Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Bono is niet lekker. Hij heeft nu al een paar x wit schuim gespuugd, ik weet nu ook niet of hij zijn schildklier medicatie uitgespuugd heeft. Gisteravond diarree. Vanmorgen wel gepoept. Gedeelte vast en gedeelte diarree.
Hij wil niets eten, zelfs geen stukje gedroogde long.
Voor nu heb ik hem een paar korreltjes nux vomica gegeven en een tabletje kindigest.
Hij heeft geen koorts maar wel overduidelijk buikpijn.
Kan ik nog iets meer doen voordat ik naar de DA ren.

Edit. 2e pilletje kindigest en een slokje drinken resulteerde net in weer spugen
Door Lizzy
Ik zou hier ook niet zo blij van worden en even bellen met de DA. Misschien heerst er wat in jullie omgeving? Kan hij iets geks gegeten hebben?
Door Hanny
Mens en dier kunnen wel eens een dagje, of wat langer last hebben van hun buik. Wat dan ook. Ik ga dan zeker niet naar de arts, of voor mijn honden, dierenarts.
Buikje wat masseren en eventueel temp. opnemen en meer niet.
Het zou wel goed zijn, als hij wat dronk, maar dat zal hem niet smaken.
Niet dat ik niet bezorgd ben, maar ik geef het wat tijd.
Kort geleden was oude Roos van het ene moment op het andere lomp ziek. Diarree en spugen.
Ik schrok me rot, nooit heeft ze iets. Adem in, adem uit. Later bloed bij de ontlasting. Met een kleine week was ze weer de oude en gaat ze weer verder met leven.
Volgens mij, kan het echt de moeite waard zijn om de natuur zijn werk te laten doen.

Hanny
Door Ina
Hanny schreef: ma 18 jan 2021, 12:33 Mens en dier kunnen wel eens een dagje, of wat langer last hebben van hun buik. Wat dan ook. Ik ga dan zeker niet naar de arts, of voor mijn honden, dierenarts.
Buikje wat masseren en eventueel temp. opnemen en meer niet.
Het zou wel goed zijn, als hij wat dronk, maar dat zal hem niet smaken.
Niet dat ik niet bezorgd ben, maar ik geef het wat tijd.
Kort geleden was oude Roos van het ene moment op het andere lomp ziek. Diarree en spugen.
Ik schrok me rot, nooit heeft ze iets. Adem in, adem uit. Later bloed bij de ontlasting. Met een kleine week was ze weer de oude en gaat ze weer verder met leven.
Volgens mij, kan het echt de moeite waard zijn om de natuur zijn werk te laten doen.

Hanny

Op zich ben ik ook best van het 'even aankijken' bij mijn dames die echt zelden spugen en verder niks mankeren.

In dit geval met noodzakelijke medicatie waarvan je nu niet weet of die wel of niet binnen gebleven is / genoeg tijd hebben gehad om opgenomen te worden, zou ik er wel een telefoontje aan wagen....misselijk mag, spugen mag....maar medicatie moet wel zeker weten goed zijn gegaan.
Door tt-tjes
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 12:18 Ik zou hier ook niet zo blij van worden en even bellen met de DA. Misschien heerst er wat in jullie omgeving? Kan hij iets geks gegeten hebben?
Hij heeft niet losgelopen dus ik weet zeker dat hij niks gegeten heeft buiten.
Door Lizzy
tt-tjes schreef: ma 18 jan 2021, 12:45 Hij heeft niet losgelopen dus ik weet zeker dat hij niks gegeten heeft buiten.
OK, dat is fijn dat je dat zeker weet. Maar je moest toch komen van je DA? Is ie zo danig niet lekker dat je het niet aan durft te kijken? Of zit je met de medicatie? Maar ja, wat kan de DA daar aan doen....?
Door tt-tjes
Lizzy schreef: ma 18 jan 2021, 12:47 OK, dat is fijn dat je dat zeker weet. Maar je moest toch komen van je DA? Is ie zo danig niet lekker dat je het niet aan durft te kijken? Of zit je met de medicatie? Maar ja, wat kan de DA daar aan doen....?
Had een assistente die zei dat ik maar ff moest komen. Ik zit idd met zijn medicatie ook. Vanavond moet hij die weer en als hij het vanmorgen uitgespuugd heeft en dat vanavond weer doet, dan krijgt hij niet binnen wat hij nodig heeft.
Misschien iets geven voor de misselijkheid?
Door tt-tjes
Zo, weer terug. DA denkt toch dat ie een virus opgelopen heeft. Hij heeft een prik tegen misselijkheid gekregen, zodat ik vanavond kan proberen hem zijn medicijnen te geven. Darmen waren ook flink aan het borrelen.
Indien de diarree blijft kan ik daar nog tabletten voor halen.
Ik kook maar wat witvis voor hem. Misschien dat ie dat straks wil eten.
Door Fenixjuh
Aangezien ik mezelf nu expert braken vind: wit schuim is ook een lege maag...
Je zou een klein beetje suiker kunnen proberen? Crackertje, roosvicee om de maag wel iets te laten opnemen (helpt bij mij vaak)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door