Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
eelke schreef: do 07 jan 2021, 14:53 Ik weet het niet zeker, maar ik denk omdat ze het gewoon nog niet langer hebben kunnen testen dan 3 maanden. En dus maar van 3 maanden zeker weten dat het werkt, en daar dan in de loop van de komende tijd steeds weer een maand bij zal komen, hoop ik?
Dit is ook wat ik begreep.
Ja, de trial heeft nog niet veel langer gelopen. Er is alleen 1 probleem nu; wat doe je nu met de controle groep. Ethisch gezien moet je die nu wel het vaccin aanbieden als het zo goed werkt. Betekent wel dat het steeds lastiger gaat worden om te onderzoeken hoe lang het vaccin werkt.
Cathelijn schreef: do 07 jan 2021, 17:27 Siberienne, ja had het gisteren over een kans op aangezichtsverlamming. Nu heb ik dat op het moment al in lichte mate. Is jou iets bekend over de kans dat dat verergert na vaccinatie?
Er zijn geen gegevens over. En ik zou daar niet echt iets over durven zeggen. Maar zal het toch proberen.
Het type aangezichtsverlamming dat wordt beschreven is een Bell’s palsy. Dat treed meestal op na virusinfecties. Dat is meestal eenmalig. Ik denk dat de kans dat je op 1 ding reageert met zo’n reactie, de kans dat zoiets weer gebeurt met een ander prikkel klein is. Maar dat is een inschatting. En nogmaals het is gezien, bij heel klein aantal maar het kan ook gewoon toeval zijn en hoeft niks met het vaccin te maken te hebben.
Siberienne schreef: do 07 jan 2021, 18:06 Er zijn geen gegevens over. En ik zou daar niet echt iets over durven zeggen. Maar zal het toch proberen.
Het type aangezichtsverlamming dat wordt beschreven is een Bell’s palsy. Dat treed meestal op na virusinfecties. Dat is meestal eenmalig. Ik denk dat de kans dat je op 1 ding reageert met zo’n reactie, de kans dat zoiets weer gebeurt met een ander prikkel klein is. Maar dat is een inschatting. En nogmaals het is gezien, bij heel klein aantal maar het kan ook gewoon toeval zijn en hoeft niks met het vaccin te maken te hebben.
Ok dank je! Toch weer gerustgesteld :)
eelke schreef: do 07 jan 2021, 14:53 Ik weet het niet zeker, maar ik denk omdat ze het gewoon nog niet langer hebben kunnen testen dan 3 maanden. En dus maar van 3 maanden zeker weten dat het werkt, en daar dan in de loop van de komende tijd steeds weer een maand bij zal komen, hoop ik?

Ooo logisch, nu snap ik het! Dankjewel!
Laika schreef: vr 08 jan 2021, 12:30 Ach zolang je bij kwetsbare mensen uit de buurt blijft is dat toch prima.
Als ze maar de juiste infectie preventie maatregelen neemt kan ze zelf bij kwetsbare mensen zijn. Het vaccin is ook niet 100% effectief, dus zelfs gevaccineerde medewerkers in de zorg moeten nog zorgen dat ze wel op de goede manier handelen.

@Basil; het is niet verplicht, het is vrijwillig en het is je goed recht om het niet te doen. En ik vind dan ook dat niet moet leiden tot negatief ‘gedoe’.

Hoewel ik echt hoop dat uiteindelijk veel mensen zich wel laten vaccineren zodat onder andere de zorg door kan draaien, wil dat niet zeggen dat ik vind dat mensen die het niet doen asociaal zijn ofzo. Dat wilde ik wel even zeggen.
Blijkbaar is er voldoende bereidheid, want mijn sector (blijkbaar mijn hele sector!) krijgt nog geen groen licht omdat de boel vol zit. Ik krijg dus nog geen uitnodiging... beetje rare gang van zaken toch wel, ben de draad een beetje kwijt.
Siberienne schreef: vr 08 jan 2021, 13:11 Als ze maar de juiste infectie preventie maatregelen neemt kan ze zelf bij kwetsbare mensen zijn. Het vaccin is ook niet 100% effectief, dus zelfs gevaccineerde medewerkers in de zorg moeten nog zorgen dat ze wel op de goede manier handelen.

@Basil; het is niet verplicht, het is vrijwillig en het is je goed recht om het niet te doen. En ik vind dan ook dat niet moet leiden tot negatief ‘gedoe’.

Hoewel ik echt hoop dat uiteindelijk veel mensen zich wel laten vaccineren zodat onder andere de zorg door kan draaien, wil dat niet zeggen dat ik vind dat mensen die het niet doen asociaal zijn ofzo. Dat wilde ik wel even zeggen.
Nu de corona behoorlijk rond gaat op het werk merk ik wel dat collega's die eerder nee zeiden tegen het vaccin zich nu wel laten vaccineren.
Er zijn ook best veel collega's ziek en dat maakt mensen bang.
Gelukkig tot nu toe met lichte symptomen, en ook die het gehad hebben en al weer aan het werk zijn.
Voor mezelf vertrouw ik op mijn immuunsysteem.
En als straks de bewoners geënt worden zijn die in ieder geval beschermd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door