Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Doranto schreef: za 27 feb 2021, 16:05 Dat had ik al gevraagd en het antwoord daarop was, dat ze naar het geboortejaar kijken en dat blijft natuurlijk hetzelfde, hoe oud hij ook wordt ::) Zijn geboortejaar krijgt het AZ vaccin. Ook kon ze niet zeggen óf en wanneer hij dan een nieuwe oproep zou krijgen :-\
Ah OK, dat leek mij idd het logischst en verstandigst.
Nu, dan zijn de nieuwere berichten ivm de werking ook wel hoopgevend.
Siberienne, is er indertussen nog wat meer duidelijkheid omtrend de werking van het AZ vaccin? Niet alleen qua overleven maar ook qua bescherming tegen alle vormen van ziek zijn?

En is er al meer geweten over of je nog besmettelijk bent na vaccinatie? En is er verschil tussen de vaccins.

Ik wordt naar alle waarschijnlijkheid volgende week geënt en wss met AZ. Tenzij ik in het ziekenhuis bedank en afwacht tot ik via de gemeente opgeroepen wordt... Liever niet natuurlijk dus ik hoop dat ze merken dat het AZ ook gewoon goed werkt?
Ik maak mij meer zorgen over het besmetten van m'n ouders of schoonouders dan over mezelf bij ziek worden. Dus enkel bescherming tegen ernstige ziekte vind ik niet zo aantrekkelijk klinken. Dat helpt weinig vooruit.
Dan denk ik dat ik liever afwacht in de hoop dat er dan later misschien een beter werkend vaccin op dat vlak toegediend wordt... :-\
pearlsofpassion schreef: za 06 mar 2021, 09:31

Ik wordt naar alle waarschijnlijkheid volgende week geënt en wss met AZ. Tenzij ik in het ziekenhuis bedank en afwacht tot ik via de gemeente opgeroepen wordt... Liever niet natuurlijk dus ik hoop dat ze merken dat het AZ ook gewoon goed werkt?
Ik maak mij meer zorgen over het besmetten van m'n ouders of schoonouders dan over mezelf bij ziek worden. Dus enkel bescherming tegen ernstige ziekte vind ik niet zo aantrekkelijk klinken. Dat helpt weinig vooruit.
Dan denk ik dat ik liever afwacht in de hoop dat er dan later misschien een beter werkend vaccin op dat vlak toegediend wordt... :-\
Ik ben Siberienne niet, dus heb ik een deel van je vraag verwijderd.

Wel ben ik vrijwilliger-vaccinator in België. Dus kan ik je vertellen dat als de overheid Astra Zenica voor jou kiest dan krijg je AZ. Ook als je het uitstelt in de hoop een ander te krijgen. Ook als je in de verkeerde rij gaat aanschuiven.
Om die reden moet je het dus niet uitstellen.
pearlsofpassion schreef: za 06 mar 2021, 09:31 Siberienne, is er indertussen nog wat meer duidelijkheid omtrend de werking van het AZ vaccin? Niet alleen qua overleven maar ook qua bescherming tegen alle vormen van ziek zijn?

En is er al meer geweten over of je nog besmettelijk bent na vaccinatie? En is er verschil tussen de vaccins.

Ik heb het de afgelopen week niet bijgehouden, ik had andere dingen aan mijn hoofd. Maar ik verwacht niet dat er al veel nieuwe data bekend zijn. De followup tijd om iets te kunnen zeggen over afname in totale besmettingen is nog vrij kort als je kijkt in de landen waar grote groepen mensen met AZ gevaccineerd zijn (m’n Schotland volgt een groot cohort)
Ml heeft afgelopen woensdag het AZ vaccin gehad. Hij heeft er helemaal niets van gemerkt. Omdat ik een paar maanden ouder ben, moet ik wachten op het Pfizer of Moderna vaccin. Dat kan nog wel even duren denk ik. Ml. zat in de eerste groep die AZ kreeg, en ik in de laatste die Pfizer krijgt.
Chouka schreef: za 06 mar 2021, 09:55 Ik ben Siberienne niet, dus heb ik een deel van je vraag verwijderd.

Wel ben ik vrijwilliger-vaccinator in België. Dus kan ik je vertellen dat als de overheid Astra Zenica voor jou kiest dan krijg je AZ. Ook als je het uitstelt in de hoop een ander te krijgen. Ook als je in de verkeerde rij gaat aanschuiven.
Om die reden moet je het dus niet uitstellen.
De overheid beslist niet wat ik in het ziekenhuis waar ik werk krijg. Daar is het toch een beetje chaos en wordt nu ad random een bepaald vaccin toegewezen omdat zo snel mogelijk een vaccin in iedereen krijgen het belangrijkste lijkt op dit moment. Daarom zijn ze ook gezwicht onder de druk van de overheid uit om überhaupt AZ te zetten, wat ze eerst niet wilden.

Ik weet dus niet wat de overheid zou beslissen dat ik zou krijgen als ik in die rij aan de beurt ben. Op basis van mijn leeftijd en gezondheid. Er zijn veel collega's die ook bij hun gemeente een uitnodiging kregen en vaak voor een ander vaccin. Die konden gewoon kiezen.
Maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste. Ik zou gewoon willen weten wat ze nu weten over de werking voordat ik het vaccin laat zetten.
Siberienne schreef: za 06 mar 2021, 10:54 Ik heb het de afgelopen week niet bijgehouden, ik had andere dingen aan mijn hoofd. Maar ik verwacht niet dat er al veel nieuwe data bekend zijn. De followup tijd om iets te kunnen zeggen over afname in totale besmettingen is nog vrij kort als je kijkt in de landen waar grote groepen mensen met AZ gevaccineerd zijn (m’n Schotland volgt een groot cohort)
OK, toch bedankt.
pearlsofpassion schreef: za 06 mar 2021, 15:39 De overheid beslist niet wat ik in het ziekenhuis waar ik werk krijg. Daar is het toch een beetje chaos en wordt nu ad random een bepaald vaccin toegewezen omdat zo snel mogelijk een vaccin in iedereen krijgen het belangrijkste lijkt op dit moment. Daarom zijn ze ook gezwicht onder de druk van de overheid uit om überhaupt AZ te zetten, wat ze eerst niet wilden.

Ik weet dus niet wat de overheid zou beslissen dat ik zou krijgen als ik in die rij aan de beurt ben. Op basis van mijn leeftijd en gezondheid. Er zijn veel collega's die ook bij hun gemeente een uitnodiging kregen en vaak voor een ander vaccin. Die konden gewoon kiezen.
Maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste. Ik zou gewoon willen weten wat ze nu weten over de werking voordat ik het vaccin laat zetten.
Van Ziekenhuizen weet ik niet.
Dat is raar. In ons vaccinatiecentrum hebben ze richtlijnen gekregen van de overheid.
Bij de ziekenhuizen kappen ze gewoon een hoeveelheid vaccins af en laten ze zelf kiezen wie wat krijgt en wanneer.
Wat ik niet begrijp is dat diezelfde mensen ook een uitnodiging krijgen via de vaccinatiecentra. Als je wil (niet dat ik denk dat veel mensen dat willen) kan je zomaar 2 verschillende vaccins halen. Niemand die dat bijhoudt blijkbaar... 1 collega van mij werd zelfs 2x uitgenodigd door het vaccinatiecentrum. ::)
Een vriendinnetje van me heeft ook AZ gehad, zij was heel ziek... 4 dagen koorts gehad, echt flinke griep. Van de 4 mensen op haar afdeling had zij het alleen, dus het kon gelukkig wel opgevangen worden, maar lijkt me heel eng als je een team vaccineert en een groot deel wordt ziek... ::) :-\
Mijn schoonzus heeft nu ook oproep gekregen en daar binnen het team wordt goed afgestemd wie hem wanneer gaat halen zodat ze onderling ziekte na vaccinatie op kunnen vangen. Zo kon schoonzus de vaccinatie zo plannen dat ze daarna enkele dagen vrij is voor het geval ze ziek wordt.
Fenixjuh schreef: ma 08 mar 2021, 13:36 Een vriendinnetje van me heeft ook AZ gehad, zij was heel ziek... 4 dagen koorts gehad, echt flinke griep. Van de 4 mensen op haar afdeling had zij het alleen, dus het kon gelukkig wel opgevangen worden, maar lijkt me heel eng als je een team vaccineert en een groot deel wordt ziek... ::) :-\
Daarom worden ze bij ons ook niet tegelijk van 1 afdeling gevaccineerd en vaccineren ze op vrijdagen. Meestal is het 1-2 dagen, de bijwerkingen .
Hupla, het zit erin.
AZ.
Maar verstand op nul gezet en laten prikken...

Hopelijk vallen de bijwerkingen mee, of beginnen ze tenminste vroeg genoeg want ik moet vannacht gaan werken en ik heb geen zin om daar plots erg ziek te worden.
Ben nog even een kwartiertje aan het wachten in het vaccinatiecentrum. Daarna nog een covid-test halen (dan moet dat vanavond niet meer, wel gemakkelijk).
En daarna nog snel even langs de winkel, als dat nog lukt tenminste..
pearlsofpassion schreef: vr 12 mar 2021, 10:06 Hupla, het zit erin.
AZ.
Maar verstand op nul gezet en laten prikken...

Hopelijk vallen de bijwerkingen mee, of beginnen ze tenminste vroeg genoeg want ik moet vannacht gaan werken en ik heb geen zin om daar plots erg ziek te worden.
Ben nog even een kwartiertje aan het wachten in het vaccinatiecentrum. Daarna nog een covid-test halen (dan moet dat vanavond niet meer, wel gemakkelijk).
En daarna nog snel even langs de winkel, als dat nog lukt tenminste..

Mijn ervaring leert dat je ongeveer 20-24 uur hebt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door