Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
dinky89 schreef: wo 10 mar 2021, 19:01 Zag net weer de reclame van Campina langskomen en blijf mij hierover verwonderen:

Best slim om te doen alsof ze een nieuwe innovatie presenteren waarbij ik alleen maar kan denken 'zo waren de verpakkingen vroeger allemaal' :biggrin2:
Hahaha.....zelfs mijn zoon van 22 zat met verbazing naar die reclame te kijken "wat is hier nieuw aan, zo waren ze toch altijd" .....ik zal tegen hem zeggen dat hij oud wordt als hij zich dat soort dingen nog kan herinneren ;D ;D ;D
Door dinky89
pike schreef: wo 10 mar 2021, 20:04 Ja, wanneer zijn ze eigenlijk een plastic dop op die dozen gaan zetten?
Minstens 13 jaar terug want was al voordat ik huis uit was. Aangezien de zoon van Ina het ook nog zonder kent zal het denk ik ergens rond 2005 zijn geweest?
Door -Annemarie-
dinky89 schreef:Zag net weer de reclame van Campina langskomen en blijf mij hierover verwonderen:

Best slim om te doen alsof ze een nieuwe innovatie presenteren waarbij ik alleen maar kan denken 'zo waren de verpakkingen vroeger allemaal' :biggrin2:
Ha, ik zag de reclame hier op een bushokje. En dacht: whut?! :o En vroeg me toen ook al af wanneer die doppen kwamen. Dat is heel geleidelijk gegaan, eerst de 'a-merk' pakken, en later ook de b-merken dacht ik.

Geniaal marketing concept, oude wijn in nieuwe zakken. :biggrin2:
Door CindyMayella
hannabelgje schreef:Ik vind die dopjes super handig Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
+1!
De ‘nieuwe’ manier vind ik gedoe ;) .... plus het tuitje wordt, naar mijn mening, viezer..... dopje is ook handiger :biggrin2: ....
Door pearlsofpassion
Ik niet. Het is zoveel lastiger om volledig leeg te krijgen met zo'n dop.
De kinderen krijgen het plastic lidje erin niet eruit zonder te knoeien en soms breekt het lusje zelfs af waarna je de doos alsnog open moet knippen.

Plus, alle plastic uitgespaard is beter.
Wij hadden als kind gewoon een tetrabrik. Punt.. Geen doppen, geen tuitjes, gewoon een brik dat je openknipt met een schaar. Wat is daar mis mee?
Door pike
pearlsofpassion schreef: do 11 mar 2021, 12:59 Ik niet. Het is zoveel lastiger om volledig leeg te krijgen met zo'n dop.
De kinderen krijgen het plastic lidje erin niet eruit zonder te knoeien en soms breekt het lusje zelfs af waarna je de doos alsnog open moet knippen.

Plus, alle plastic uitgespaard is beter.
Wij hadden als kind gewoon een tetrabrik. Punt.. Geen doppen, geen tuitjes, gewoon een brik dat je openknipt met een schaar. Wat is daar mis mee?
Hier hebben ze een schroefdopje dat is wel zo handig. Ik vind het ook veel cleaner schenken dan zo'n tuutje (zeker met wat dikkere zuivel), maar ja, het is en blijft plastic en ik heb er een hekel aan. Maar die dopjes verzamel ik (en anderen uiteraard) voor de hulphonden van de KNGF. Die krijgen bij het verdwijnen van dopjes heel wat minder en dat is dan weer jammer.
Door pike
En als kind?? Toen hadden we nog flessen :biggrin2: Zo'n heel klein flesje met (vieze) schoolmelk op de kleuterschool. Daar dreef altijd een vel op en dat vond ik toch zo smerig. Ik veegde dat altijd af aan de binnenkant van mijn jasje. Later heb ik wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze dat nooit gezien heeft. Ze wist van niks ;D En de melkman kwam aan de deur, met flessenmelk. Blauwe dop voor de melk, rode dop karnemelk, groene dop yoghurt. En die doppen waren van aluminium of iets dergelijks. En statiegeld op de flessen uiteraard.
Door Siberienne
pike schreef: do 11 mar 2021, 14:55 En als kind?? Toen hadden we nog flessen :biggrin2: Zo'n heel klein flesje met (vieze) schoolmelk op de kleuterschool. Daar dreef altijd een vel op en dat vond ik toch zo smerig. Ik veegde dat altijd af aan de binnenkant van mijn jasje. Later heb ik wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze dat nooit gezien heeft. Ze wist van niks ;D En de melkman kwam aan de deur, met flessenmelk. Blauwe dop voor de melk, rode dop karnemelk, groene dop yoghurt. En die doppen waren van aluminium of iets dergelijks. En statiegeld op de flessen uiteraard.
Jaaa dat weet ik ook nog! Die kleuren inderdaad.
Door CindyMayella
Siberienne schreef:[quote=pike post_id=3421447 time=<a href="tel:1615470908" data-original-title="" title="">1615470908</a> user_id=3375]
En als kind?? Toen hadden we nog flessen :biggrin2: Zo'n heel klein flesje met (vieze) schoolmelk op de kleuterschool. Daar dreef altijd een vel op en dat vond ik toch zo smerig. Ik veegde dat altijd af aan de binnenkant van mijn jasje. Later heb ik wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze dat nooit gezien heeft. Ze wist van niks ;D En de melkman kwam aan de deur, met flessenmelk. Blauwe dop voor de melk, rode dop karnemelk, groene dop yoghurt. En die doppen waren van aluminium of iets dergelijks. En statiegeld op de flessen uiteraard.
Jaaa dat weet ik ook nog! Die kleuren inderdaad.[/quote]

+2 :biggrin2: .... weet iemand nog wat voor kleur dop de gele vla had of de chocolade???? En dan met zo’n flesselikker (of ie ie anders?) de fles leegmaken.. zo’n flesselikker heb ik nu nog om potjes leeg te maken :) ;)
Door Eef+Stippels
pike schreef: do 11 mar 2021, 14:55 En als kind?? Toen hadden we nog flessen :biggrin2: Zo'n heel klein flesje met (vieze) schoolmelk op de kleuterschool. Daar dreef altijd een vel op en dat vond ik toch zo smerig. Ik veegde dat altijd af aan de binnenkant van mijn jasje. Later heb ik wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze dat nooit gezien heeft. Ze wist van niks ;D En de melkman kwam aan de deur, met flessenmelk. Blauwe dop voor de melk, rode dop karnemelk, groene dop yoghurt. En die doppen waren van aluminium of iets dergelijks. En statiegeld op de flessen uiteraard.
;D ;D ;D
Door pike
CindyMayella schreef: do 11 mar 2021, 15:52 Jaaa dat weet ik ook nog! Die kleuren inderdaad.
+2 :biggrin2: .... weet iemand nog wat voor kleur dop de gele vla had of de chocolade???? En dan met zo’n flesselikker (of ie ie anders?) de fles leegmaken.. zo’n flesselikker heb ik nu nog om potjes leeg te maken :) ;)
[/quote]
Toendertijd wist ik nog niet van het bestaan van vla die was vast te duur. In de zomer was er yoghurt, dat was feest!
Ik herinner me nog dat die lege flessen altijd in de keuken op de grond stonden naast het aanrecht. En dat op een ochtend bleek dat mijn hamster ontsnapt was. En we hem terugvonden in zo’n lege melkfles...
Door eelke
pike schreef: do 11 mar 2021, 14:51 Hier hebben ze een schroefdopje dat is wel zo handig. Ik vind het ook veel cleaner schenken dan zo'n tuutje (zeker met wat dikkere zuivel), maar ja, het is en blijft plastic en ik heb er een hekel aan. Maar die dopjes verzamel ik (en anderen uiteraard) voor de hulphonden van de KNGF. Die krijgen bij het verdwijnen van dopjes heel wat minder en dat is dan weer jammer.
Ja, hoe zit dat met die doppen eigenlijk, waarom levert dat geld op?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door