Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Gecondoleerd, Annemarie. Dan komt het allemaal wel heel dicht bij.

Wat ik hier prettig vind, is dat iedereen in zijn of haar waarde wordt gelaten. De discussies zijn er natuurlijk wel, maar de hele toon is niet van elkaar afbranden. Discussies worden gevoerd met respect en/of begrip voor elkaars standpunt.
-Annemarie- schreef: di 12 jan 2021, 15:57 Dankjewel!
Ik vind het altijd lastig, dit soort discussies op papier. En wil al helemaal niet gelinkt worden aan Baudet of van Haga. Maar blijkbaar zit je toch al snel in een bepaald hokje met een bepaald standpunt. Dat is wel het laatste wat ik wil, want ik ben juist heel erg vóór het respecteren van elkaars mening.
Enfin, ik ga voorlopig even op m'n handen zitten. Dat zal ná vanavond wel weer lastig worden. :biggrin2:

En nogmaals, ik ben echt niet tegen vaccinatie, of ontken dat er een virus is. Inmiddels in de familie twee Covid-overlijdens, ik ga morgen naar de uitvaart van mijn lievelingsoom.
Ach, dat is verschrikkelijk. Gecondoleerd en sterkte gewenst. Als ik wat kan doen....... :-* :-*
Ronald schreef: di 12 jan 2021, 22:22 Gecondoleerd, Annemarie. Dan komt het allemaal wel heel dicht bij.

Wat ik hier prettig vind, is dat iedereen in zijn of haar waarde wordt gelaten. De discussies zijn er natuurlijk wel, maar de hele toon is niet van elkaar afbranden. Discussies worden gevoerd met respect en/of begrip voor elkaars standpunt.
Dikke +1!

Sterkte Annemarie :-*
Ik vind het altijd lastig, dit soort discussies op papier. En wil al helemaal niet gelinkt worden aan Baudet of van Haga. Maar blijkbaar zit je toch al snel in een bepaald hokje met een bepaald standpunt. Dat is wel het laatste wat ik wil, want ik ben juist heel erg vóór het respecteren van elkaars mening.
Enfin, ik ga voorlopig even op m'n handen zitten. Dat zal ná vanavond wel weer lastig worden. :biggrin2:

En nogmaals, ik ben echt niet tegen vaccinatie, of ontken dat er een virus is. Inmiddels in de familie twee Covid-overlijdens, ik ga morgen naar de uitvaart van mijn lievelingsoom.
Gecondoleerd Annemarie, veel sterkte vandaag.

En voor mij zit je echt niet in een bepaald hokje hoor! :-* Hooguit in het ‘prettig om mee te praten op internet’
gecondoleerd Annemarie.
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten. Wanneer hier een discussie wordt gevoerd dan is dat op de inhoud en met weloverwogen argumenten en niet op de persoon. Ook de ruimte voor vragen en de deskundige antwoorden vind ik erg prettig!
Siberienne schreef: wo 13 jan 2021, 06:45 Gecondoleerd Annemarie, veel sterkte vandaag.

En voor mij zit je echt niet in een bepaald hokje hoor! :-* Hooguit in het ‘prettig om mee te praten op internet’
Gecondoleerd Annemarie, vreselijk heftig :'(

En ik sluit me graag bij Siberienne aan. Wist gisteren even niet zo goed hoe ik het moest zeggen maar dit sluit aan bij hoe ik het beleef. En je hoeft absoluut niet dezelfde mening te hebben als dat ik die bijvoorbeeld heb, maar jij (en anderen) stimuleren me juist (ook door jullie normale toon en je dosis wijsheid) om ook de andere kant van het verhaal te bestuderen!

Gecondoleerd Annemarie, wat een vreselijk naar nieuws.

En van mijn kant mijn excuses mocht ik je het gevoel gegeven hebben je in een hokje te willen plaatsen, dat was absoluut niet mijn bedoeling of intentie.
Misschien heb ik te ongenuanceerd gereageerd, ook dat was dan niet mijn bedoeling.
Ik vind het heel naar dat ik je zo slecht gevoel bezorgd heb .... ga aub niet op je handen zitten want al onze meningen, inzichten en ervaringen doen er toe.
Bah Annemarie, wat verschrikkelijk, gecondoleerd....

Ik reageer niet altijd (weinig zin/energie) maar vind juist de discussies hier zo leerzaam. Jullie laten alles op een goede manier ook van verschillende kanten zien. En ik vind Baudet eigenlijk wel leuk, niveautje tv-kantine ofzo, kan er wel om lachen :sofa:
Ik kwam toevallig zojuist deze tekst tegen, en vond het een mooie aanvulling op het gegeven dat mensen verschillend over dingen denken.

"January 14th
Conclusions are closed doors, while acceptable speculation holds them open.
Once you reach a conclusion, you move into the stagnant zone of thinking. You close the door on further speculation.
Knowing that you know is very different- and rare! The people who think they know makes statements like, “Well, this is the way it is.”
They believe in their conclusions, and are inclined to cling to
them. Their belief becomes very personal and they vigorously defend it.
Be open. You do not need to come to a final conclusion. You can reach an acceptable speculation, open to its being proven correct
or incorrect without any attachment to it, and without taking any of it personally.
And if you should be wrong it presents a perfect opportunity to consciously . . . choose Love!
Michael J. Roads"
Allemaal hartelijk dank voor de condoleances en lieve woorden! :-*

Ronald schreef: Wat ik hier prettig vind, is dat iedereen in zijn of haar waarde wordt gelaten. De discussies zijn er natuurlijk wel, maar de hele toon is niet van elkaar afbranden. Discussies worden gevoerd met respect en/of begrip voor elkaars standpunt.
Precies, ben ik helemaal met je eens hoor! En daarom ben ik al zo lang op dit forum, omdat de discussies hier altijd op een prettige manier verlopen.
Ina schreef: En van mijn kant mijn excuses mocht ik je het gevoel gegeven hebben je in een hokje te willen plaatsen, dat was absoluut niet mijn bedoeling of intentie.
Misschien heb ik te ongenuanceerd gereageerd, ook dat was dan niet mijn bedoeling.
Ik vind het heel naar dat ik je zo slecht gevoel bezorgd heb .... ga aub niet op je handen zitten want al onze meningen, inzichten en ervaringen doen er toe.
Nee hoor, Ina. Ik bedoelde niet te zeggen dat jij me in een hokje geplaatst hebt. Ik vind het lastig dat een bepaald standpunt waar ik min of meer achter sta, gerelateerd wordt aan bepaalde personen. Dat zegt niets over jouw intenties, maar meer over hoe ik dat ervaar. ;)

Verder was het woensdag een mooie katholieke uitvaart, die past bij hoe hij geleefd heeft. Hij is 94 geworden, en was lichamelijk en geestelijk al zeer zwak. Vlak voor de feestdagen zei hij: "Ik lijdt aan het leven." En toen kwam de Corona besmetting.
Wij zijn dankbaar dat hij niet langer meer hoeft te lijden.
Doranto schreef: do 14 jan 2021, 11:12 Ik kwam toevallig zojuist deze tekst tegen, en vond het een mooie aanvulling op het gegeven dat mensen verschillend over dingen denken.

"January 14th
Conclusions are closed doors, while acceptable speculation holds them open.
Once you reach a conclusion, you move into the stagnant zone of thinking. You close the door on further speculation.
Knowing that you know is very different- and rare! The people who think they know makes statements like, “Well, this is the way it is.”
They believe in their conclusions, and are inclined to cling to
them. Their belief becomes very personal and they vigorously defend it.
Be open. You do not need to come to a final conclusion. You can reach an acceptable speculation, open to its being proven correct
or incorrect without any attachment to it, and without taking any of it personally.
And if you should be wrong it presents a perfect opportunity to consciously . . . choose Love!
Michael J. Roads"
Prachtige tekst
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door