Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Dan doe ik mee. 2 weken overleef ik nog wel.. :biggrin2:
Hier schommelt het ook al weken net rond het vriespunt. En vreselijk nat...
Dan heb ik ook liever een paar graden kouder en vollop sneeuw.
Door pearlsofpassion
Hallucinante beelden in de tuin vanmorgen. De konijnenburcht staat compleet onder water. En niet zo'n beetje he, echt tot maar 5 cm onder het grondoppervlak. Compleet blank.. :o :-X

Ik had spijt dat ik m'n telefoon niet mee had dus geen foto kunnen nemen.

En ze voorspellen vandaag nog meer regen.
Waar dat dan naartoe moet is mij een raadsel. We hebben nu al net geen beek afvloeiend water over het pad...
En zeggen dat wij zowat op het hoogste punt van de omgeving wonen...
Door sam28
Hoe is het met je nijnen dan nu? Hebben ze wel droge pootjes?

Hier ook bijzonder veel regen en alles is een grote blub. Zul je zien dat we a.s zomer weer een gort droge en hete zomer hebben. :-\
Door Siberienne
-12C, grijs en her en der een sneeuwvlok. Ik voel met jullie mee. Hadden wij in november, eindeloze regen is niet fijn
Door dinky89
Tja, ze hadden het hier over sneeuw op vrijdag maar tot nu toe is het alleen maar heel veel regen dat naar beneden valt ipv sneeuw.... Wel logisch aangezien het 2 graden boven 0 is buiten maar wanneer het dit weer is moet het maar snel lente worden!
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: vr 29 jan 2021, 10:37 -12C, grijs en her en der een sneeuwvlok. Ik voel met jullie mee. Hadden wij in november, eindeloze regen is niet fijn
Wij ook, en een groot deel van december ook nog. Echt depri weer!

Inmiddels is het braaf -20 tot -15, de meter sneeuw van laatst is ingezakt tot een cm of 70, en we hebben een stralend zonnetje vandaag. 's Nachts volle maan - dan kun je bijna de krant lezen, zo licht is het dan in combinatie met de witte omgeving!

Maar raar weer is het soms wel. Vorige week hadden we de ene dag -27, twee dagen later +1. :o Dat duurde gelukkig maar een dag of twee. Verder is deze winter in ieder geval beter dan die van vorig jaar.

Hoe bevalt de houtkachel? :D
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: vr 29 jan 2021, 11:42 Wij ook, en een groot deel van december ook nog. Echt depri weer!

Inmiddels is het braaf -20 tot -15, de meter sneeuw van laatst is ingezakt tot een cm of 70, en we hebben een stralend zonnetje vandaag. 's Nachts volle maan - dan kun je bijna de krant lezen, zo licht is het dan in combinatie met de witte omgeving!

Maar raar weer is het soms wel. Vorige week hadden we de ene dag -27, twee dagen later +1. :o Dat duurde gelukkig maar een dag of twee. Verder is deze winter in ieder geval beter dan die van vorig jaar.

Hoe bevalt de houtkachel? :D
Prima! Heerlijk zo voor erbij. Huis is ook zonder wel aangenaam warm, veel beter dan ons huurhuis.

Ja hier ook wel forse wisselingen in temperatuur, en ook helder weer. Inderdaad super licht ‘s nachts, we hebben nog geen gordijnen en de maan schijnt recht naar binnen, ik werd er wakker van :biggrin2:
Door Siberienne
Door de kou en de super dikke ramen hebben we nu ijsbloemen - op de buitenkant
59C72B67-02DF-402D-9492-B850E5614336.jpeg
59C72B67-02DF-402D-9492-B850E5614336.jpeg (1.52 MiB) 4145 keer bekeken
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: vr 29 jan 2021, 10:10 Hoe is het met je nijnen dan nu? Hebben ze wel droge pootjes?

Hier ook bijzonder veel regen en alles is een grote blub. Zul je zien dat we a.s zomer weer een gort droge en hete zomer hebben. :-\
Hun hok is droog. En ze hebben nog een afdakje met laag oud hooi onder dat meevalt.. Die staan verhoogd. Maar droge pootjes erbuiten hebben ze al 3 maand niet meer gehad.. :-\
Elke winter hetzelfde liedje.

Ik hoop idd dat ze nu niet proberen naar achteren te gaan. Ze zouden kunnen uitglijden en verdrinken. Maar die kans is groter als ik ze probeer te vangen. Nu lijken ze zelf wel verstandig genoeg te zijn en rond het hok te blijven. Maar leuk vind ik dit niet nee. :(
Door hannabelgje
Hier lopen de kippen ook alweer maanden in de modder. Gelukkig heb ik een 4x4 meter tuinhuis als nachthok en kunnen ze daar dus lekker droog zitten. Ze zitten het merendeel van de dag binnen. Ik strooi daar ook graan zodat ze binnen ook wat te doen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Nog eens bij de konijntjes gaan checken en gelukkig zijn ze allebei nog mooi droog.. Ze kruipen verstandig genoeg in het hok.
Gelukkig vinden ze het een fijn hok (in commerciële hokken kruipen konijnen doorgaans niet omdat er maar 1 uitgang is).
IMG_20210129_154026.jpg
IMG_20210129_154026.jpg (5.87 MiB) 4107 keer bekeken
Zo ziet de burcht eruit. Het is al iets beter dan vanmorgen, maar toch nog behoorlijk onder water. :-\
IMG_20210129_153516.jpg
IMG_20210129_153516.jpg (6.1 MiB) 4107 keer bekeken
De andere twee zitten wel beter, maar die mogen niet graven omdat Benjamin een achterpootje mist en zijn kont in de modder ontzettend vies maakt. Dat is nu uiteraard ook het geval maar in lente en zomer maakt dat veel verschil. Ze hebben wel een kunststof tunnel die ik ingegraven heb en krijgen nog een klein zandbakje om wat te graven. Maar geen grote gangen hier dus. En een wat beter uitgerust hok want dit was het oorspronkelijke (toen ik de ren in 2 moest delen wegen ruzie in de groep, moest ik natuurlijk wat improviseren).
IMG_20210129_154101.jpg
IMG_20210129_154101.jpg (4.36 MiB) 4107 keer bekeken
De kippen lopen idd ook door de modder. In de helft van de ren staat nog gras (met dank aan paar maanden ophokken op de andere helft. En hun hok is gelukkig ook groot en licht. Geen 4x4 maar toch 2 op 3 of zo.
Door eelke
Hier is ook alles erg nat inderdaad. Maar vanmiddag is er dus weer zon, ik knap daar wel van op hoor, die dagen met zon, en dat het merkbaar alweer langer licht is. Bijna zomer! :D
Door dinky89
eelke schreef: vr 29 jan 2021, 16:15 Hier is ook alles erg nat inderdaad. Maar vanmiddag is er dus weer zon, ik knap daar wel van op hoor, die dagen met zon, en dat het merkbaar alweer langer licht is. Bijna zomer! :D
Lucky you! Van zo'n knapt een mens inderdaad op :) helaas hier nog steeds dicht met wolken waar al hele dag regen uit valt :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door