Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Vanmiddag zag ik dat er livestream was van de zaak over het opschorten van het doorstrepen van de avondklok. Ik vind het sterk dat de rechtbank heeft geoordeeld dat het kabinet onvoldoende juridische basis heeft voor de huidige avondklok, waar van der Staaij van de SGP ook al op had gewezen maar werd genegeerd......
Maar bij die zaak over het opschorten liet die jurist (niet de advocaat, die zat er als dood vogeltje naast) zich wel weer enorm kennen :-X totaal geen respect voor de voorzitter.... Dat is precies waarom ik ze niet serieus kan nemen, door de wijze waarop ze zich willen profileren :-\
Door dinky89
pike schreef: di 16 feb 2021, 20:23 Een rechter bepaalt wanneer het land in een noodsituatie verkeerd? Ik weet niet hoor, dat lijkt me toch echt niet oke.
De rechtspraak is er juist voor om te toetsen dat iedereen, dus ook de overheid, zich houdt aan de wettelijke kaders. Bij de verlenging van de avondklok is al aangegeven dat juridische basis niet deugt en het opzetten van een juiste juridische basis is kwestie van enkele dagen. Er was tijd om te debatteren wat aangeeft dat er geen zodanige spoed was zoals een dijkdoorbraak waarbij ieder uur telt en dus geen noodsituatie.
Overigens ben ik wel tevreden over de opschorting van de uitspraak nu het hoger beroep loopt waardoor je geen mogelijk jojo effect krijgt.
Door Ronald
pike schreef: di 16 feb 2021, 20:24 Ronald heeft de geldpest :D
Wat heb je een mooi spulletje bij mekaar gezocht, echt heel mooi!
Valt wel mee hoor. En als ik het al had, dan ben ik inmiddels min of meer genezen :biggrin2:
Door Kaela
Ronald schreef:[quote=pike post_id=3420096 time=<a href="tel:1613503463" data-original-title="" title="">1613503463</a> user_id=3375]
Ronald heeft de geldpest :D
Wat heb je een mooi spulletje bij mekaar gezocht, echt heel mooi!
Valt wel mee hoor. En als ik het al had, dan ben ik inmiddels min of meer genezen :biggrin2:[/quote]

Dat is nou typisch een aandoening die genezen is voor je er erg in hebt ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door