Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Basil schreef: za 13 feb 2021, 14:44 Afgelopen donderdag hebben wij Basil naar zijn nieuwe baasjes gebracht.
Echt een lot uit de loterij, hij kan zich geen lievere baasjes wensen met dank aan de stichting bassetherplaatsing.
De afgelopen 2 maanden was er hevige strijd tussen Basil en Oliver, waarbij Basil is begonnen en hij Oliver meerdere keren heeft gebeten. We hebben Basil nog chemisch laten castreren met de hoop dat dat misschien zou helpen maar helaas...Het werd alleen maar erger, Basil met een snuitje om in huis zo zielig maar het kon niet anders. Ze konden op het laatst niet meer samen in de kamer zijn. Dierentolk ingeschakeld maar ook daar niet erachter kunnen komen wat er precies speelde tussen de heren. Wel dat beide zich ongelukkig voelden dus toen de beslissing genomen om voor Basil op zoek te gaan naar een nieuw baasje.

Maar wat is dat moeilijk, je lieve maatje wegbrengen ook al weet je dat hij een fantastisch leven gaat krijgen.
Gelukkig baasjes die ervaring hebben met bassets en cystine want hij heeft wel een dieet.
Hij heeft echt superlieve baasjes gekregen dat maakt het wel iets makkelijker.
Basil was 1,5 jaar bij ons, mijn altijd lieve vrolijke vriendje, knuffelmaatje, lekker bij je liggen en zoveel kilometers samen gelopen.
Het voelt leeg, het is zo stil in huis... :'( :'( :'( ik mis hem vreselijk..

DSC00211.JPG

Oh wat moeilijk :'( Voor de beide hondjes waarschijnlijk het beste , maar niet wat je wilt natuurlijk .
En ik snap wat je doormaakt , ik heb helaas ook eens een hond moeten herplaatsen
De dag dat we hem wegbrachten zal ik nooit vergeten :'(
De dag dat we hem weg gingen brengen was heel dubbel.
Vreselijk om afscheid te nemen, maar aan de andere kant superlieve mensen waar hij zo welkom is.
Het is echt zo fijn om een leuk contact te hebben met zijn baasjes.
We krijgen regelmatig foto's , filmpjes en zo te zien voelt hij zich echt helemaal thuis.
Hier is het heel erg stil in huis...
Vanmiddag verf gehaald en ben maar wat muren gaan sauzen, moet wat te doen hebben.
Jij ook sterkte Basil !

Gisteren kwam ik op FB een foto tegen van een 'broer' van Spot die sprekend op hem lijkt en in Nederland woont. Toevallig had ik het de dag ervoor er nog met een vriendin over gehad dat het soms voor mij net voelt alsof we Spot 'vergeten' zijn, dat hij niet echt dood is maar nog ergens in Nederland woont. En dan komt het weer 'crashing in' : hij is er niet meer.
Ik ben een foto uit aan het zoeken om aan de muur te hangen maar ik kan nog niet kiezen. Hij was zoveel dingen, knappe man, vrolijke clown, vreselijke jager, lieve knuffel. Misschien moet het toch een collage worden... ik denk er gewoon nog even rustig over na. Over anderhalve week gaan we een weekje op vakantie naar Rondane, fijn maar ook pittig omdat we daar vaak met beide honden heen geweest zijn.
Basil schreef: di 16 feb 2021, 18:31 De dag dat we hem weg gingen brengen was heel dubbel.
Vreselijk om afscheid te nemen, maar aan de andere kant superlieve mensen waar hij zo welkom is.
Het is echt zo fijn om een leuk contact te hebben met zijn baasjes.
We krijgen regelmatig foto's , filmpjes en zo te zien voelt hij zich echt helemaal thuis.
Hier is het heel erg stil in huis...
Vanmiddag verf gehaald en ben maar wat muren gaan sauzen, moet wat te doen hebben.
Ohhhw, wat triest dat je Basil hebt moeten herplaatsen :'( . Dat verwacht je toch niet he, als je zo'n allemansvriend (waar de Basset als meutehond om bekend staat) erbij zet :-\ . Miscommunicatie tussen de twee mannen? Hoe dan ook, heel veel sterkte. Het is wel super, super fijn dat hij het zo naar z'n zin heeft bij zijn nieuwe baasjes!
Siberienne schreef:Gisteren kwam ik op FB een foto tegen van een 'broer' van Spot die sprekend op hem lijkt en in Nederland woont. Toevallig had ik het de dag ervoor er nog met een vriendin over gehad dat het soms voor mij net voelt alsof we Spot 'vergeten' zijn, dat hij niet echt dood is maar nog ergens in Nederland woont. En dan komt het weer 'crashing in' : hij is er niet meer.
Ik ben een foto uit aan het zoeken om aan de muur te hangen maar ik kan nog niet kiezen. Hij was zoveel dingen, knappe man, vrolijke clown, vreselijke jager, lieve knuffel. Misschien moet het toch een collage worden... ik denk er gewoon nog even rustig over na. Over anderhalve week gaan we een weekje op vakantie naar Rondane, fijn maar ook pittig omdat we daar vaak met beide honden heen geweest zijn.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Het voer zou gisteren bezorgd worden, maar dat was niet nodig, want Xindy eet niet meer mee :'(
Normaal vliegen de vriezers leeg, maar Bella eet zo weinig, ik kan wel een vriezer weg doen..

Ook stond er nog een afspraak voor Xindy in mijn agenda :-\

Ik ben ook nog op haar medicijntijden ingesteld, regelmatig schrik ik dat ik het vergeten ben (ik heb alle alarmen uit mijn telefoon gehaald).

@Siberienne; Ben jij eruit gekomen wat je met Spots foto's gaat doen?
Eef+Stippels schreef: za 27 feb 2021, 07:06 Het voer zou gisteren bezorgd worden, maar dat was niet nodig, want Xindy eet niet meer mee :'(
Normaal vliegen de vriezers leeg, maar Bella eet zo weinig, ik kan wel een vriezer weg doen..

Ik ben ook nog op haar medicijntijden ingesteld, regelmatig schrik ik dat ik het vergeten ben (ik heb alle alarmen uit mijn telefoon gehaald).

Ach gossie :bigarmhug:
Eef+Stippels schreef: za 27 feb 2021, 07:06 Het voer zou gisteren bezorgd worden, maar dat was niet nodig, want Xindy eet niet meer mee :'(

Oh ja , Zo herkenbaar . Ik had dat ook hoor 4 bakken neer zetten . Oh nee , het zijn er nog drie .
Dankjulliewel :-*

smulpaap schreef: za 27 feb 2021, 15:18 Oh ja , Zo herkenbaar . Ik had dat ook hoor 4 bakken neer zetten . Oh nee , het zijn er nog drie .
Ja, zo moeilijk :-\

Bella liep de eerste dagen na het voeren steeds naar Xindy's eetplek om haar bak schoon te likken, zoals ze altijd deed, om dan te ontdekken dat er niets meer uit te likken valt... :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door