Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Inge en Bono schreef: ↑di 02 feb 2021, 16:55 Onze cliënten krijgen gewoon 3 weken na de eerste vaccinatie de tweede.En vandaag was het inderdaad zo ver: de 2e vaccinatie, 3 weken na de eerste. Ik ben zó blij voor ze!!
Elf schreef: ↑do 04 feb 2021, 14:49 80 tot 85 jarigen thuiswonenden mogen vlg nu.nl vanaf heden gevaccineerd worden. Mijn vader heeft meteen de GGD gebeld en krijgt woensdag de 1e prik!Mijn moeder is er ook maar zelf achteraan gaan bellen en krijgt volgende week de eerste prik en vlak voor mijn verjaar dag de tweede. 5 weken ertussen. Geluksmoment van de dag
Lizzy schreef: ↑di 09 feb 2021, 12:43 Mijn moeder belt gewoon nietHet lijkt erop dat het vaccin wat ze in Zuid-Afrika gebruiken (AstraZeneca) specifiek minder lijkt te werken bij de Zuid-Afrikaanse variant. Dat gaat natuurlijk onmiddellijk het nieuws in en bij mensen die toch al een beetje twijfelen, helpt dit niet om ze over een streep te krijgen.. Heimelijk wil ze niet. En nu de vaccins toch minder goed lijken te werken door de mutaties, krijg ik haar helemaal met geen 10 paarden meer naar de GGD. Het is niet anders. Vanzelfsprekend begrijp ik haar twijfels wel. Er zijn al meerdere ouderen omgevallen na het vaccin (en ja, ik maar uitleggen dat dit mensen zijn met onderliggende ziektes maar dat vliegt toch niet lekker). En ja, er gaan inderdaad stemmen op dat de vaccins toch minder goed beschermen nu met de mutaties dan werd gezegd (hier kan ik ook niks tegen in brengen). Dus we gaan het zien.......
Ronald schreef: ↑di 09 feb 2021, 13:06 Het lijkt erop dat het vaccin wat ze in Zuid-Afrika gebruiken (AstraZeneca) specifiek minder lijkt te werken bij de Zuid-Afrikaanse variant. Dat gaat natuurlijk onmiddellijk het nieuws in en bij mensen die toch al een beetje twijfelen, helpt dit niet om ze over een streep te krijgen.Klopt. Pfizer en Moderna werken voor zover bekend ook tegen de andere varianten.
Ik wacht het maar gewoon af. Ik zou ergens in maart aan de beurt zijn.
Kim_S schreef: ↑di 09 feb 2021, 13:08 Klopt. Pfizer en Moderna werken voor zover bekend ook tegen de andere varianten.Ja maar dat boeit haar dus helaas niet. Het is wat Ronald schrijft.
En ik gok zomaar dat jouw moeder 1 van deze 2 vaccins zou krijgen Lizzy. In ieder geval niet die van AstraZeneca.
Ronald schreef: ↑di 09 feb 2021, 13:15 Vanaf half februari 2021Weet iemand waar ik kan vinden wat de voorwaarden zijn voor een medische indicatie?Vanaf maart 2021
- Thuiswonende 60-plussers met het vaccin van BioNTech/Pfizer en als dit kan ook het vaccin van AstraZeneca.
Intramurale GGZ-cliënten, met het vaccin van AstraZeneca.Vanaf mei 2021
- Niet mobiele thuiswonenden vanaf 60 jaar met het vaccin van Moderna.
Mensen van 18-60 jaar met een medische indicatie met het AstraZeneca-vaccin.(bron: rijksoverheid 09-02-2021)
- Mensen van 18-60 jaar (zonder medische indicatie) met het AstraZeneca-vaccin.