Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Mijn pup heeft mogelijk gewrichtsproblemen en krijgt nu ook de helft van haar eten. De rest vul ik aan met GF-mix. Het was ff een klus, maar ik heb 1 halfvolle la met GF-mixjes gemaakt. Was ook erg goedkoop. Ik heb alles wat erin zit gekocht bij de Turk en het was een euri of 7 (echt wel 15 versch groenten en fruit). Ik voer nu 300g GF-mix op een dag en heb gok ik genoeg voor een week of 3.
Dat is te doen toch? Het was een uur of anderhalf werk trouwens.
Door sylvia
Helen schreef: Mijn pup heeft mogelijk gewrichtsproblemen en krijgt nu ook de helft van haar eten. De rest vul ik aan met GF-mix. Het was ff een klus, maar ik heb 1 halfvolle la met GF-mixjes gemaakt. Was ook erg goedkoop. Ik heb alles wat erin zit gekocht bij de Turk en het was een euri of 7 (echt wel 15 versch groenten en fruit). Ik voer nu 300g GF-mix op een dag en heb gok ik genoeg voor een week of 3.
Dat is te doen toch? Het was een uur of anderhalf werk trouwens.
Ik vind het geen strak plan een opgroeiende pup de helft van haar voer te geven
Door Ine
Arme pup, wie heeft uitsluitsel gegeven, Helen? :-\
Door Helen
sylvia schreef: Ik vind het geen strak plan een opgroeiende pup de helft van haar voer te geven
Kuma zit de hele dag in de bench en loopt 4 a 5 keer per dag 10 minuten. Voorheen speelde ze gedurende dag veel met Balou in huis en liep 3 maal daags een dik half uur los. Naast hondenschool en mee op visite etc. etc. Als een hond te hard groeit (wat iig het geval is bij Kuma) breng je het relatieve calcium en fosfor in het voer en het aantal Kcal omlaag. Zo probeer je de hond langzamer te laten groeien.
Dit was tevens het advies van Steven trouwens!! Maar hij raadde eucanuba large-breed aan en ook de hoeveelheid voer net zolang omlaag brengen totdat ze net niet mager was.
Kuma is niet mager, maar gewoon slank en ze is zelfs niet afgevallen maar 0.6 kilo aangekomen (groeit desondanks door dus)!!!!Dus geen zorgen hoor ;)
Door Helen
ine schreef: Arme pup, wie heeft uitsluitsel gegeven, Helen? :-\
Nog niemand...Maar wij worden steeds moedelozer...Ze loopt een paar dagen goed en dan weer met wat onregelmatig passen ertussen. Al beginnen we onderhand aan onszelf te twijfelen. Je staart je suf naar haar poten. Ik droom zelfs over poten....Echt waar ;D Ik heb vanacht gedroomd over stoelpoten die konden lopen....... ??? ::)
Door Ine
Helen schreef: Nog niemand...Maar wij worden steeds moedelozer...Ze loopt een paar dagen goed en dan weer met wat onregelmatig passen ertussen. Al beginnen we onderhand aan onszelf te twijfelen. Je staart je suf naar haar poten. Ik droom zelfs over poten....Echt waar ;D Ik heb vanacht gedroomd over stoelpoten die konden lopen....... ??? ::)
Ik krijg nachtmerries over Kuma, maar meer, omdat ik zo'n meelij met haar heb!
Door Helen
sylvia schreef: Heb je het al eens met de fokker van Kuma opgenomen?
Al een keer of 5...Zij weten het ook niet. Het is gewoon wachten op de orthopeed.
Door Helen
ine schreef: Ik krijg nachtmerries over Kuma, maar meer, omdat ik zo'n meelij met haar heb!
Dat sowieso. Het is simpelweg ellendig als zo'n jonge hond niet kan doen wat ze het liefste doet, rennen en stoeien. Tot we weten wat ze heeft durven we ook niet zo veel. Stel je voor dat je een bestaande blessure verergert. We zitten het echt uit tot maandag en dan weten we waar we aan toe zijn.
Door Helen
Maar ik houd erover op, ik zit in iemand anders zijn topic...SORRY!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door