Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
hannabelgje schreef: wo 10 feb 2021, 12:31 Oh en die waar-is-de-griep-gebleven mensen word ik ook moe van.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dat de griep weg is, is toch eigenlijk heel logisch. Eindelijk hoesten mensen elkaar niet in het gezicht, houden ze afstand en desinfecteren handen. plus dat er voor griep een gedeeltelijke immuniteit is dus je met dezelfde maatregelen meer bereikt. Zodra die groepsimmuniyeit voor COVID19 beetje hoger is, kom je op hetzelfde punt. Dus zelfs met een matig vaccin komen we al een heel eind met doorsnee maatregelen
Door sam28
Ik heb ff behoorlijk last van de maatregelen, ongenuanceerdheid en pessimisme. ;)

Gister was op het journaal eens stuk over de Braziliaanse variant en dat mensen die al Covid hadden gehad dit nogmaals kregen. En volgens mij (of ik heb het verkeerd begrepen) mensen die nog steeds Covid hadden ook de Braziliaanse variant erover heen kregen.

Zo komen we nooit van deze toestand af en dus ook van de maatregelen. En moet zeggen dat me dat enorm aanvliegt aangezien ik alleen woon zonder relatie. Ik ben helemaal klaar met dat afstand houden van vriendinnen.
Maar ik ben geen zielige jongere of zielige oudere, dus ik moet het wel alleen redden blijkbaar. :'(

Daarnaast is vaccinatie voor anesthesiepersoneel blijkbaar niet echt nodig dus ziek worden is ook een beste optie gezien hoogrisico handelingen. En maar mauwen over dat operaties door moeten gaan.
Als de boel straks gierend uit de klauwen loopt mogen we uiteraard weer allemaal bijspringen op de IC, zonder vaccinatie bij patiënten die besmettelijker zijn dan de originele variant.
Ik ben echt alles even helemaal spuugzat.
Door Elf
Lizzy schreef: wo 10 feb 2021, 11:48 Ik denk dat veel mensen Covid niet in twijfel trekken maar wel de genomen maatregelen. En die vind ik eerlijk gezegd ook niet allemaal even geweldig. Maar goed, ik weet ook niet hoe de wereld eruit zou zien zonder maatregelen. Of andere maatregelen. Want landen waar geen maatregelen zijn of echt wel significant andere maatregelen dan hier: daar gaat het ook niet overal even goed :-\ . Hoewel België volgens mij wel aardig gaat he, ondanks dat de winkels gewoon open zijn?

Het is allemaal verdraaid lastig.

Mensen die Covid een hoax vinden: dat zijn er volgens mij niet zoveel. Daar heb ik ook niks mee hoor, van die lui die een foto van een lege ziekenhuisgang fotograferen en op facebook roepen "zie je wel dat het allemaal 1 groot leugen is?! Corona bestaat niet". Van mij mogen die best vrijwilligerswerk gaan doen op de Covid afdeling. Al is het maar de zieke mensen hun hand vast houden.
Het is ook echt heel lastig om te weten wat nu de beste manier is. Maar zonder maatregelen zou het vlg mij echt veel erger zijn. Kijk naar Portugal en het VK. Een grote piek nadat met de feestdagen tijdelijk de regels versoepeld werden. En in landen waar vanaf het begin heel strenge maatregelen golden (en vooral waar mensen zich aan de maatregelen hielden) is het leven weer zo goed als normaal. Australie, Nieuw Zeeland, Taiwan enz.. Strenge quarantaineregels voor iedereen die het land binnenkomt en als er ergens een besmetting is meteen hele wijken op slot. Het blijkt wel te werken
Ik ben anders ook geen voorstander van de maatregelen in België hoor.
Geen enkel bezoek voor al dik 4 maand, das gewoon niet menselijk. En ik ken dus ook niemand die er zich aan houdt...
Dus daar ligt het ook niet aan dat het vrij goed gaat.

sam28 schreef:Ik heb ff behoorlijk last van de maatregelen, ongenuanceerdheid en pessimisme. ;)

Gister was op het journaal eens stuk over de Braziliaanse variant en dat mensen die al Covid hadden gehad dit nogmaals kregen. En volgens mij (of ik heb het verkeerd begrepen) mensen die nog steeds Covid hadden ook de Braziliaanse variant erover heen kregen.

Zo komen we nooit van deze toestand af en dus ook van de maatregelen. En moet zeggen dat me dat enorm aanvliegt aangezien ik alleen woon zonder relatie. Ik ben helemaal klaar met dat afstand houden van vriendinnen.
Maar ik ben geen zielige jongere of zielige oudere, dus ik moet het wel alleen redden blijkbaar. :'(

Daarnaast is vaccinatie voor anesthesiepersoneel blijkbaar niet echt nodig dus ziek worden is ook een beste optie gezien hoogrisico handelingen. En maar mauwen over dat operaties door moeten gaan.
Als de boel straks gierend uit de klauwen loopt mogen we uiteraard weer allemaal bijspringen op de IC, zonder vaccinatie bij patiënten die besmettelijker zijn dan de originele variant.
Ik snap heel goed je frustraties en ook snap ik hoe moeilijk het is als je alleen staat, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw stukje hier en daar ook ongenuanceerd vind.

Zielige jongeren en ouderen krijgen ook niet zomaar de hulp die ze nodig hebben. Veel mensen zitten gigantisch in de knoop van of nog erger en krijgen niet de hulp omdat ggz ook overbelast is.
En mauwen over operaties die door moeten gaan, ik denk dat ik daar maar niet op reageer.

Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Ik ben anders ook geen voorstander van de maatregelen in België hoor.
Geen enkel bezoek voor al dik 4 maand, das gewoon niet menselijk. En ik ken dus ook niemand die er zich aan houdt...
Dat is niet waar. Je mag per 6 weken 1 knuffelcontact hebben. En die mag dus wel op bezoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

OK, geen enkel bezoek tenzij je single bent. ::)
En dan nog, ken ik niemand die ze zich aan houdt hoor. Die single gaat dan elke week ergens anders op bezoek en koppels gaan gewoon per 2 (is ook belachelijk dat niet mag).
En laten ook echt geen 6 weken tussen.
Bezoek mag gewoon al veel te lang veel te weinig. En waarom 1 knuffelcontact en niet 1 knuffelbubbel? Belachelijk toch?

Wij zijn tot Nieuwjaar heel braaf geweest, maar daarna ook minder ze. Nog wel verstandig, maar we hebben wel m'n schoonouders binnen gezien vb.
En we hadden 3 weken geen badkamer... Vul zelf maar in...
Door Lizzy
sam28 schreef: wo 10 feb 2021, 13:18 Ik heb ff behoorlijk last van de maatregelen, ongenuanceerdheid en pessimisme. ;)

Ik snap het wel hoor, je gevoelens.... Ik zei net tegen Leo "ik heb vandaag geen reet gedaan en toch ben ik weer zoooo moe". En serieus, het is een beetje van lamlendigheid. Het enige dat ik doe is honden uitlaten, 2 keer per week wandelen met m'n moeder, boodschappen via de computer, koken en huis schoon houden... En dat al 11 maanden. Blehhhh.

En ja, ik denk dat we allemaal met angst en beven zitten te kijk naar de mutaties en het vaccin dat toch niet even goed lijkt te werken :-\ . Denk dat we allemaal bang zijn dat dit nog 1 of 2 jaar gaat duren :-X . Ik ga dat niet meer trekken hoor. Niemand niet. En dan leid ik dus het leven van een Goudvink, kun je nagaan!

Gisteren was ik bij mijn moeder en gingen we wandelen en het was natuurlijk hier en daar spekglad. Waarop ik meerdere keren mijn moeders hand heb gepakt. We hielden elkaars hand stevig vast, keken elkaar aan en zagen bij elkaar de tranen in de ogen springen. Waarop mijn moeder zei "fijn he, om elkaar zo even vast te houden". Ja hoor, houd het dan nog maar eens droog...

Ik ben het ook zat. Ik wil mijn zus zien en knuffelen. Ik wil mijn moeder knuffelen en weer lekker met haar een pizzaatje eten in Rotterdam. En ik wil gewoon weer eens lekker naar de Ikea om wat stomme bordjes te kopen. Van die simpele genoegens.

Dus ik ken jouw problemen niet want ik ben strontverwend, heb een heerlijke lieve man, geweldige hondjes, lieve familieleden en de kachel brand. Dus ik begrijp wel dat het jou aanvliegt. Maar lieve Sam, we moeten het gewoon vol houden en hoop houden. Er zit niks anders op. En misschien heb je een vriendin die net zo veilig of onveilig moet leven als jij en kunnen jullie beide een FFP2'tje op zetten en elkaar eens lekker vast houden? Misschien gek dat ik het zeg hoor, maar al is het maar voor even! En dan gewoon ff lekker eens per week. Daarna op de bank, wijntje erbij. Zoiets?
Door Siberienne
sam28 schreef: wo 10 feb 2021, 13:18 Ik heb ff behoorlijk last van de maatregelen, ongenuanceerdheid en pessimisme. ;)

Heel begrijpelijk. Het is ook zwaar. Ik zit nog veel meer op rozen dan jullie en ik ben het soms al heel erg zat dat er niks normaal is. Vooral fysiek contact. Een hand, een knuffel. Het is gewoon niet normaal om dat helmaal niet te hebben. Ik moet ineens denken aan dat verhaal over babies in een weeshuis waar ze bedacht hadden die babies niet te knuffelen, alleen eten en drinken te geven. Die kinderen gingen dood, zo intens is de behoefte aan intermenselijk en fysiek contact. Dat je daar naar van wordt, helemaal logisch. Ik denk inderdaad, vind een vriendin waarmee je een bubbel kan vormen.

En wat betreft je werk, ik hoop dat er snel voldoende vaccins ook voor jullie zijn want het is wel een beetje tegenstrijdig dat jullie bij al die aerosolvormende handelingen zijn maar niet tot de kritisch personeel horen? Ik vind dat toch wonderlijk, eerlijk gezegd.
Door Siberienne
tegelijk word ik ook wel een beetje simpel van alle media die zonder nuance ook elk incident rondom de vaccins enorm opblazen. Groot bericht over een verpleeghuis met 18 besmetting onder gevaccineerden. Ja, pal na de vaccinatie terwijl al lang bekend is dat het een paar weken duurt voor het vaccine optimaal werkt. Dan denk ik ook, ga even op je handen zitten en publiceer er als er echt iets te melden is maar vergroot niet elke kruimel uit.
Door sam28
Lizzy schreef:Gisteren was ik bij mijn moeder en gingen we wandelen en het was natuurlijk hier en daar spekglad. Waarop ik meerdere keren mijn moeders hand heb gepakt. We hielden elkaars hand stevig vast, keken elkaar aan en zagen bij elkaar de tranen in de ogen springen. Waarop mijn moeder zei "fijn he, om elkaar zo even vast te houden". Ja hoor, houd het dan nog maar eens droog...
:bigarmhug:

Lief, je reactie. Ik heb wel een vriendin die ik een knuffel geef als we allebei geen klachten hebben maar in dit coronajaar heb ik haar 2x gezien.
corona heeft gewoon een belabberde timing.. Ik was een jaar voor corona net begonnen met mensen aan raken en vice versa, zonder in een homp ijs te veranderen, door mijn jeugd had ik dat nooit geleerd. Dat was toen óf niet óf onveilig. Ik begon er net een beetje aan te wennen, al dat aanraken. ;D Kan denk ik opnieuw beginnen als dit voorbij is ;)
Siberienne schreef:En wat betreft je werk, ik hoop dat er snel voldoende vaccins ook voor jullie zijn want het is wel een beetje tegenstrijdig dat jullie bij al die aerosolvormende handelingen zijn maar niet tot de kritisch personeel horen? Ik vind dat toch wonderlijk, eerlijk gezegd.
Ik vind dat ook wonderlijk. Geen idee ook hoe het kan. Ik begrijp ook dat er ook verschil is in ziekenhuizen, maar misschien komt dat verschil doordat in sommige ziekenhuizen alle anesthesiepersoneel ook op de IC moet werken?
We gaan nu mee met de rest van het zorgpersoneel in april pas.
Door Ronald
Ik snap je wel hoor Sam... Ik vind mensen aanraken heel fijn. Dat betekent niet dat ik alles en iedereen zomaar platknuffel, maar gewoon, een hand op een schouder, een hand op een arm, dat soort dingen. En ja, af en toe een knuffel.

Sinds corona is dat aanraken een stuk minder geworden. Vanmiddag was hier een vriendin op visite en normaal geef en krijg ik altijd een knuffel. Vandaag dus (weer) niet. Dat begint langzaam maar zeker een beetje te vreten aan me. Ik mis menselijk contact en dan in de meest letterlijke zin van het woord.

Gelukkig heb ik de kinderen nog die ik regelmatig zie. Zij beperken hun contacten ook heel erg, zodat ze die beperking bij mij min of meer los kunnen laten. Maar ook voor hen geldt: eentje tegelijk.

Het aantal gesprekken met de psycholoog loopt ook weer op. Ik krijg gewoon geen rust in mijn kop. Nu zijn alle gesprekken op afstand (want corona), maar ik hoop toch wel dat ik binnenkort weer gewoon bij hem op de stoel kan zitten en direct met hem kan praten.

Aan de andere kant: ik ben nog steeds gezond, heb geen klachten en alle PCR-testen die ik gehad heb, zijn allemaal negatief. Dat is natuurlijk wel iets om positief over te zijn.
Door Tanna
pearlsofpassion schreef: wo 10 feb 2021, 13:44 Ik ben anders ook geen voorstander van de maatregelen in België hoor.
Wij hebben heel 2020 drie keer bezoek gehad, waarvan de eerste twee keer in januari en februari en de laatste keer in september, toen we buiten konden zitten. Geen problemen mee, waarschijnlijk het grote voordeel van Asperger.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door