de dierenarts geweest maar ook niet veel mee opgeschoten.
Met zijn poot gaat het inmiddels wel stukken beter, maar als hij teveel gedaan heeft is hij weer mank.
Het is best een tijdje redelijk gegaan, alleen soms wat stijfheid na een lange wandeling, als hij dan vervolgens gaat slapen en weer overeind komt is het het ergst. Gisteren heeft hij even met een hond gespeeld en was savonds gelijk weer mank

Vandaag dus maar rustig aan gedaan.
En voorlopig niet meer laten spelen.
Het is moeilijk om hem rustig te houden, hij is erg actief van zichzelf. Voor deze problemen kon hij gemakkelijk 3 uur wandelen, met een balletje spelen, naast de fiets mee enz.
Allemaal zonder klachten, het is dus echt sinds hij gebeten is.
Ik merk dat mijn hond gefrustreerd begint te raken en zijn energie niet lekker kwijt kan. Ik probeer hem mentaal wat uit te dagen door hersenwerk met hem te doen.
Soms merk ik met wandelen ook wel dat hij wel wat last heeft en er doorheen loopt. Hij is dan niet echt mank maar in zie het wel aan hem.
Ik vindt het lastig wat ik hiermee moet,
Heeft het meer tijd nodig? Inmiddels wel al bijna 5 maanden geleden dat het gebeurd is dus ik vind het al erg lang aan de gang.
Terug naar de dierenarts?
Fysio?
Of iets anders?
Misschien toch iets van een pees of spier beschadigd oid?
Bedankt voor het lezen van het inmiddels aardig lange verhaal, ik hoop dat iemand hier goede tips voor heeft