Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Volgens mij zei hij dat er een groter risico op besmetting is, en als gevolg daarvan worden meer mensen ziek en komen er meer mensen op de IC.
Dat is zoals ik het begreep in ieder geval. Dat het om de aantallen draait en niet om een zwaarder ziekteverloop.
Heb mn manager gevraagd of ons rooster aangepast gaat worden ivm avondklok..... zijn antwoord: vooralsnog blijft het rooster zoals het is.... oftewel, ik draai vanaf maandag gewoon nachtdiensten :'( :'( :'( :'( ... wordt vervolgd.....
Door eelke
CindyMayella schreef: wo 20 jan 2021, 16:20 Heb mn manager gevraagd of ons rooster aangepast gaat worden ivm avondklok..... zijn antwoord: vooralsnog blijft het rooster zoals het is.... oftewel, ik draai vanaf maandag gewoon nachtdiensten :'( :'( :'( :'( ... wordt vervolgd.....
Lijkt me op zich logisch dat benzinestations gewoon open blijven toch?
Kost ze meer geld dan dat het opbrengt, als alleen essentiele beroepen de weg op mogen..... het was al aardig rustig sinds de hangjongeren er niet meer waren (politie komt een paar keer per nacht langs).... mmmm.... :-\ ..... zullen dan lange nachten worden.....
Door Too
CindyMayella schreef: wo 20 jan 2021, 16:20 Heb mn manager gevraagd of ons rooster aangepast gaat worden ivm avondklok..... zijn antwoord: vooralsnog blijft het rooster zoals het is.... oftewel, ik draai vanaf maandag gewoon nachtdiensten :'( :'( :'( :'( ... wordt vervolgd.....
Maar wat had je verwacht? Er zijn toch nog steeds mensen die onderweg (mogen) zijn, die willen graag kunnen tanken, een broodje kopen
Door dinky89
Kim_S schreef: wo 20 jan 2021, 15:11 Volgens mij zei hij dat er een groter risico op besmetting is, en als gevolg daarvan worden meer mensen ziek en komen er meer mensen op de IC.
Dat is zoals ik het begreep in ieder geval. Dat het om de aantallen draait en niet om een zwaarder ziekteverloop.
Fijn om te lezen dat het dus een ongelukkige beschrijving was van wat er was gezegd en het niet zo is dat je er zieker van wordt :) Zo fijn zo snel als hier antwoord wordt gegeven door jou en Siberienne, dank jullie wel :)
Door eelke
CindyMayella schreef: wo 20 jan 2021, 16:39 Kost ze meer geld dan dat het opbrengt, als alleen essentiele beroepen de weg op mogen..... het was al aardig rustig sinds de hangjongeren er niet meer waren (politie komt een paar keer per nacht langs).... mmmm.... :-\ ..... zullen dan lange nachten worden.....
Dat is toch juist fijn werken, minder mensen in je zaak = minder besmettingskans voor jou!

Ik vind het fijn hoor, dat er nog 'iets' open is. Als er straks gedoe is weet ik tenminste dat ik na mijn werk nog ergens eten kan halen bv. En kan tanken.
Begrijp jullie punt(en) wel, maar sinds de 2de lockdown (eigenlijk sinds september/oktober al) hebben wij het alleen maar drukker gekregen ipv rustiger, alsof er niets aan de hand is..... en er komen steeds meer mensen de shop in zonder mondkapje en als wij er wat van zeggen, dan hebben ze allemaal een gezondheidsverklaring (die ze niet kunnen laten zien) of krijgen we een grote mond..... en vooral geen afstand nemen.....
Sorry, maar als er ergens een haard is, dan is het in een tankstation.....
Door eelke
CindyMayella schreef: wo 20 jan 2021, 16:48 Begrijp jullie punt(en) wel, maar sinds de 2de lockdown (eigenlijk sinds september/oktober al) hebben wij het alleen maar drukker gekregen ipv rustiger, alsof er niets aan de hand is..... en er komen steeds meer mensen de shop in zonder mondkapje en als wij er wat van zeggen, dan hebben ze allemaal een gezondheidsverklaring (die ze niet kunnen laten zien) of krijgen we een grote mond..... en vooral geen afstand nemen.....
Dat begrijp ik heel goed, is ook naar! Maar ik zou dan juist denken dat het fijn is om je diensten snachts te doen, als het rustig is.
eelke schreef:[quote=CindyMayella post_id=3418213 time=<a href="tel:1611157731" data-original-title="" title="">1611157731</a> user_id=14918]
Begrijp jullie punt(en) wel, maar sinds de 2de lockdown (eigenlijk sinds september/oktober al) hebben wij het alleen maar drukker gekregen ipv rustiger, alsof er niets aan de hand is..... en er komen steeds meer mensen de shop in zonder mondkapje en als wij er wat van zeggen, dan hebben ze allemaal een gezondheidsverklaring (die ze niet kunnen laten zien) of krijgen we een grote mond..... en vooral geen afstand nemen.....
Dat begrijp ik heel goed, is ook naar! Maar ik zou dan juist denken dat het fijn is om je diensten snachts te doen, als het rustig is.[/quote]

Is ook zo.... wij moeten ‘s nachts ook bepaalde ‘klusjes’ doen, koffiemachines schoonmaken, broodjes e.d. afbakken.... de nachtdiensten zijn de enige diensten waarbij we alles rustig kunnen doen, zonder tijdsdruk.... maar als je klaar bent daarmee, slaat de verveling snel toe (je bent nl in je eentje) en dan duurt een nacht echt lang......
Door sam28
Gister belde een goede vriendin. Haar opa van in de 90 heeft corona in een verpleeghuis. Hij was vooral heel benauwd en had evenwichtsproblemen.
Ze was erg ontdaan en wilde op bezoek. Dat kan natuurlijk niet en hij woont ook nog op 200km afstand. Haar moeder was op bezoek geweest de dag voor hij positief testte dus zij moet ook getest worden.
Ze kon dus helemaal niets doen en dat vond ze het meest nare.
Door Siberienne
Dat is ook naar Sam!

Wij zijn nu net verhuisd en nu is de Britse variant opgedoken in de gemeente hiernaast in een verpleeghuis. Dat wordt dan niet kinderachtig aangepakt. De tien buurgemeentes- waaronder Oslo - gaan in strengere lockdown. Vanaf nu. Dat zijn 1 miljoen mensen. De gemeente zelf met 60.000 mensen is de komende week zo goed als op slot. En wij dus min of meer ook. Ironie; de gemeente waar we eerst woonden valt er net niet onder.

De winkels gaan nu dicht m.u.v. supermarkten, benzinestations en apotheek. De vinmonopolet - de staatsdrankwinkels - gaan ook met onmiddellijke ingang dicht. Er was al een algeheel alcoholverbod. Dus vanaf nu tot eind januari kan je in heel Oslo en omgeving zuid oost daarvan geen drank meer krijgen. Want alcohol wordt - muv bier met laag percentage alcohol - niet in supermarkten verkocht. En ik maar denken dat alcohol virusdeeltjes doodde...

Op de vraag van een journalist hoe ze wilden voorkomen dat mensen in de buurgemeentes drank gingen halen, was het antwoord ‘we doen een beroep op de collectieve verantwoordelijk van mensen’. Ik ben benieuwd. Het is vanuit Oslo wel heel verleidelijk om even naar Asker te rijden naar de twee mega winkelcentra die daar zitten - en nog wel open zijn, inclusief vinmonopolet...

Maar goed, het eerste bezoekje van iemand aan ons nieuwe huis door een collega kan weer uitgesteld. Want geen bezoek ontvangen en geen onnodige reizen. En al helemaal niet de zone uit. Ik ben heel benieuwd of ze maandag onze houtkachel komen plaatsen - en of ze ons aan komen sluiten op internet want dat zou ook volgende week zijn.

En verder zijn we maar braaf en stellen we ons tweede bezoekje Ikea maar even uit. En voordeel; ik bestel nog maar wat extra mobiele data en werk dagje extra thuis enzo.
Door Laika
sam28 schreef: za 23 jan 2021, 10:38 Gister belde een goede vriendin. Haar opa van in de 90 heeft corona in een verpleeghuis. Hij was vooral heel benauwd en had evenwichtsproblemen.
Ze was erg ontdaan en wilde op bezoek. Dat kan natuurlijk niet en hij woont ook nog op 200km afstand. Haar moeder was op bezoek geweest de dag voor hij positief testte dus zij moet ook getest worden.
Ze kon dus helemaal niets doen en dat vond ze het meest nare.
Het is in veel verpleeghuizen weer goed mis. Mijn moeder van 86 woont zelfstandig in een bejaardenflat waar sinds 2 weken corona heerst. Ik hoop toch echt dat ze op tijd gevaccineerd gaat worden en niet ingehaald wordt door het virus.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door