Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
pike schreef: di 02 feb 2021, 20:31 Mijn moeder, 95 en thuiswonend, is zaterdag gevaccineerd met Pfizer en haar afspraak voor de tweede prik is over zes weken.
Bij mijn achternicht de eerste prik 10 februari en de tweede op 18 maart, op haar 91ste verjaardag. 5 weken en 1 dag..........
Elf schreef: do 04 feb 2021, 14:49 80 tot 85 jarigen thuiswonenden mogen vlg nu.nl vanaf heden gevaccineerd worden. Mijn vader heeft meteen de GGD gebeld en krijgt woensdag de 1e prik!
Mijn moeder is er ook maar zelf achteraan gaan bellen en krijgt volgende week de eerste prik en vlak voor mijn verjaar dag de tweede. 5 weken ertussen. Geluksmoment van de dag ;)
Mijn moeder belt gewoon niet :-X . Heimelijk wil ze niet. En nu de vaccins toch minder goed lijken te werken door de mutaties, krijg ik haar helemaal met geen 10 paarden meer naar de GGD. Het is niet anders. Vanzelfsprekend begrijp ik haar twijfels wel. Er zijn al meerdere ouderen omgevallen na het vaccin (en ja, ik maar uitleggen dat dit mensen zijn met onderliggende ziektes maar dat vliegt toch niet lekker). En ja, er gaan inderdaad stemmen op dat de vaccins toch minder goed beschermen nu met de mutaties dan werd gezegd (hier kan ik ook niks tegen in brengen). Dus we gaan het zien.......
Lizzy schreef: di 09 feb 2021, 12:43 Mijn moeder belt gewoon niet :-X . Heimelijk wil ze niet. En nu de vaccins toch minder goed lijken te werken door de mutaties, krijg ik haar helemaal met geen 10 paarden meer naar de GGD. Het is niet anders. Vanzelfsprekend begrijp ik haar twijfels wel. Er zijn al meerdere ouderen omgevallen na het vaccin (en ja, ik maar uitleggen dat dit mensen zijn met onderliggende ziektes maar dat vliegt toch niet lekker). En ja, er gaan inderdaad stemmen op dat de vaccins toch minder goed beschermen nu met de mutaties dan werd gezegd (hier kan ik ook niks tegen in brengen). Dus we gaan het zien.......
Het lijkt erop dat het vaccin wat ze in Zuid-Afrika gebruiken (AstraZeneca) specifiek minder lijkt te werken bij de Zuid-Afrikaanse variant. Dat gaat natuurlijk onmiddellijk het nieuws in en bij mensen die toch al een beetje twijfelen, helpt dit niet om ze over een streep te krijgen.

Ik wacht het maar gewoon af. Ik zou ergens in maart aan de beurt zijn.
Ronald schreef: di 09 feb 2021, 13:06 Het lijkt erop dat het vaccin wat ze in Zuid-Afrika gebruiken (AstraZeneca) specifiek minder lijkt te werken bij de Zuid-Afrikaanse variant. Dat gaat natuurlijk onmiddellijk het nieuws in en bij mensen die toch al een beetje twijfelen, helpt dit niet om ze over een streep te krijgen.

Ik wacht het maar gewoon af. Ik zou ergens in maart aan de beurt zijn.
Klopt. Pfizer en Moderna werken voor zover bekend ook tegen de andere varianten.

En ik gok zomaar dat jouw moeder 1 van deze 2 vaccins zou krijgen Lizzy. In ieder geval niet die van AstraZeneca.
Vanaf half februari 2021
  • Thuiswonende 60-plussers met het vaccin van BioNTech/Pfizer en als dit kan ook het vaccin van AstraZeneca.
    Intramurale GGZ-cliënten, met het vaccin van AstraZeneca.
Vanaf maart 2021
  • Niet mobiele thuiswonenden vanaf 60 jaar met het vaccin van Moderna.
    Mensen van 18-60 jaar met een medische indicatie met het AstraZeneca-vaccin.
Vanaf mei 2021
  • Mensen van 18-60 jaar (zonder medische indicatie) met het AstraZeneca-vaccin.
(bron: rijksoverheid 09-02-2021)
Kim_S schreef: di 09 feb 2021, 13:08 Klopt. Pfizer en Moderna werken voor zover bekend ook tegen de andere varianten.

En ik gok zomaar dat jouw moeder 1 van deze 2 vaccins zou krijgen Lizzy. In ieder geval niet die van AstraZeneca.
Ja maar dat boeit haar dus helaas niet. Het is wat Ronald schrijft.
Ik snap dat deels ook wel. Het is allemaal vrij onbekend natuurlijk, tenzij je er een hele studie naar doet.

Maar toch lijkt het mij voor haar echt minder fijn om corona te krijgen dan de vaccinatie. Volgens mij is de kans om te overlijden aan corona op oudere leeftijd toch echt een stuk groter dan om te overlijden als gevolg van de vaccinatie...

Maar hoe dan ook mag ze het zelf weten natuurlijk. Dat is zeker heel lastig en niet leuk voor haar omgeving misschien, maar ze mag het zelf beslissen.
Ronald schreef: di 09 feb 2021, 13:15 Vanaf half februari 2021
  • Thuiswonende 60-plussers met het vaccin van BioNTech/Pfizer en als dit kan ook het vaccin van AstraZeneca.
    Intramurale GGZ-cliënten, met het vaccin van AstraZeneca.
Vanaf maart 2021
  • Niet mobiele thuiswonenden vanaf 60 jaar met het vaccin van Moderna.
    Mensen van 18-60 jaar met een medische indicatie met het AstraZeneca-vaccin.
Vanaf mei 2021
  • Mensen van 18-60 jaar (zonder medische indicatie) met het AstraZeneca-vaccin.
(bron: rijksoverheid 09-02-2021)
Weet iemand waar ik kan vinden wat de voorwaarden zijn voor een medische indicatie?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door