Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Weet je het is een keuze om in Nederland te wonen. Als het je er niet bevalt kun je toch gewoon ergens anders gaan wonen. Noord-Korea ofzo dan zie je vlug genoeg het verschil tussen een democratie en een dictatuur.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door MillyMol
Wat dachten jullie dan van Urk, waar ze een corona teststraat in de hens hebben gestoken?
Het is maar goed dat er verstandige mensen rechter en aanklager zijn, want ik zou oordelen dat Urk helemaal afgesloten wordt. Niemand meer erin of eruit. Testen hoeft niet. Voedsel en andere eerste levensbehoeften worden gedropt. Dooft het virus vanzelf een keer uit.

Oh, en die dame op de dam met haar roeptoeter: “Ik kan niet geloven dat jullie agent zijn geworden om mensen die na 21.00 uur nog op straat zijn een boete te geven.”

Nee huppetrut, ze zijn agent geworden om de orde te handhaven vóór én na 21.00 uur.
Door Hanny
Ik probeer zo weinig mogelijk na te denken over dingen, waar ik niets aan kan doen.
Dat bespaart me ergernis en het slurpt energie en die wil ik niet aan dat gedoe verspelen.

Hanny
Door Ina
Ik wordt er zo pisnijdig van.....wat een stelletje klootviolen (als ik het zo mag omschrijven)

'Het is ons grondrecht om te demonstreren' >:(

Geen enkele straal water, mep, oplawaai of wat dan ook die richting 'demonstranten' is gegaan kan ik van denken 'nou, nou, nou, dat was wel wat overdreven' ..... opzouten met zn allen, je hebt er niks te zoeken.

En als je vind dat het je grondrecht is om de wereld te vertellen dat JIJ mag koffie drinken waar JIJ wilt, dan ga je met je maar in het bos zitten met je leut en plaats die foto via twitter, facebook, instagram of wat dan ook
En dan plak je er heel leuk een hashtag aan met #mijngrondrecht en link je Rutte, de Koning, de Jonge, Grapperhaus, Halsema of de hele wereld......maar ga niet de boel uitlokken om vervolgens verontwaardigd te zijn dat je een nat pak of klappen hebt gekregen
Door eelke
Ik vind het dus 'mooi' om te zien, hoe dat allemaal in zijn werk gaat, hoe er samengewerkt wordt, hoe de hulpverlening zich opstelt enzo. Hetzelfde als bij een brand; vind ik ook machtig mooi om te zien hoe dat aangegaan wordt, moet je alleen even niet denken hoe naar het is voor degene van wie het gebouw is, etc.

Dus nou ja, vorige week best wel zitten volgen.

Keek ik vanmiddag weer. En ik zag ze zich weer opstellen, paarden weer in actie en man, het overviel me ineens zo ontzettend. Ik werd er verdrietig van. Ik vind het zó naar dat er ineens zo'n verdeeldheid is in Nederland, en dat zo veel mensen zich zo naar en boos voelen. Want je kunt van die wappies zeggen wat je wil; vorig jaar gingen zij niet in protest op zo'n veld zichzelf in elkaar laten slaan omdat ze het niet eens waren met de aanbiedingen van de ah bonusfolder. Daar zit óók wat achter. (op de groep relschoppers na, die vooral hooligan gedrag vertoonden. Die heb ik vandaag ook echt wel gezien. 'dit heeft met voetbal niks te maken').

Hoe moeten we hierna dan toch weer met z'n allen verder hé :-\
Door Ina
eelke schreef: zo 24 jan 2021, 20:45 Ik vind het dus 'mooi' om te zien, hoe dat allemaal in zijn werk gaat, hoe er samengewerkt wordt, hoe de hulpverlening zich opstelt enzo. Hetzelfde als bij een brand; vind ik ook machtig mooi om te zien hoe dat aangegaan wordt, moet je alleen even niet denken hoe naar het is voor degene van wie het gebouw is, etc.

Keek ik vanmiddag weer. En ik zag ze zich weer opstellen, paarden weer in actie en man, het overviel me ineens zo ontzettend. Ik werd er verdrietig van. Ik vind het zó naar dat er ineens zo'n verdeeldheid is in Nederland, en dat zo veel mensen zich zo naar en boos voelen. Want je kunt van die wappies zeggen wat je wil; vorig jaar gingen zij niet in protest op zo'n veld zichzelf in elkaar laten slaan omdat ze het niet eens waren met de aanbiedingen van de ah bonusfolder. Daar zit óók wat achter. (op de groep relschoppers na, die vooral hooligan gedrag vertoonden. Die heb ik vandaag ook echt wel gezien. 'dit heeft met voetbal niks te maken').

Over de hooligans wil ik het niet eens hebben, daar heb ik echt geen goed woord voor over, maar dat had ik vorig jaar, en de 50 jaar daarvoor ook niet.

Maar al die zogenaamde 'anti' mensen die deze week weer in Amsterdam op kwamen dagen (zijn vorig jaar overigens in Den Haag ook gewoon het Malieveld afgebonjourd) die begrijp ik gewoon niet.

En natuurlijk, ik baal ook van Covid, ik baal er ook van dat ik mijn familie die ver weg woont niet of nauwelijks zie, hoewel ik met veel plezier thuiswerk is het niet zien van mijn collega's na een jaar toch ook best wel een dingetje, dat bij alles wat je wel wilt doen je na moet denken en af moet wegen, dat er mensen zwaar in de problemen komen doordat ze hun zaak (of de zaak van hun baas) niet draaiende kunnen houden, dat mensen met (kleine) kinderen die thuis moeten werken zo af en toe met de handen in het haar zitten hoe dat allemaal in goede banen te moeten leiden , en ga maar door.....er is onnoemelijk veel leed.

Maar die mensen die nu moedwillig hun 'grondrecht' opeisen om te gaan en te staan waar ze willen terwijl er heeeeel duidelijk is gemaakt dat dat niet getolereerd ging worden....., en daardoor niet alleen zichzelf maar juist ook die mensen in gevaar brengen die er zijn om ons te beschermen.....daar wordt ik toch wel enigszins nijdig van.
eelke schreef: zo 24 jan 2021, 20:45 Ik vind het dus 'mooi' om te zien, hoe dat allemaal in zijn werk gaat, hoe er samengewerkt wordt, hoe de hulpverlening zich opstelt enzo. Hetzelfde als bij een brand; vind ik ook machtig mooi om te zien hoe dat aangegaan wordt, moet je alleen even niet denken hoe naar het is voor degene van wie het gebouw is, etc.

Misschien echt eens stoppen met andersdenkenden wappies te noemen??? >:( Dat helpt namelijk ook niet om samen verder te gaan! Dat schept verdeeldheid, dat je niet eens een andere mening mag hebben over alle maatregelingen die besloten zijn, idem over het vaccin.
En er is nu met alle beperkende regels wel iets meer aan de hand dan verkeerde aanbiedingen in de bonus, ik vind dat een vergelijking van niets.

En nee, die rellen zijn absurd, echt te bizar voor woorden wat er nu allemaal gebeurd. Dat heeft niets meer te maken met een andere mening hebben. Urk is hier vlak bij. Er is onlangs een geliefde arts daar uit Urk overleden en dan dit. Ik roep al langer dat er echt een hek om Urk heen moet, ze zijn daar al echt zolang bezig met rellen en vernielen en maar doorgaan met grote kerkdiensten. Echt te bizar voor woorden.
Door Mandarijn
Mandarijn schreef: zo 24 jan 2021, 23:07 Enschede naar ramen ziekenhuis wordt met stenen gegooid :censored2:

Zit net naar beelden ziekenhuis te kijken
Ik ben helemaal klaar met dit tuig. Rellen om te rellen en alles erbij halen over vvm, wo2, vaccinatieplicht en ik weet niet wat nog meer om maar een excuus te hebben om nu de straat op te gaan slopen, plunderen en wat nog meer
Door Tanna
Eigenlijk wil ik het allemaal niet weten of zien maar ik keek net toch even hoe het was in Den Haag omdat mijn oude achternicht daar woont. Ik weet zeker dat die vannacht geen oog dichtdoet van de stress.
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook letterlijk misselijk van word. Dit is rellen om het rellen, vreselijk.
Door eelke
Charlie Angel schreef: zo 24 jan 2021, 22:10 Misschien echt eens stoppen met andersdenkenden wappies te noemen??? >:( Dat helpt namelijk ook niet om samen verder te gaan! Dat schept verdeeldheid, dat je niet eens een andere mening mag hebben over alle maatregelingen die besloten zijn, idem over het vaccin.
En er is nu met alle beperkende regels wel iets meer aan de hand dan verkeerde aanbiedingen in de bonus, ik vind dat een vergelijking van niets.

En nee, die rellen zijn absurd, echt te bizar voor woorden wat er nu allemaal gebeurd. Dat heeft niets meer te maken met een andere mening hebben. Urk is hier vlak bij. Er is onlangs een geliefde arts daar uit Urk overleden en dan dit. Ik roep al langer dat er echt een hek om Urk heen moet, ze zijn daar al echt zolang bezig met rellen en vernielen en maar doorgaan met grote kerkdiensten. Echt te bizar voor woorden.
Ja, dat ben ik met je eens!
Door Kaela
Charlie Angel schreef: zo 24 jan 2021, 22:10 Misschien echt eens stoppen met andersdenkenden wappies te noemen??? >:( Dat helpt namelijk ook niet om samen verder te gaan! Dat schept verdeeldheid, dat je niet eens een andere mening mag hebben over alle maatregelingen die besloten zijn, idem over het vaccin.

We mogen geen wappie zeggen, maar om Urk mag wel een hek? Sorry ik vind dat precies hetzelfde. In Urk wonen ook weldenkende mensen die dit allemaal vreselijk vinden.

Wappies zijn geen mensen met een andere mening. Wappies zijn mensen die onzin uitkramen, iedereen die zich wel aan de maatregelen houden voor schapen uitschelden, vage bronnen met incorrecte kennis aanhalen enz. Dat is wat anders dan een andere mening hebben. En van mij mag die groep een naam hebben, dat het geen charmante naam is hebben ze aan hun eigen gedrag te danken. Zodra er met wie dan ook een discussie te voeren is met wederzijds respect, argumenten en open staan voor elkaar vervalt de term wappie per direct en volledig.
Door Lizzy
Kaela schreef: ma 25 jan 2021, 07:45 We mogen geen wappie zeggen, maar om Urk mag wel een hek? Sorry ik vind dat precies hetzelfde. In Urk wonen ook weldenkende mensen die dit allemaal vreselijk vinden.

Wappies zijn geen mensen met een andere mening. Wappies zijn mensen die onzin uitkramen, iedereen die zich wel aan de maatregelen houden voor schapen uitschelden, vage bronnen met incorrecte kennis aanhalen enz. Dat is wat anders dan een andere mening hebben. En van mij mag die groep een naam hebben, dat het geen charmante naam is hebben ze aan hun eigen gedrag te danken. Zodra er met wie dan ook een discussie te voeren is met wederzijds respect, argumenten en open staan voor elkaar vervalt de term wappie per direct en volledig.
Ik snap wel wat je schrijft. Maar is het dan wel OK om iemand wappie (of schaap) te noemen? Wie bepaald dat? En wat is waarheid? Laten we wel wezen, in de ogen van Ronald Corbee zijn jij en ik BARF wappies. Is het überhaupt OK om iemand wappie (of schaap) te noemen? Waarom zou je het doen? Wat wil je ermee? Ik denk zelf dat het niet OK is. Jij bekijkt dingen vanuit jouw perspectief en andere mensen uit die van hen. Kun jij het onzin vinden en de bronnen onbetrouwbaar een vaag vinden maar joh, weet je echt 200% zeker dat G5 onschadelijk is en zo ja waarom? OK, toegegeven, ik vind mensen die denken dat het kabinet onderdeel uit maakt van een pedo-netwerk ook beetje van het padje af. Maar mogen we ze daarom een wappie noemen en nogmaals, wat schieten we er mee op, wat bereiken we ermee....?
Door eelke
Ik vind dat de schapen de wappies geen wappies moeten noemen, en de wappies de schapen geen schapen.

Ik denk ook dat je het om moet draaien; niet dat je, zodra je een discussie kunt voeren met wederzijds respect die termen kunt laten vallen, ik denk dat je pas een discussie kunt voeren als je die termen hebt laten vallen.

Natuurlijk is het goed dat er onderzoek komt naar zo'n limburgse arts omdat hij dingen zegt die niet de waarheid zijn. Maar inderdaad, ik weet ook niet zeker dat 5g onschadelijk is, en ik weet al helemaal niet zeker of mondkapjes 1- een nuttig effect hebben en 2- niet schadelijk zijn ivm dingen die je wel of niet inademt.
Wat dat betreft hou ik de waarheid in het middag, en doe het maar gewoon, omdat het uitzoeken mij te veel tijd en energie kost en ik andere dingen te doen heb. En ik eet ook friet waarvan de bruine randjes kankerverwekkend schijnen te zijn. Dood ga je toch en ik vind het te veel gedoe, en te veel van de kwaliteit van het leven halen om al die dingen die slecht zouden kunnen zijn uit te zoeken en er rekening mee te houden.

Dus ja, een betere wereld begint bij jezelf, dus beginnen met die termen niet meer gebruiken, lijkt me in ieder geval een start. Kwaad kan het niet hé.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door