Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine M
Lizzy, zou het raadzaam zijn om hem Flexadine Advanced te geven ter voorkoming van problemen met de heupen of Primeval Gelatinaat?

Beiden werden me geadviseerd maar ik vraag me af of het goed is en?of kan helpen?
Door Kaela
Martine M schreef: za 20 feb 2021, 22:02 Hoe merkte je dit?

Ik blijf het moeilijk vinden, de TPO heb ik ook al geweten dat die op latere leeftijd gedaan werd maar de DPO niet en dat is nu net wat die ene chirurg bij Django wil doen terwijl anderen die operatie na 8 maanden niet meer doen.

Het is en blijft koffiedik kijken, in elk geval zou dan die TPO ook nog op latere leeftijd kunnen gebeuren mocht dat toch nodig blijken en de heupen nog mooi zijn
Ik denk ook dat ik er maar een duidelijk beeld op ga krijgen als de ellebogen genezen zijn. 1 elleboog en 1 heup te samen vind ik ook wel erg eng ook omdat het nog een jonge hond is en niet altijd onder controle te houden is, ik bedoel je kan hem wel aangelijnd houden en rustig houden maar dan gaat die toch ineens wat sprongetjes maken en stop dat maar meteen dat is moeilijk en dan liever een sprongetje met 1 geopereerde poot dan 2 denk ik dan want na de operatie kan er ook nog veel mislopen.
Doordat ie zijn slechtste poot niet meer gebruikte bij wegsprinten en bochten ed. Als ie redelijk normaal rechtuit rende wel, maar bij de "bruut geweld" bewegingen die een herder van 3 nou eenmaal graag maakt ontzag hij de poot.
Bij fysiek onderzoek bleek dat dat vanwege het luxeren was. Zolang de heup in de kom bleef was het wel oke. Daarom ook de TPO, dan kantelen ze de kom, waardoor de kop er dieper in komt te zitten. Aan het gewricht zelf doen ze dan niets.

Het rustig houden is ook lastig. Hebben wij ook de handen vol aan gehad. Ik snap je gedachtengang om eerst te zien hoe het gaat als je de ellebogen hebt laten doen. Zou natuurlijk ook gewoon het mooiste zijn, als het dan klaar is. Zowel voor je portemonnee, als voor de hond.
Door Chouka
Martine M schreef: zo 21 feb 2021, 17:03 Lizzy, zou het raadzaam zijn om hem Flexadine Advanced te geven ter voorkoming van problemen met de heupen of Primeval Gelatinaat?

Beiden werden me geadviseerd maar ik vraag me af of het goed is en?of kan helpen?
Ik ben wel Lizzy niet. Mijn Duitse herder heeft heel goede resultaten met Flexadine Advanced.
Geadopteerd op 2-jarige leeftijd met HD met luxatie. Te laat om te opereren.
Glucosamines met nog andere dingen heb ik dadelijk gegeven.
Overstappen op Barf voor de botopbouw was ook een goed idee.
En nu al enkele jaren Flexadine. Dat maakt dat hij nu op 10,5 jaar nog lange wandelingen kan doen.
Door Martine M
Kaela schreef: zo 21 feb 2021, 18:07 Het rustig houden is ook lastig. Hebben wij ook de handen vol aan gehad. Ik snap je gedachtengang om eerst te zien hoe het gaat als je de ellebogen hebt laten doen. Zou natuurlijk ook gewoon het mooiste zijn, als het dan klaar is. Zowel voor je portemonnee, als voor de hond.
Ja idd ik hoop echt voor hem dat hij er gewoon oud mee kan worden. Het mindere geld is mooi meegenomen maar dat had ik er wel voor over gehad als het echt moest. Was het ook gewoon van plan, operatie was mee ingepland met de elleboog mar mijn dierenarts was er niet voor in zijn geval en deed heel veel moeite om advies te vragen bij andere dokters en chirurge.

Heb de grootste bench gekocht die ik kon vinden en blijkt dat hij het wel kent, hopelijk kan dit me helpen tijdens de herstel periode. Zeker omdat ik nog 2 honden heb, gelukkigzijn die wat ouder en niet meer zo speels.
Bijlagen
69E2990B-D3D1-4953-B625-C250F7B9E23A.jpeg
69E2990B-D3D1-4953-B625-C250F7B9E23A.jpeg (2.29 MiB) 2245 keer bekeken
Door Martine M
Chouka schreef: zo 21 feb 2021, 18:44 Ik ben wel Lizzy niet. Mijn Duitse herder heeft heel goede resultaten met Flexadine Advanced.
Geadopteerd op 2-jarige leeftijd met HD met luxatie. Te laat om te opereren.
Glucosamines met nog andere dingen heb ik dadelijk gegeven.
Overstappen op Barf voor de botopbouw was ook een goed idee.
En nu al enkele jaren Flexadine. Dat maakt dat hij nu op 10,5 jaar nog lange wandelingen kan doen.
Dank je wel voor het antwoord. Alle ervaringenzijn welkom natuurlijk. 😉
Door Lizzy
Martine M schreef: zo 21 feb 2021, 17:03 Lizzy, zou het raadzaam zijn om hem Flexadine Advanced te geven ter voorkoming van problemen met de heupen of Primeval Gelatinaat?

Ik ken het niet en heb daarom naar de ingredienten gekeken:

Samenstelling
Havermeel, roggemeel, biergist, glycerine, kippenleverpoeder, lijnzaadolie (bron van Omega 3), UC-II®: kippenkraakbeenpoeder (bevat kaliumchloride: 0,44%, en totaal collageenpoeder 0,37% (met niet-gedenatureerd collageen Type II: 0,045%)) 1,49%, visolie (bron van EPA), pectine, sucrose, maltodextrine, calciumsulfaat dihydraat, polyethyleenglycol.

Tja. Lastig. Ik ben niet zo dol op havermeel, roggemeel en lijnzaadolie. En ik weet ook niet wat voor kwaliteit visolie hier in zit. Eerlijk gezegd vertrouw ik geen enkele visolie die in een brokje verwerkt zit. Het wordt rete snel ranzig. En ik wil visolie dan ook uit een capsule.

Je kunt ook kiezen om een kwalitatief hoogwaardige visolie los te geven, bijvoorbeeld Royal Green. Daarvan geef je 1 capsule per dag. En daarmee geef je 1000 mg omega 3, opgesplitst in 530 mg EPA en 160 mg DHA (en dan nog wat resterende omega 3's). In 1 brokje van die Flexadin zit in totaal 84 mg omega 3. Ik ga daar echt niet van juichen, eerlijk gezegd.

Collageen type 2 kun je ook apart kopen/geven. Die van NOW: https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-UC-II ... ules/64318. Ik heb even moeite met omrekenen maar volgens mij is de hoeveelheid collageen type 2 in deze capsules ook veel hoger dan in Flexadin.

Blijft er nog Boswelia over. Dat kun je ook gemakkelijk los kopen: https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-Boswe ... gels/57586.

Vitamine E : daarvan moet je de dosering die in Flexadin zit ook even nader bestuderen en vergelijken met wat er al in Royal Green zit.
Door Lizzy
Martine M schreef: ma 22 feb 2021, 08:50 Ok dank je wel Lizzy ik ga er achteraan.
Debk dat het ook veel goedkoper gaat uitkomen op die manier.
Mocht je bij I Herb gaan bestellen, houd er dan rekening mee dat je invoerkosten moet betalen als het product boven de €22 komt. Ik bestel wel gewoon ruim boven de €22 en kies dan versturen via local post. Mocht je daar ook visolie willen bestellen, dit is goede visolie: https://nl.iherb.com/pr/Nordic-Naturals ... lsrc=aw.ds

Let wel op dat je de Nordic Naturals besteld zonder vitamine D.

Oh, extra vitamine D is voor jouw hond wel heel goed en gezond (ook voor de gewrichten!) maar ik raad echt super af om dat middels supplementen te doen. Een hond krijgt namelijk via supplementen ook gauw teveel, wat misschien nog wel schadelijker is als de te weinig. Maar, wilde zalm (dus geen kweekzalm) bevat veel vitamine D. Je kunt dus bijv. eens per week een blikje zalm geven (dat is wild) of bijv. rauwe wilde zalm filets uit de vriezer. Daarnaast nog eens per week iets van een sardientje of panharing ofzo en dat samen met lever en vleesbot: krijgt je hond voldoende vitamine D binnen. Mocht je daar meer over willen weten, ik heb er ooit een topic over gemaakt:

viewtopic.php?f=1&t=138034
Door Martine M
Lizzy schreef: ma 22 feb 2021, 09:23 Mocht je bij I Herb gaan bestellen, houd er dan rekening mee dat je invoerkosten moet betalen als het product boven de €22 komt. Ik bestel wel gewoon ruim boven de €22 en kies dan versturen via local post. Mocht je daar ook visolie willen bestellen, dit is goede visolie: https://nl.iherb.com/pr/Nordic-Naturals ... lsrc=aw.ds

Let wel op dat je de Nordic Naturals besteld zonder vitamine D.

Oh, extra vitamine D is voor jouw hond wel heel goed en gezond (ook voor de gewrichten!) maar ik raad echt super af om dat middels supplementen te doen. Een hond krijgt namelijk via supplementen ook gauw teveel, wat misschien nog wel schadelijker is als de te weinig. Maar, wilde zalm (dus geen kweekzalm) bevat veel vitamine D. Je kunt dus bijv. eens per week een blikje zalm geven (dat is wild) of bijv. rauwe wilde zalm filets uit de vriezer. Daarnaast nog eens per week iets van een sardientje of panharing ofzo en dat samen met lever en vleesbot: krijgt je hond voldoende vitamine D binnen. Mocht je daar meer over willen weten, ik heb er ooit een topic over gemaakt:

viewtopic.php?f=1&t=138034
Ik zou inderdaad wel ineens een ruime voorraad bestellen dat is handiger, even infromeren hoe lang het houdbaar is.

Ik geef op jouw advies al 2 x per week een eitje dat is ook vitamine D en vette vis maar de laatste 2 keer at hij het met lange tanden, hij is nu wel wat minder in de eetlust door de medicatie die ik nu wel gestopt ben.
Door Martine M
Alsof het nog niet erg genoeg is kan hij sind vrijdag niet meer tegen de metacam, hij kreeg diaree en moest braken. Dierenarts zei me het maandag avond nog is te proberen maar helaas... dus nu zit hij zonder pijnstilling/ontstekingsremmer op advies van 2 mensen die ik ken dan net nog snel traumeel ‘heel’ gehaald hopelijk helpt dit. Iemand zei me dat ik er wel op moest letten dat er zeker symphytum in zit dat zou niet in alle soorten traumeel zitten.
Door Martine M
Gisteren is Django geopereerd aan de slechtste elleboog.
Het zag er slechter uit dan eerst verwacht en ze hebben ook langer geopereerd dan normaal.
3 stukjes verwijderd i.p.v. 2 en er zit een flinke ontsteking op er zat ook al bloed bij.
(verwijderen van 1 zeer groot en 2 kleinere fragmenten, erge synovitis, beginnende medial compartment ersion)
hyaluronzuur en moderin zijn toegediend en moet over 4 weken opnieuw ingespoten worden dan gaan ze ook ineens de 2de elleboog doen die er nu gelukkig nog goed uitziet.

Ik heb ff een dipje nu want ik vraag me toch af dat ooit goed geneest zodat we lange wandelingen kunnen gaan maken voor de spieropbouw van de heupen. en hoe de toekomst er gaat uitzien want die erosie en synovitis zal met de tijd alleen maar verergeren volgens mij. De vorige eigenaars hebben hem in elk geval goed om zeep geholpen. :'(
Laatst gewijzigd door Martine M op do 04 mar 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
Wat een narigheid :-\
Gelukkig is de eerste operatie achter de rug.

Ik zou heel voorzichtig zijn met wandelen, en die vier weken met een korreltje zout nemen.
Onze Bella uit Spanje bleek mank te lopen toen we haar adopteerden, ze was ca 5 maanden oud. Ze bleek OCD te hebben en is geopereerd, stukjes kraakbeen verwijderd, en die vier weken revalidatie waar die arts het over had zijn zes maanden revalidatie geworden. Ze heeft in de loop der tijd ook artrose gekregen. De arts liet de operatie, het revalideren en de toekomst wel wat rooskleuriger lijken dan het was/is.
Twee jaar geleden kreeg ze ook nog een flare up en moesten we opnieuw beginnen met het revalidatieproces.

Voor Bella zijn lange wandelingen geen optie, dan loopt ze al gauw weer (meer) mank.
Ze is nu 6 jaar oud.

Hopelijk verloopt het bij Django allemaal beter :-*

UCII collageen moet je blijven geven, dus niet tussendoor stoppen. Het duurt even voordat het goed werkt (90 dagen).
https://www.natuurdietisten.nl/collagee ... n-artrose/

Ik geef UCII collageen zelf los, van Now, met losse Solgar omega 3 capsules erbij.
Momenteel geef ik Bella ook duivelsklauw, Boswellia en Synopet (bevat groenlipmossel, zwarte bes en curcuma).
Door Lizzy
Martine M schreef: do 04 mar 2021, 10:13 Gisteren is Django geopereerd aan de slechtste elleboog.
Het zag er slechter uit dan eerst verwacht en ze hebben ook langer geopereerd dan normaal.
3 stukjes verwijderd i.p.v. 2 en er zit een flinke ontsteking op er zat ook al bloed bij.
(verwijderen van 1 zeer groot en 2 kleinere fragmenten, erge synovitis, beginnende medial compartment ersion)
hyaluronzuur en moderin zijn toegediend en moet over 4 weken opnieuw ingespoten worden dan gaan ze ook ineens de 2de elleboog doen die er nu gelukkig nog goed uitziet.

Ik heb ff een dipje nu want ik vraag me toch af dat ooit goed geneest zodat we lange wandelingen kunnen gaan maken voor de spieropbouw van de heupen. en hoe de toekomst er gaat uitzien want die erosie en synovitis zal met de tijd alleen maar verergeren volgens mij. De vorige eigenaars hebben hem in elk geval goed om zeep geholpen. :'(
Gatverdamme. Ja, ik snap heel goed dat je in een forse dip zit.... Als ik jou was zou ik tijdens het herstel naar een goede fysio gaan en van tijd tot tijd Anne-marie Cuppen bezoeken: https://www.dierenkliniekwulven.nl/team ... rie-cuppen
Door Martine M
Eef+Stippels schreef: do 04 mar 2021, 12:26 Wat een narigheid :-\
Gelukkig is de eerste operatie achter de rug.

Ik zou heel voorzichtig zijn met wandelen, en die vier weken met een korreltje zout nemen.
Onze Bella uit Spanje bleek mank te lopen toen we haar adopteerden, ze was ca 5 maanden oud. Ze bleek OCD te hebben en is geopereerd, stukjes kraakbeen verwijderd, en die vier weken revalidatie waar die arts het over had zijn zes maanden revalidatie geworden. Ze heeft in de loop der tijd ook artrose gekregen. De arts liet de operatie, het revalideren en de toekomst wel wat rooskleuriger lijken dan het was/is.
Twee jaar geleden kreeg ze ook nog een flare up en moesten we opnieuw beginnen met het revalidatieproces.

Voor Bella zijn lange wandelingen geen optie, dan loopt ze al gauw weer (meer) mank.
Ze is nu 6 jaar oud.

Hopelijk verloopt het bij Django allemaal beter :-*

UCII collageen moet je blijven geven, dus niet tussendoor stoppen. Het duurt even voordat het goed werkt (90 dagen).
https://www.natuurdietisten.nl/collagee ... n-artrose/

Ik geef UCII collageen zelf los, van Now, met losse Solgar omega 3 capsules erbij.
Momenteel geef ik Bella ook duivelsklauw, Boswellia en Synopet (bevat groenlipmossel, zwarte bes en curcuma).
Bedankt om uw ervaring hier neer te zetten, wel blij te lezen dat ze dan ondanks alles toch al 6 jaar is en vermoedelijk wel een kwalitatief goed leven heeft.

2 jaar geleden moest ze dan weer geopereerd worden?

Ik ben ook gestart met callogeen type II, zuivere visolie en Boswellia, duivelsklauw lijkt me ook nog wel goed om bij te geven.

Mijn dierenarts had ook al aan gegeven dat 1 maand niet reëel is en dat ze denkt dat tegen eind van het jaar alles misschien goed is.

het is natuurlijk allemaal een beetje dobbel geen lange wandelingen is geen spieropbouw wat dan weer nodig is voor de heupen. zwemmen is een optie maar ten eerste heb ik zelf geen vervoer en ben al blij dat er mensen zijn die me naar de kliniek heen en weer wille rijden en dat zwemmen dat kost ook wel wat (ik dacht 1 euro per minuut) Dat tikt lekker aan want met 1 keer een 30 minuten per week gaan we er niet komen vrees ik.

Als het een huis en tuin hond wordt is dat voor mij ook prima hoor als hij maar een goede levenskwaliteit kan hebben.
Lizzy schreef: Gatverdamme. Ja, ik snap heel goed dat je in een forse dip zit.... Als ik jou was zou ik tijdens het herstel naar een goede fysio gaan en van tijd tot tijd Anne-marie Cuppen bezoeken: https://www.dierenkliniekwulven.nl/team ... rie-cuppen
De dierenarts wil me gelukkig ook helpen met fysio maar ik kijk nog rond naar wat er mogelijk is.

Hij krijgt nu vanaf vandaag ook een andere ontstekingsremmer Onsior, hopelijk kan hij die wel blijven verdragen. Traumeel blijf ik ook nog geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door