Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
Dank jullie wel voor de reacties :D, ik zal ze allemaal ff bijlangsgaan:

Ster: Op zich weet ik nu al aardig wat er mis gaat in de hersenen met epilepsie (heb het in m'n opleiding gehad hoe het bij mensen werkt, maar toch bedankt dat je het anders ff uit wou leggen) en we hebben bij Max ook overwogen een scan te maken, maar ten eerste is het nogal duur, 450 euro!, en het is maar de vraag of daar iets op te zien is, en als er wat te zien is, kan je het toch niet weghalen, en Max zou onder narcose moeten voor een scan, wat ook weer risico's met zich meebrengt. Dus daar zien we maar van af. De film waar je het over hebt, ken ik trouwens! En als Max een aanval heeft, probeer ik ook idd te denken: hij verneemt er niks van, maar de tranen schieten me nogsteeds in de ogen als hij daar op de plavuizen rondklapperd. Zelf m'n zwager, wat een grote stoere vent is, (zag het voor het eerst) is bij de tweede aanval weggegaan. Gelukkig is hij nu weer helemaal happy en huppeld weer vrolijk rond ;D

Lizzy: Max z'n leverwaarden zijn (waren?) idd slecht, hoe dat nu is weet ik niet, want we hebben nog geen onderzoek weer laten doen, omdat het voor Max niet leuk is, en omdat het weinig, of eigelijk niks oplevert, dan wéét je alleen, dat ze weer hoog zijn (en dan begin ik weer vreselijk te stressen :-[) Ik ben met Max in Utrecht geweest( ik weet het, jullie zijn er geen fan van, en ik ook niet, maar hij heeft er uiteindelijk wel voor geleerd, denk ik dan, en ik niet :() en daar werd met nadruk gezegt dat het allemaal wel mee viel en dat de waarden die afwijken niet zo slecht zijn ???. De lijst met onderzoeken en waarden heb ik inmiddels allemaal, dus als je wil kan ik ze je wel even toesturen via een PB tje (misschien kan je er wat aan zien). Wat mw Overduin betreft, als ik wist dat ze wat voor Max kan doen, zal ik zeker heen gaan. Maar het probleem is een beetje dat het 2,5 of 3 uur rijden is vanaf hier, en zes uur in de auto is voor Max aardig veel. En dan ben ik daar, wat gaat ze dan doen? Toen ik naar Utrecht ging had ik er veel vertrouwen in (sorry, ik weet jullie reacties, maar ik ben zo naïef dat ik toch hoopte dat ze wat konden doen, of in ieder geval dat Max goed onderzocht zal worden. Zo stond het wel in de mailtjes die onze da en dr v Nes hadden gewisseld.) Dit was dus één grote teleurstelling. Ik werd voor m'n gevoel gewoon niet serieus genomen, tsja, ik weet nu dat z'n anusreflexen goed zijn en dat hij op drie poten kan hinkelen 8), sorry hoor, maar wat heb ik daar nou aan!! Verder dacht ie volgens mij dat ik zo'n overbezorgde muts was ofzo, zo deed ie! Sorry, werd even weer boos ;D. Wat ik probeer te zeggen is, dat ik eigenlijk eerst eens contact zal willen hebben met die mw Oosterduin, dat ik haar alle gegevens van Max stuur (heb het hele da rapport in huis, in Utrecht wouden ze het niet eens hebben!) en dat ze die dan rustig kan bekijken, en dat we dan eens contact hebben via de mail of telefoon om zo eens te overleggen wat ze zou kunnen doen. Maar het probleem is dat je alleen contact met haar kan hebben als je er eenmaal geweest bent, en ik ben nu bang dat ik daar weer hoopvol heentuf en dat het weer op een dure en voor Max vervelende teleurstelling word. Kent iemand die Mw Oosterduin niet persoonlijk? Of een manier met haar in contact te komen zonder er eerst heen te rijden? Als ik zeker wist dat naar haar toe gaan iets op kan leveren, stapte ik nu nog in de auto, maarja..... :-\
En dan wat betreft dat enten, ik heb de discussies wel of niet enten wel gevolgd hier op bp, en ik ben bang dat als ik niet zal enten, Max of Tara misschien wel Weill of een andere enge ziekte zal krijgen en daar dood aan gaat. Pffffffffffff sorry hoor maar ik vind het soms allemaal best lastig hoor, ik ben gewoon steeds bang dat ik juist het verkeerde doe, juist omdat ik het allemaal goed (of eigenlijk perfect :-[) voor m'n schatjes wil doen. Zijn jullie nooit onzeker over wat je allemaal doet? M'n man zegt dat ik me allemaal niet zo druk moet maken, brokken zullen echt niet zo slecht zijn, en laat verdere onderzoeken zitten, het kost teveel en levert niks op (hij wil ook eigenlijk niet dat ik naar Overduin ga, maar als ik hem kan laten zien dat zij echt wat kan doen, gaat ie wel overstag denk ik). Maarja...
Oh ja, en verder heeft hij zaterdag niks bijzonders gehad of hebben we niks bijzonders gedaan.

Angelique: Wat betreft de chemische vlooienbestrijding en dergelijke, ik heb ze vorige maand Frontline druppels gegeven :-[, maar ik weet namelijk niks wat beter helpt tegen vlooien, knoflook heb ik 2 jaar geprobeert maar dat helpt niet. Het probleem is dat ik hier niet 1 vlo kan hebben, wan zowel Tara als Revel (de kat) hebben een vlooienallergie en bij 1 vlo liggen ze al te krabben en te bijten, en Revel word zelfs kaal. Wassen is voor hem ook geen oplossing. Als je nog middelen weet die goed helpen en niet chemisch zijn, hoor ik het graag! En of het aan de temperatuur ligt weet ik ook niet, heb ik zelf ook wel aan gedacht, maar als ik z'n "aanvallenoverzicht" bekijk, is augustus de enige maand waarin hij nog geen aanvallen heeft gehad ;D

Doedels: Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat het heftige kauwen op het bot een voorbode kon wezen, maar het zal idd best kunnen ja. Als hij het nou een volgende keer weer doet, kan het dan nog helpen als ik het bot afpak, of maakt dat niks uit?

Nou, dat was een heel verhaal. Ik wacht op jullie reacties ;) ;D
Door Lizzy
Aangezien Linda praktisch dierenarts is en zelfs van epilepsie haar specialiteit heeft gemaakt, denk ik dat je vooral haar aanwijzingen serieus moet nemen. En zij heeft ook iets geschreven over andere medicijnen die je beter kunt geven, juist ivm die leverwaardes. Misschien moet je het, met hulp van Overduin, ook in die hoek gaan zoeken. Ik ken Dr Overduin dus niet persoonlijk, maar wat let je om haar te bellen?

Over dat enten: je moet een keuze maken tussen het gevaar op een verergering van de klachten en de kans op de ziektes die hij eventueel kan oplopen. En eerlijk gezegd denk ik dat je de verkeerde keus maakt als je kies voor entingen. Ergo, een fatsoenlijke dierenarts zal niet eens een enting in jouw hond zetten. Die leest de gebruiksaanwijzingen en handeld daar naar. Daar staat letterlijk in dat alleen geheel gezonde honden ingeent mogen worden. En jouw hond is niet gezond. Verre van.

Lees over epilepsie ook dit: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4653
Door Doedels
amber13 schreef: Doedels: Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat het heftige kauwen op het bot een voorbode kon wezen, maar het zal idd best kunnen ja. Als hij het nou een volgende keer weer doet, kan het dan nog helpen als ik het bot afpak, of maakt dat niks uit?
Nee, afpakken helpt helaas niet. Als het inderdaad een voorbode van een aanval is, dan kan je je er op voorbereiden door te zorgen voor zo veel mogelijk rust en een veilige plek enz.
Door amber13
Revel is de kat, en eentje met pit. Het is een heerlijke lieve kat, zolang je geen dingen doet wat hij niet wil, bijvoorbeeld optillen, laat staan wassen! We hebben hem bij de dierenambulance weg, hij zal nu ong 15 jaar zijn, dus daar valt nog weinig aan te veranderen.
Helpt het trouwens wel, als ik alle dieren behandel behalve Max?

Nou, en verder heb ik zonet de da even gebeld en gezegt dat ik alleen met Tara kom, en dat Max niet mee komt omdat ik hem niet meer laat enten, en de assistente begreep dit heel goed! ;D ;D. Ben benieuwd wat de da er vanavond van zegt. ;).Ik heb het stuk wat Linda geschreven heeft uitgeprint, en die neem ik mee! 8). En ik trek toch maar de stoute schoenen aan en ga proberen contact te krijgen met Mw Ooosterduin.
En.......... sinds gisteravond ziet m'n man ook in dat brokken helemaal niet goed zijn voor honden en dat ze vlees horen te eten ;D.
Door Angelique
amber13 schreef: Revel is de kat, en eentje met pit. Het is een heerlijke lieve kat, zolang je geen dingen doet wat hij niet wil, bijvoorbeeld optillen, laat staan wassen! We hebben hem bij de dierenambulance weg, hij zal nu ong 15 jaar zijn, dus daar valt nog weinig aan te veranderen.
Helpt het trouwens wel, als ik alle dieren behandel behalve Max?

Nou, en verder heb ik zonet de da even gebeld en gezegt dat ik alleen met Tara kom, en dat Max niet mee komt omdat ik hem niet meer laat enten, en de assistente begreep dit heel goed! ;D ;D. Ben benieuwd wat de da er vanavond van zegt. ;).Ik heb het stuk wat Linda geschreven heeft uitgeprint, en die neem ik mee! 8). En ik trek toch maar de stoute schoenen aan en ga proberen contact te krijgen met Mw Ooosterduin.
En.......... sinds gisteravond ziet m'n man ook in dat brokken helemaal niet goed zijn voor honden en dat ze vlees horen te eten ;D.
Je hoeft de kat ook niet te wassen, alleen Max als dat nodig mocht zijn.
Meestal zijn de katten de grootste vlooienverzamelaars en verspreiders in het huis. Misschien kun je die anderen dan ook iets van Programm geven zodat als die een vlo mee naar huis nemen deze in ieder geval steriel wordt en zich niet meer kan verspreiden door vermenigvuldiging naar de andere dieren. Ik zou dan ook zeker Max overslaan. Als ik de mate van ernst van de aandoening zo lees nam ik geen enkel risico meer.
Door amber13
Angelique schreef: Je hoeft de kat ook niet te wassen, alleen Max als dat nodig mocht zijn.
;D ;D ;D, dacht dat je dat bedoelde. Max kan ik wel wassen, aleen vind hij het niet echt leuk (of eigenlijk helemaaaaaaaal niet leuk) maar dat kan ik inderdaad wel doen, welke shampoo raad je me aan?
Door amber13
Angelique schreef: Misschien kun je die anderen dan ook iets van Programm geven zodat als die een vlo mee naar huis nemen deze in ieder geval steriel wordt en zich niet meer kan verspreiden door vermenigvuldiging naar de andere dieren. Ik zou dan ook zeker Max overslaan. Als ik de mate van ernst van de aandoening zo lees nam ik geen enkel risico meer.
De da had me aangeraden Frontline te geven, dat zal het beste zijn voor honden met epilepsie. Nou heeft hij nog nooit vlak na de druppels een aanval gekregen, maar goed. Ik moet nog erg veel leren, maar volgens mij ben ik hier dan aardig goed op z'n plek :D
Maar, ik ben nu zover: de Frontline druppels voor Max gaan de prullebak in (iemand nog interesse? ik heb nog voor 2 maanden, en het is duur spul) Tara en Revel krijgen nog wel gewoon, maar dan was ik Max wat vaker.(als dat nodig mocht zijn natuurlijk)
Door Truus
amber13 schreef: De da had me aangeraden Frontline te geven, dat zal het beste zijn voor honden met epilepsie. Nou heeft hij nog nooit vlak na de druppels een aanval gekregen, maar goed. Ik moet nog erg veel leren, maar volgens mij ben ik hier dan aardig goed op z'n plek :D
Maar, ik ben nu zover: de Frontline druppels voor Max gaan de prullebak in (iemand nog interesse? ik heb nog voor 2 maanden, en het is duur spul) Tara en Revel krijgen nog wel gewoon, maar dan was ik Max wat vaker.(als dat nodig mocht zijn natuurlijk)
Een goed plan en heb je al over het enten nagedacht?
Laatst gewijzigd door Truus op wo 29 jun 2005, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
amber13 schreef: ;D ;D ;D, dacht dat je dat bedoelde. Max kan ik wel wassen, aleen vind hij het niet echt leuk (of eigenlijk helemaaaaaaaal niet leuk) maar dat kan ik inderdaad wel doen, welke shampoo raad je me aan?
Een gewoon mild hondenshampootje zonder al teveel gekkigheid erin waar Max weer op zou kunnen reageren. Belangrijk: goed natmaken, veel shampoo, goed inschuimen en dan minimaal 15 minuten zo laten staan. En dan is alles wel vertrokken en verzopen.
Door Angelique
amber13 schreef: De da had me aangeraden Frontline te geven, dat zal het beste zijn voor honden met epilepsie. Nou heeft hij nog nooit vlak na de druppels een aanval gekregen, maar goed. Ik moet nog erg veel leren, maar volgens mij ben ik hier dan aardig goed op z'n plek :D
Tssssss, ben heel benieuwd waar hij dat op baseerd ::)
Maar een aanval hoeft ook niet tot the point te komen, was het maar zo simpel, dan konden we veel vlotter de triggers aanwijzen.
Door amber13
Truus schreef: Een goed plan en heb je al over het enten nagedacht?
Ja, voor Max nooit weer ;D ;D Eigenlijk had ik voor gisteravond een afspraak om beide honden weer te laten enten, maar heb gistermorgen afgebeld dat Max NIET meer geent gaat worden, nooit meer, en de da gaf me nog gelijk ook! Ik had al een heel verhaal klaar wat ik wel eens even af kon steken over hoe slecht enten is voor Max, maar dit was dus nieteens nodig 8)Ben erg blij dat ik toch nog op tijd tot inzicht ben gekomen :-[ :D
Door amber13
Angelique schreef: Tssssss, ben heel benieuwd waar hij dat op baseerd ::)
Maar een aanval hoeft ook niet tot the point te komen, was het maar zo simpel, dan konden we veel vlotter de triggers aanwijzen.
Hoe bedoel je dit, tot the point komen? Een halve aanval ofzo?

Voor het wassen heb ik nu droogshampoo, van het merk Sectolin, daar spuit ik hem mee in als hij gewoon nog droog is, dan laat ik het schuimen en even intrekken, en dan spoel ik hem onder de douche weer uit. Kan dat ook?
Door Steph
Amber,
Hoeveel Phenobarbital gaf je je hond? Wat blijkbaar helpt dit toch ook niet. Veel mensen beginnen veel te laag. Romeo is gestart met 300 mg. En we hebben zij patroon kunnen verleggen van iedere maand naar 4 maand. (Hopelijk blijft dit zo!!))
Ik gebruik ook de Frontline voor mij epi en die heeft er geen last van. ALs je hond nog eens een aanval heeft moet je ook eens OCR proberen. Voor meer informatie http://www.canine-epilepsy.com/Ocularcompression.html
Ik blijf mijn hond wel het rabies vaccin te geven.
Groetjes
Steph
Door amber13
Steph schreef: Amber,
Hoeveel Phenobarbital gaf je je hond? Wat blijkbaar helpt dit toch ook niet. Veel mensen beginnen veel te laag. Romeo is gestart met 300 mg. En we hebben zij patroon kunnen verleggen van iedere maand naar 4 maand. (Hopelijk blijft dit zo!!))
Ik gebruik ook de Frontline voor mij epi en die heeft er geen last van. ALs je hond nog eens een aanval heeft moet je ook eens OCR proberen. Voor meer informatie http://www.canine-epilepsy.com/Ocularcompression.html
Ik blijf mijn hond wel het rabies vaccin te geven.
Groetjes
Steph
Max krijgt al een tijdje geen fenobarbital meer, maar Epitard, 2800 mg per dag. Bij ons hielp de feno niet en was te belastend voor de lever, vandaar dat we op epitard zijn over gegaan, maar als ik eerlijk ben heb ik zo m'n vraagtekens bij hoeveel het helpt gezien de aanvallen die hij de afgelopen tijd heeft gehad.
Voor jou ben ik blij dat de feno wel helpt! Hopelijk blijft het nu zo gaan. Interressante link trouwens, zal me er eens in verdiepen.
En wat betreft het vaccin, Max heeft ook nog nooit een aanval gehad na een enting, maar ik wil gewoon het risico niet meer lopen dat de aanvalsdrempel daardoor verlaagd word. Ergens op deze pagina heeft Lizzy een link neergezet naar een scriptie over epilepsie en het vaccin, misschien vind je dat interessant om te lezen. (ik heb daardoor toch besloten niet meer te enten)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door