"sneeuwballen" tips?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
"sneeuwballen" tips?
Tja.... Ruwharige hond, goed in de vacht en een flink pak sneeuw brengt ons een uitdaging waar we nog niet eerder mee te maken hebben gehad.... Een baard, poten en deels onderkant van Pippa onder de sneeuw balletjes.
Zijn er handigheidjes om die na een wandeling te verwijderen?
Zijn er handigheidjes om die na een wandeling te verwijderen?
Re: "sneeuwballen" tips?
Fijn knijpen met een handdoek, afspoelen met lauw water (ook handig ivm pekel) of even ontdooien met een fohn/waterblazer.
Of, de voorkeur van Scott
, niks doen en gewoon met ijs en al dr mand in laten duiken. Dan ontdooit t vanzelf.
Of, de voorkeur van Scott
Pippa gaat helemaal voor de tip van Scott
Ze vind het niets als er iets "moet" en ze vind het niets als er aan haar poten gezeten wordt. Dus die twee gecombineerd
Pekel ligt hier gelukkig niet. Ik heb haar nu maar op het aanrecht gezet en met mijn handen het meeste gesmolten. Was ik toch wel ff mee bezig dus ik hoopte dat er een supersimpele manier zou zijn
Oh de fohn?! Nee dat is geen optie wat Pippa betreft, als ze dat ding alleen al ziet is ze pleite.
Dan maar zoveel mogelijk ontdooien met mn handen en de rest verdwijnt dan wel als ze in haar mandje ligt.
Ze vind het niets als er iets "moet" en ze vind het niets als er aan haar poten gezeten wordt. Dus die twee gecombineerd
Pekel ligt hier gelukkig niet. Ik heb haar nu maar op het aanrecht gezet en met mijn handen het meeste gesmolten. Was ik toch wel ff mee bezig dus ik hoopte dat er een supersimpele manier zou zijn
Oh de fohn?! Nee dat is geen optie wat Pippa betreft, als ze dat ding alleen al ziet is ze pleite.
Dan maar zoveel mogelijk ontdooien met mn handen en de rest verdwijnt dan wel als ze in haar mandje ligt.
Badjas aan?
Even met haar pootjes in een teiltje met lauw water? Dat doe ik hier met pekelvoeten. Moet hier voet voor voet ivm grote poten
, ik denk dat pippa er in een keer in kan 
Haar badjas zal in deze geen toegevoegde waarde hebben, de sneeuwballen zitten aan haar poten, kin en in haar liezen. Dat vangt de badjas niet op.
(Zo'n badjas is overgens wel de uitvinding van de eeuw met een kletsnat geregegende hond! Tiien minuten haar badjas aan en ze is al bijna droog)
Als we straks thuiskomen zal ik haar in de wasbak zetten met wat lauw water. Eens kijken hoe dat gaat.Elf schreef: zo 07 feb 2021, 15:35 Even met haar pootjes in een teiltje met lauw water? Dat doe ik hier met pekelvoeten. Moet hier voet voor voet ivm grote poten, ik denk dat pippa er in een keer in kan
![]()
En ja..een kleine hond heeft voordelen
Vouwt ze zich niet op als ze in haar mandje gaat liggen?zurca schreef: zo 07 feb 2021, 16:19 Haar badjas zal in deze geen toegevoegde waarde hebben, de sneeuwballen zitten aan haar poten, kin en in haar liezen. Dat vangt de badjas niet op.
(Zo'n badjas is overgens wel de uitvinding van de eeuw met een kletsnat geregegende hond! Tiien minuten haar badjas aan en ze is al bijna droog)
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
En voor morgen evt de haren tussen de kussentjes kort knippen en vaseline op de pootjes smeren - dat voorkomt wel aardig het vormen van ijsballen. Ijskristallen kunnen vervelende kleine kloofjes geven aan de rand van kussentjes en dat is pijnlijk.
Je kan de sneeuwballen er met een garde afkrijgen.
Met de garde heen en weer over de vacht strijken en de sneeuwballen worden
verwijderd.
verwijderd.
Enig he die ruwharige vachten
Ik heb het idd ook met een garde geprobeerd , maar dat werd niet op prijs gesteld
Met de handdoek accepteert ze , maar wil het verder graag zelf doen
Ze heeft ook een jas aan , rolt ook zeer graag door de sneeuw , met de baard en de poten ben ik ook al een aardige tijd bezig geweest
Ik heb het idd ook met een garde geprobeerd , maar dat werd niet op prijs gesteld
Ze heeft ook een jas aan , rolt ook zeer graag door de sneeuw , met de baard en de poten ben ik ook al een aardige tijd bezig geweest
Ja dat wel inderdaad, dan vangt de badjas misschien nog wel wat op...
Tussen de tenen heeft ze er geen last van. Het is echt aan de haren op de poten, misschien kan ik beter benen zeggen. Dus niet op het loopgedeelte maar in haar vacht omhoog richting oksels.Siberienne schreef: zo 07 feb 2021, 16:57 En voor morgen evt de haren tussen de kussentjes kort knippen en vaseline op de pootjes smeren - dat voorkomt wel aardig het vormen van ijsballen. Ijskristallen kunnen vervelende kleine kloofjes geven aan de rand van kussentjes en dat is pijnlijk.
Maar ik ga wel vaseline smeren om kloofjes te voorkomen, bedankt... had ik nog niet aangedacht!
Dat lijkt me niet prettig voor de hond.... Het zit best vast in de vacht.Tibbies schreef: zo 07 feb 2021, 17:34 Je kan de sneeuwballen er met een garde afkrijgen.
verwijderd.
Die heeft het naar haar zinsmulpaap schreef: zo 07 feb 2021, 17:43 Enig he die ruwharige vachten![]()
Ik heb haar zojuist in een laagje heel lauw water gezet. Dat over de poten gewreven en dat ging best vlot. Leuk vond ze het niet maar da's dan ff pech....