Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Ik ben net terug. Urine meegenomen. SG was 1.04, PH 6. In de urine zag ze een klein beetje struviet?
Verder niet zo'n uitgebreid bloedonderzoek omdat we net voor het weekend zaten. Maar daar kwam ook niet veel uit. Nadeel is dat Bono bloed heel dik is en het dus niet goed lukt om te prikken.
20210122_093731.jpg
20210122_093731.jpg (2.49 MiB) 2263 keer bekeken
Ik weet nu ff niet wat te doen verder. Ik heb nog wel wat cerenia meegekregen.
Pancreatitis konden ze niet testen. Ze gaf als optie om prednison te geven om hem aan het eten te krijgen
Door Kaela
Ik zou vandaag nog een verder onderzoek willen. Zolang je niet weet wat er scheelt, vind ik prednison willen geven een vreemde keuze. Ik ga mee in de noodzaak een echo te maken. Dat is weinig invasief voor de hond en levert zoveel informatie op.
Door tt-tjes
Echo krijgt hij vanmiddag om 16.00. Dat kon vanmorgen niet omdat de DA die dat doet er niet was.

Prednison heb ik idd geweigerd. Ik wil eerst weten wat er aan de hand is.
Door Lizzy
tt-tjes schreef: vr 22 jan 2021, 09:42 Ik ben net terug. Urine meegenomen. SG was 1.04, PH 6. In de urine zag ze een klein beetje struviet?
Verder niet zo'n uitgebreid bloedonderzoek omdat we net voor het weekend zaten. Maar daar kwam ook niet veel uit. Nadeel is dat Bono bloed heel dik is en het dus niet goed lukt om te prikken.

20210122_093731.jpg

Ik weet nu ff niet wat te doen verder. Ik heb nog wel wat cerenia meegekregen.
Pancreatitis konden ze niet testen. Ze gaf als optie om prednison te geven om hem aan het eten te krijgen
Lage ALP heeft geen betekenis volgens mij.

We gaan duimen voor een echo waarop niks te zien valt en een snel herstel van je ventje :-* !
Door tt-tjes
Zo de echo is achter de rug. Het enige wat de DA zag was dat hij vrij kleine bijnieren heeft, iets wat bij a-typische addison kan horen. Maandag krijgt hij een ACTH test om te kijken of het dat is. Dan wordt ook meteen pancreatitis ed getest.

Voor nu ben ik blij dat er verder geen vreemde dingen te zien waren.
Door toscak
Wat fijn dat dit nog voor het weekend kan! Tja, Addison is niet mooi maar er schijnt goed mee te leven. Wel oplettend dat hij niet in een crisis komt tot maandag.
Door Lizzy
tt-tjes schreef: vr 22 jan 2021, 17:00 Zo de echo is achter de rug. Het enige wat de DA zag was dat hij vrij kleine bijnieren heeft, iets wat bij a-typische addison kan horen. Maandag krijgt hij een ACTH test om te kijken of het dat is. Dan wordt ook meteen pancreatitis ed getest.

Voor nu ben ik blij dat er verder geen vreemde dingen te zien waren.
Voor nu ben ik samen met jou blij :-* ! Ik hoop niet dat hij Addison heeft. We blijven gewoon voor hem duimen. Dat hij het weekend gewoon 100% wonderbaarlijk opknapt en je voor Jan-met-de-Korte-achternaam het bloedonderzoek + echo hebt gedaan :-*
Door tt-tjes
Lizzy schreef: Voor nu ben ik samen met jou blij :-* ! Ik hoop niet dat hij Addison heeft. We blijven gewoon voor hem duimen. Dat hij het weekend gewoon 100% wonderbaarlijk opknapt en je voor Jan-met-de-Korte-achternaam het bloedonderzoek + echo hebt gedaan :-*
Dank je wel. Ik hoop het ook. Als het iets is dan is het a-typische addison. Iets wat met prednison in hele lage dosering op te lossen is. En daar kan ik wel mee leven.
Door tt-tjes
Charlie Angel schreef: vr 22 jan 2021, 21:46 Oh bah, zou het dan toch een virus zijn?
Succes en sterkte daar. Afbeelding
Ik begin een sterk vermoeden te krijgen van wel. Asha spuugt nu om het kwartier onderhand :(
Door Ina
O nee toch, nog eentje die bezig gaat :-[
Je zou dan inderdaad gaan denken dat er iets heerst...., verontrustende is wel dat het natuurlijk al even bezig is, gaat eten nog steeds slecht?
Door pike
Hoe gaat dat spugen in zijn werk? Weet je zeker dat het niet uit de longen komt? Pike heeft ooit flink kennelhoest gehad en spuugde toen ook elk kwartier wit schuim. Hij begon in de nacht en ‘s ochtends was zijn kussen doorweekt. Van de da kreeg hij na eerste consult ook iets tegen misselijkheid wat natuurlijk niet hielp.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door