Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: do 03 dec 2020, 21:51 Oh ja, das niet overdreven lang bijgelicht dan.
Netjes !

Ik heb alleen nog een eitje van m'n jongste. Al de rest (ook de legkip van 2,5)houdt het voor bekeken.
Das wel fijn dat ene eitje. Ookal weegt het gemiddeld dan maar 44gr. :cool:
(van een kruising Brahma kriel en Cochin kriel moet je natuurlijk geen grote eieren verwachten, ookal weegt de kip zelf wel 1,8kg schat ik)
Een van de meisjes had gisteren al een ei van dik 56 gram. Braaaaf, gedroogd meelwormpje erin! ;D

Houden die van jou winterpauze nu? Of leggen ze compleet helemaal nooit meer?

Welke temperatuur hebben jullie in het hok eigenlijk? Wij hebben altijd zo 7-10 graden momenteel; dan hebben we, afhankelijk van hoe hard het vriest, een of twee warmtelampen aan. De hoenders lijken dat een prima temperatuur te vinden. Wel hebben we gisteren een grotere verwarming opgehangen, voor als we echt onder de -20 duiken. Als, want het is een flutwinter tot nu toe. >:(
Door pearlsofpassion
Euhm, ik hoop wel dat het winterstop is :o :biggrin2:
Het is wel normaal dat ze met ouder worden minder gaan leggen en dan vliegt de winter er vaak het eerst uit.

Hier is het gewoon buitentemperatuur in het hok. Het is nl een open hok, zonder deur. Maar ja, de nachten dat het hier onder de -5 gaat zijn in België nu wel erg zeldzaam... En ik heb fluffy rassen die wel wat kou kunnen hebben. Ik geef dan wel meer en calorierijke eten in de winter.
Door hannabelgje
Mijn bielefelders zijn afgelopen week begonnen met leggen. Heel bijzonder.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Laika
hannabelgje schreef: vr 04 dec 2020, 14:07 Mijn bielefelders zijn afgelopen week begonnen met leggen. Heel bijzonder.....

He,he ;) Hoe oud zijn ze nu?
Door hannabelgje
Laika schreef: He,he ;) Hoe oud zijn ze nu?
Ongeveer 8 maanden nu. Ze zijn van April.
Afbeelding

Door hannabelgje
Foto voor Anne bijgevoegd. Ze zijn nu wat voller inmiddels. Zijn echt mooie dames geworden.

Door hannabelgje
Mijn kipjes dunnen nogal uit de laatste tijd. Ik heb er nog maar een paar. Er loopt een klein haantje bij, maar ik zou ook graag een grote haan willen die de dames kan beschermen en ook betreden. Is een brahma iets?

Door Kim_S
Wij zijn wel fan van de grote Brahma’s. Ze zijn rustig, maar letten wel goed op. Ik moet wel zeggen dat ondanks dat de havik hier toch nog wel af en toe langskomt... Maar dat was met de andere rassen ook zo.

Er loopt hier ook nog wel een knappe grote Brahma haan die “over” is, maar dat lijkt me momenteel geen doen om die bij jou te krijgen ::)
Er zijn er vast ook wel een aantal dichterbij te vinden :)
Door Kim_S
hannabelgje schreef: vr 22 jan 2021, 11:02 Mijn buurvrouw heeft hanen over. Das iets dichterbij inderdaad. Lol.

Dabedoelik :biggrin2: ;D
Door pearlsofpassion
Kies dan daar eentje uit, zou ik zeggen.

En moest je daar je gading niet in vinden, heb ik ook nog eentje in de aanbieding die misschien wat voor jou is...
Kruising Brahma kriel en grote Australorp. Dus dat wordt een serieuze jongen maar wss minder zwaar dan een australorp haan.
Het is zeker geen bang dier, is heel zelfzeker, al van bij de geboorte. Niet aggresief naar ons toe, maar komt wel gewoon voor je voeten lopen en is misschien een tikje brutaal. Opnemen is ie wel niet gewend, maar verder dus gewoon tam..

Hij wordt heel mooi qua kleur, al zeg ik het zelf. Genetisch vererft hij zowel eenkleurig als meerzomig patrijs, en hij is blauw getekend. Fenotypisch zou hij eenkleurig blauw gezoomd zijn maar hij heeft heel veel gouden lek (komt patrijs doorheen) in z'n hals, op z'n schouder en zelfs op het zadel, waardoor hij erg mooi wordt, vind ik zelf. Mooi donker blauw, duidelijk gezoomd. Hij heeft bescheiden voetbevedering en vrij mooie kopversiersels.
Ik zou nog maar eens een recente foto moeten nemen (ging hem toch nog eens op internet gooien).
Dit was hij een aantal weken geleden. Nu heeft hij nog meer goud gekregen. Hij was daar nog geen 4 maand dus is nu serieus aan het uitzwaren en breder aan het worden.
IMG_20201210_152044.jpg
IMG_20201210_152044.jpg (6.29 MiB) 1721 keer bekeken
Dit is de vader.
IMG_20200515_162202.jpg
IMG_20200515_162202.jpg (4.51 MiB) 1718 keer bekeken
Ik moet toevallig zondagvoormiddag in Herselt zijn...
Door hannabelgje
Dat is ook een hele mooie man zeg! Ik heb mijn buurvrouw al laten weten dat ik haar van een haan af help.
Mocht het niet klikken met mijn cochin kriel haantje dan wordt de brahma haan geslacht. Dat gebeurt anders sowieso dus dat vindt ze niet erg.
Na weer een aanval op mijn kippen een paar dagen geleden ben ik ze weer aan het leren om binnen te slapen. Deze avond heb ik ze redelijk makkelijk binnen gekregen en zitten ze nu dus veilig in het tuinhuis. Helaas heeft mijn laatste zijdehoen meisje het niet gehaald Ik houd geen kipjes over zo.

Door pearlsofpassion
Thanx. :)
Als niemand hem wil, gaat hij hier ook aan het spit. Spijtig maar ja...

Oh, je buurvrouw heeft Brahma's ?
Ja, dan is dat gewoon een logische keuze. Die zijn veel lichter dan je voor hun grootte zou verwachten en dat is als je iets kleinere hennen hebt wel aangenaam.
Cochin haantje weg is geen optie? Want 2 hanen die niet samen opgegroeid zijn, dat wordt niet evident hé. ::) :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door