Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Laika schreef: ma 18 jan 2021, 11:47 Naar een natuurdietist gaan staat al een poos op mijn lijstje. Ik kan me altijd goed vinden in de artikelen die gepubliceerd worden. Ik vind alleen de consulten bij die therapeuten (die ik geraadpleegd heb tenminste) schrikbarend duur :o en gezien er bij mij meerdere dingen spelen wacht ik dat nog even af.

Ik ben wel benieuwd of Leo op gewicht kan blijven. Meneer Laika is ook zo'n vlieggewicht en als hij weinig koolhydraten eet dan vliegen de kilo's eraf. Wij eten dus koolhydraten maar wel de langzame (die jammer genoeg weer lastiger verteren). Meerdere keren per dag eten doen we al jaren en dat bevalt ons goed.
Oh, daar heb ik nog niet eens naar gekeken, naar de kosten :o :-X . Dat ga ik maar even doen!

Ja, Leo valt ook af hoor. En ik vraag mij af hoe erg dat is. Ik denk dat ik vandaag maar eens ga uitrekenen hoeveel kcal hij binnen krijgt op deze manier..... En ja, gaat ie 61 kg wegen, is dat erg? Zolang hij zich er goed bij voelt? Ik weet het niet zo goed :-\. Ooit kreeg hij hartklachten door ondergewicht en daar zitten we ook niet op te wachten :-\
Siberienne schreef: ma 18 jan 2021, 08:00 Van de peulvruchten zijn linzen vaak nog het beste te verteren. Zouden zelfs een gunstig effect op de darm flora kunnen hebben.
oh joh echt, zou gegokt hebben op het slechtst. Als ik linzen eet kun je me een aantal dagen bij elkaar vegen, zo ziek wordt ik ervan. (en ik vind ze wel lekker maar eet ze dus absoluut niet meer)
Terwijl kidney bonen af en toe wel gaan.
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 12:13 Oh, daar heb ik nog niet eens naar gekeken, naar de kosten :o :-X . Dat ga ik maar even doen!

Ja, Leo valt ook af hoor. En ik vraag mij af hoe erg dat is. Ik denk dat ik vandaag maar eens ga uitrekenen hoeveel kcal hij binnen krijgt op deze manier..... En ja, gaat ie 61 kg wegen, is dat erg? Zolang hij zich er goed bij voelt? Ik weet het niet zo goed :-\. Ooit kreeg hij hartklachten door ondergewicht en daar zitten we ook niet op te wachten :-\
Als ie hartklachten ervan krijgt is het natuurlijk wel erg he. Dan is het wel verstandig om alles bij te houden zodat het gewicht niet nog verder naar beneden schiet.
pearlsofpassion schreef: ma 18 jan 2021, 13:29 Kan natuurlijk.
Maar ik geloofde het ook niet..
Tot je daar ligt en ze dingen zegt waardoor je het niet meer kan niet geloven. Blijft gek hoor.
Kun je wat meer vertellen? Hoe heet het? Misschien dat ik hem kan overtuigen. Maar ja, verder wil hij gewoon weten wat er loos is. Dus ik riep na twee weken al 'vraag een gastroscopie '.
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 13:39 Kun je wat meer vertellen? Hoe heet het? Misschien dat ik hem kan overtuigen. Maar ja, verder wil hij gewoon weten wat er loos is. Dus ik riep na twee weken al 'vraag een gastroscopie '.
Oei ja, das lastig. Tis bijna 20 jaar geleden.. En ik weet ook niet precies hoe de behandeling precies heette. Ik wilde gewoon zeggen, in het alternatieve cirquit kunnen ze soms echt ongelooflijke dingen doen en zeker als het lastig is om er achter te komen waar hij tegen kan en waar niet, kan dat gewoon gemakkelijk zijn. Net omdat dat via conventioneel vaak erg lastig is.

Ik ga eens kijken of ik iets meer te weten kan komen.
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 08:12 OK, dank je, dan gaan we ook linzen proberen!

Ik heb me dat ook wel afgevraagd. En ik weet het niet. Leo heeft niet alleen aanvallen trouwens. Hij heeft al weken geen aanval meer gehad maar wel heeft hij iedere dag een gevoelige maag en voelt zich er gewoon niet helemaal lekker bij.

Maar goed, hij reageert dus heel goed op yoghurt. Daar knapt hij echt van op. En hij reageert ook goed op kefir. Dat vindt hij echt heerlijk en daar knapt hij ook van op (en ik las dat kefir kan helpen bij maagzweren dus dacht "vooruut maar"). En verder heeft hij gisteren feta op, ik zal aan hem vragen hoe dat gevallen is. Ik heb zelf niet echt het idee dat hij een lactose intolerantie heeft maar ja, zeker weten doe ik het niet....

Wel fijn dat jullie erachter zijn wat bij meneer Siberienne mis gaat! Ik heb daar wel beeld bij dat je tot op zekere hoogte dingen kan hebben. Maar je moet goed naar je lichaam kunnen luisteren om daar snel achter te komen en ik verbaas me er iedere keer weer over dat Leo helemaal niet goed naar zijn lichaam luistert en kleine signalen niet opvangt. Ik heb nu 3 dagen havermout gegeten. Nou, het gaat gewoon niet goed. Ik krijg een rare last van mijn maag en hoofdpijn maar allemaal ZO vaag dat het Leo beslist niet zou zijn opgevallen. Ik vind het dus eigenlijk vrijwel ondoenlijk om dit uit te vogelen en als we de weg van de reguliere geneeskunde gevolgd hebben en ze (hoop ik) niks/niks geks kunnen vinden: wil ik hem graag naar de natuur diëtisten laten gaan. Ze zullen daar ook vast allerlei ontlastingsonderzoeken gaan doen en dan hoop ik dat het duidelijker wordt.
Zure melkproducten bevatten weinig lactose, net als harde kazen.

Het was een deel van het probleem bij mijn meneer, niet alles is ermee opgelost. Brood valt vaak ook niet goed, behalve echt zuurdesem brood. Havermout gaat prima, kokos yoghurt gaat helemaal fout. Het is lastig en niet aktijd een vinger op te leggen. Stress helpt ook niet. En in de periodes dat hij veel last heeft van allergie voor pollen heeft hij ook buikpijn en opgeblazen gevoel. Zo erg dat hij gewoon een buikje lijkt te hebben en kramp in zijn slokdarm.

Haha, Leo en ik kunnen misschien een omgekeerde club starten? Bij mij mogen er ook wat kilo’s bij :biggrin2:

Noten zijn ook fijne kalorien bommen.
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 14:09 Op een dag als vandaag met twee plakken bananenbrood is het geen probleem, kom ik aan 2500 kcal. Zonder bananenbrood wordt lastiger dus daar moet ik wat op gaan verzinnen, ga niet iedere 3 dagen bananenbrood bakken. Bovendien moet er afwisseling blijven.
2500 is volgens mij het gemiddelde voor mannen om op gewicht te blijven. Voor een veel-verbrander als Leo lijkt het mij wel aannemelijk dat dat voor hem nou wel wat hoger zou mogen. Dus zeker goed om op te letten ja, want best logisch dat hij zo afvalt.

Ik heb me ook eens ingelezen op dingen die goed zijn voor je maag. Ik herinner me nog ananas. Iets met goede enzymen. Ik zou trouwens ook zijn darmen niet uitsluiten, als die niet goed functioneren dan geeft dat maagproblemen.

Daarrrbij dan nog; ik krijg maagpijn als ik last heb van mijn rug. Te verklaren volgens de osteopaat, de maagbanden zitten vast aan je ruggengraat. Hoe kwam ik er achter; na pijnstillers (naproxen en paracetamol) werd het minder ipv erger. Bij echte maagklachten zou je dat andersom verwachten natuurlijk. Nu ik weet hoe ik mijn rug los moet houden heb ik er al lang geen last meer van gehad. Voelde ook echt als brandend maagzuur pijn.
pearlsofpassion schreef: ma 18 jan 2021, 10:25 Mijn kleine broer en zus hebben als kind op heel wat dingen slecht gereageerd. Allergisch, maar m'n broer kreeg er vb luchtwegproblemen van. Gek he?
Toen heeft een alternatief therapeut heel eenvoudig (via energie) kunnen vaststellen waar ze wel of niet tegen konden. Klinkt zweverig, en ik kon het toen ook niet geloven, maar het werkte gewoon.. Gek hoor. Ik heb er zelf ook een aantal keren baat bij gehad. Vreemd gevoel hoor.
Maar wel soms gewoon het eenvoudigst en je kan gewoon alles testen.

Hier precies dezelfde ervaring....super zweverig en hoog Jomanda gehalte, maar een kind van nog geen 4 jaar wat door de reguliere medici niet verder geholpen kon worden als met medicatie voor volwassenen en dan toch nog onwijze klachten bleef houden....dan wil je wel eens een stapje links of rechts doen als mama zijnde ;) (met mede weten van diezelfde medici overigens)

Bij hem kwam het eigenlijk ook allemaal uit zijn darmen....en al zijn klachten (en het was echt heftig, van longproblemen tot en met bindweefselvorming op zijn irisen door allergische reacties :'( ) met wat 'energie her-banen' , ondersteunende pilletjes en druppeltjes voor zijn darmflora en een strikt dieet voor 4 weken, als sneeuw voor de zon verdwenen :)

Niet dat Leo nu meteen naar het alternatieve moet grijpen hoor, maar mocht er niks gevonden worden, of wel gevonden maar niet echt opgelost kunnen worden zou hij het toch eens moeten overwegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door