"sneeuwballen" tips?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: "sneeuwballen" tips?

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

vaseline is niet zo heel gezond voor ze... Wat helpt is van tevoren even licht in de olie (olijfolie, kokosolie) etc dan blijven die sneeuw klonten niet plakken.... je hond wordt er na verloop van tijd wel vies van. Want die vettige vacht trekt ook weer viezigheid aan... maar dan na de sneeuw periode ff wassen ;)
Ik doe olie in mn handen en dan even de poten/baard etc aaien
Fioon
5-sterren
5-sterren

Bericht door Fioon »

Na 2 boxers nu een krullenhond, en inderdaad allemaal bolletjes ijs in de vacht. Vooral in de liezen, oksels en rond zijn balletjes heb ik ze snel weg gehaald, daar heeft hij het meeste kans op afkoelen had ik bedacht. Hij vond mij een zeur hoor, wilde de hele dag naar buiten :smitten:
Bijlagen
59D4BCC9-57C3-4203-BCB9-898C22F85ABA.jpeg
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

miik schreef: zo 07 feb 2021, 19:32 vaseline is niet zo heel gezond voor ze... Wat helpt is van tevoren even licht in de olie (olijfolie, kokosolie) etc dan blijven die sneeuw klonten niet plakken.... je hond wordt er na verloop van tijd wel vies van. Want die vettige vacht trekt ook weer viezigheid aan... maar dan na de sneeuw periode ff wassen ;)
Ik doe olie in mn handen en dan even de poten/baard etc aaien
Oké, die kende ik nog niet
Morgen eens proberen
Er zijn ook regen overalls met pijpen
Maar ik vrees dat het materiaal best lawaai maakt , en dat hoeft mijn juf echt niet
Ik ben al blij dat ze een jasje accepteert
Dat is toch niet nodig als je jong bent
Mijn oudjes vonden het heerlijk
Beenwsrmers hoef ik echt niet te doen , dan sta ik wortel te schieten , terwijl juf bezig is de beenwsrmers uit te krijgen of stuk te vreten :biggrin2:
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ja klopt, die ritselen. En je hebt ze ook die niet ritselen, maar ja die zijn dan weer niet water afstotend. exclusivefordogs.nl heeft veel en kan je goed advies geven mocht je toch wat zoeken. Mijn langhaartje kreeg mega klitten van sommige pakjes, die zorgde dat de vacht statisch werd en dan draaide het in elkaar, maar bij een ruwhaar zal dat wat minder snel zijn
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik laat ze gewoon lekker lui ontdooien :biggrin2:
Maar goed ze gaan ook zelf in de sneeuw liggen chillen buiten en zo. Dus deze exemplaren kunnen het ook wel hebben.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaio schreef: ma 08 feb 2021, 13:15 Ik laat ze gewoon lekker lui ontdooien :biggrin2:
Maar goed ze gaan ook zelf in de sneeuw liggen chillen buiten en zo. Dus deze exemplaren kunnen het ook wel hebben.
Blijft er veel aan jouw beren hangen dan? Die van mij schudt zich uit en dan is het ook weg.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ligt eraan of het plaksneeuw is of niet. Nu is het erg koud dus blijft er niet veel in hangen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

pluk schreef: zo 07 feb 2021, 15:09 Fijn knijpen met een handdoek, afspoelen met lauw water (ook handig ivm pekel) of even ontdooien met een fohn/waterblazer.
Of, de voorkeur van Scott ::), niks doen en gewoon met ijs en al dr mand in laten duiken. Dan ontdooit t vanzelf.
Nou, als buik en poten vol met sneeuwballen hangen haal ik ze er echt wel af, met de hand en ik wrijf het na met een handdoek. Ik hoef echt geen emmer water in de mand en over de vloer. Bovendien blijft het nodeloos lang koud voor de hond.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vond nog een potje Paw balm van Espree dat ik ooit voor Pike had gekocht en dat masseer ik nu in Duc zijn zooltjes en ook tussen de kussentjes. Het pakt nu veel minder aan en het helpt ook goed tegen de pekel. Twee plaatjes uit de oude doos:
9ACA1CA9-835C-4196-A8B3-160D41C80ABD_1_201_a.jpeg
F585801C-4921-4BD7-ACD2-20A0D9D801B7_1_201_a.jpeg
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Pippa gaat na de wandeling in de wasbak, zeker nu we weer thuis zijn waar we meer door de pekel moeten lopen, goed spoelen helpt de sneeuwballen snel te doen verdwijnen.
Voor en na het wandelen smeer ik de pootjes in met honingzalf.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Zeer tot mijn verbazing plakt hier de sneeuw helemaal niet. Normaal krijgen ze hiet booties aan maar dat is nu niet nodig.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb geen tips, maar wat een heerlijke sneeuwsmoelfoto's :)

Plaats reactie