Lizzy schreef: ↑vr 12 feb 2021, 17:04
Holypenoly, wat een enorme dikke vette vreselijke "tegenvaller" en dat is dan een understatement van de maand
Je bent dus €6600 verder na deze operaties
. Ik hoop echt oprecht dat je oproep op Facebook gaat helpen
Heel veel sterkte met je pup. Ik vind het fantastisch dat je het toch besloten hebt te doen, deze operaties
. Bij mijn weten hoeft HD D niet altijd tot drama te lijden, als de bespiering goed is. Maar dat is nu lastig opbouwen (niet te doen) met twee slechte ellenbogen. Gaat niet gewoon. Maar, is het niet een idee om eerst de ellenbogen te doen en daarna te kijken hoe de heupen zich ontwikkelen met een speciaal trainingsprogramma? Ik zag laatst heel interessante rontgenfoto's van een hond met HD D die na een trainingsprogramma weer prima heupen had. Mocht het niet goed komen (zware hond), kun je altijd nog de heupen doen misschien? Misschien zit ik er pikaal naast hoor, kan het niet wat ik zeg! Ik ga wel ff kijken of ik de foto's/artikel nog kan vinden!
Ik denk inderdaad dat je dierenarts gelijk heeft. De aanleg is vast en zeker erfelijk aanwezig maar wat er in de werpkist is gebeurd is al van belang, tevens alles wat daarna met pup is gebeurd. Bah. Wat een ellende!
Houd je ons op de hoogte?
Goh ik zat met 5400 in mijn kop, ik wou zeggen Lizzy je doet er nog wat bij maar je hebt gelijk het is 6400
Het probleem is dat de operatie die ze nu nog kunnen doen tot een maand of 12 oud "maar" 2200 per heup kost, moest ik het afwachten tot er problemen komen dan is het een heel andere operatie en die kost dan 4600 per heup. Ook maakte hij zich vooral zorgen omdat het gewricht kraakt.
volgens hem is dit de beste optie en zou hij er 100% mee geholpen zijn.
Het enige waar ik nog wel mee zou kunnen wachten is de rechter elleboog.
Spieropbouw is inderdaad nu een probleem. Mijn Ares had ook HD en met spieropbouw is hij daar 15 jaar mee geworden maar de arts zei ook dat je daar geen lijn in kan trekken de ene hond heeft lage Cat. HD en heeft veel last en de andere Hoge Cat. HD en geen last maar het is koffiedik kijken.
Ik hou jullie zeker op de hoogte, woensdag 3 maart is de eerste operatie, ze doen wel ineens 1 heup en 1 elleboog, zou kijk operatie zijn en revalidatie 1 maand.
Alleen een maand rustig houden lijkt me moeilijk, lukt me nu ook niet altijd, het is nog een pup en zit vol energie. Bench is besteld en komt morgen aan, ik ben veel thuis dus hij zal er weinig in zitten maar ik ga hem er wel inzetten als ik weg ben of ik geen toezicht kan houden ivm de andere honden, 's nachts hoeft hij er niet persee in want dan is het hier altijd rustig. Gelukkig wil Ayla binnen niet met hem spelen, buiten wel maar ik laat ze apart in de tuin of Django aangelijnd, maar hij daagt Ayla binnen regelmatig uit om te spelen en soms krijgt ze het dan is op haar zenuwen en zet hem even grondig op zijn plaats, zonder veel erg maar dan springt?valt hij zel naar achter, dat zou ik dan toch moeten zien te voorkomen.
Sera is 15 en die laat hij gelukkig wel met rust.
Ik heb op deze manier al 570 euro ingezameld dat is bijna het geld van de scan en rx want dat was ook 544.
Krijg er ook wel soms nare kwetsende commentaren op hoor maar ja, even de trots opzij gezet, ik vind dat ik dit moet doen, zeker omdat het herstel bijna 100% is.