Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Laika
Doranto schreef: vr 15 jan 2021, 17:45 Mijn geluksmomentje van de dag is dat sinds vandaag de stucadoor klaar is! :D Nu alles droog zien te krijgen en dan kan de tegelzetter aan de gang. Hopelijk kan deze maand de keuken nog worden geplaatst. (We zitten al ruim 4 mnd. zonder)
Dus er komt deze maand hopelijk nog een geluksmomentje :D
4 mnd, zonder keuken, dat is afzien.
Door Laika
pearlsofpassion schreef: vr 15 jan 2021, 19:21 Jeetje Doranto, das super lang !

Wij hebben ook een bouwdroger in huis staan. Eergisteren was er stukadoor hier in onze badkamer. Maar die moeten wij maar 3 weken missen...
Maar drie weken geen badkamer met kleine kinderen? Een makkie toch? ;D ;D ;D
Door pearlsofpassion
:biggrin2:
Valt wel mee.
We gaan wel ietsje losser met de Coronaregels om (zoals bijna alle Belgen heb ik de indruk) en gaan wel in het weekend ergens even douchen. Volgens de regels mogen wij nergens binnen...
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: vr 15 jan 2021, 21:03 :biggrin2:
Valt wel mee.
We gaan wel ietsje losser met de Coronaregels om (zoals bijna alle Belgen heb ik de indruk) en gaan wel in het weekend ergens even douchen. Volgens de regels mogen wij nergens binnen...
Toen ik klein was ging ik in bad in een teil in de keuken. Ik weet eigenlijk niet eens hoe mijn ouders dat deden, of er wel een douche was. Mijn oma had een soort grote hoge wasbak waar ze zich waste. Maf eigenlijk hé? Kun je je nu niet meer voorstellen. En dat huis van mijn ouders was een nieuwbouwhuis toentertijd, gebouwd halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw.
Door Tanna
Siberienne schreef: vr 15 jan 2021, 22:13 Toen ik klein was ging ik in bad in een teil in de keuken. Ik weet eigenlijk niet eens hoe mijn ouders dat deden, of er wel een douche was. Mijn oma had een soort grote hoge wasbak waar ze zich waste. Maf eigenlijk hé? Kun je je nu niet meer voorstellen. En dat huis van mijn ouders was een nieuwbouwhuis toentertijd, gebouwd halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw.
Je oma had vast een lavet, mij maar al te bekend!
Deze link is van Mario, woonachtig in de wijk waar ik geboren ben.

http://www.mario-bosch.nl/pendrecht-lavet.htm
Door Laika
Een lavet ken ik ook nog wel.
Toen ik klein was woonden we in Amsterdam op een kleine bovenwoning. Ik sliep samen met mijn zus in een stapelbed die in de gang stond. De woning was piepklein maar... we hadden een douche en dat was in die tijd nog best bijzonder. Een tante wilde dat wel uitproberen, ze vond het maar onhandig want haar ondergoed werd nat ;D ;D Ze ging echt niet in haar nakie staan achter dat gordijntje ;D ;D
Door Tanna
Laika schreef: za 16 jan 2021, 12:51 Een lavet ken ik ook nog wel.
Toen ik klein was woonden we in Amsterdam op een kleine bovenwoning. Ik sliep samen met mijn zus in een stapelbed die in de gang stond. De woning was piepklein maar... we hadden een douche en dat was in die tijd nog best bijzonder. Een tante wilde dat wel uitproberen, ze vond het maar onhandig want haar ondergoed werd nat ;D ;D Ze ging echt niet in haar nakie staan achter dat gordijntje ;D ;D
;D ;D
Door Tanna
Hylos schreef: za 16 jan 2021, 13:52 Geweldig die link.
Ik kan er nooit genoeg van krijgen om te lezen hoe men vroeger leefde.
Dank voor het delen!
Zijn site staat vol met voor mij interessante dingen van vroeger. Vorig weekend is hij speciaal voor mij foto's gaan maken van de flat waar ons gezin gewoond heeft, zo lief!
Door Ronald
Eigenlijk best wel een heel klein beetje trots op mezelf...

Na jáááren van vooruitschuiven en uitstellen en "een tevreden roker is geen onruststoker" afgelopen oktober de knoop doorgehakt en gestopt. Sinds die tijd 1648 sigaartjes niet gerookt! :o
Ik heb een app waarin dit wordt bijgehouden en bij elke 100 sigaarties die ik niet rook, druk ik € 32 in een spaarpotje. En het lijkt erop dat ik komende zomer lekker op vakantie ga van dat geld. Even vooropgesteld dat er weer vakanties mogelijk zijn natuurlijk...

Nu alleen nog een paar kilootjes kwijt zien te raken die me de afgelopen maanden toch weer gevonden hebben...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door