Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
Ik had idd wel al een beetje honing gegeven omdat ze zo hees klonk. Dat kan toch geen kwaad ? Maar de euchinia slaat goed aan (gebruik het zelf ook altijd als ik me niet helemaal lekker voel)
Ze heeft niet meer overgegeven en heeft mooie poepjes. Ik heb haar niet meer horen piepen of blaffen dus ik weet of de heesheid weg is. Maar er is in ieder geval vooruitgang!
Wasverzachter gebruik ik nooit dat is allemaal te chemisch, liefst alles zo natuurlijk mogelijk tenzij niet anders kan.
Had wel een diffuser aan staan met biologische lavendel olie omdat dat rustgevend is. De woonkamer is vrij groot en de geur heel subtiel, dat is toch niet verkeerd?
Heel erg bedankt voor jullie adviezen ♥️
Door pearlsofpassion
Hanny schreef: di 05 jan 2021, 17:08 Ik ben zo simpel, dat ik dacht een zacht drankje kan wat verlichting geven aan de irritatie.
Jij bent medisch beter onderlegd, dus ik zal het verkeerd hebben.

Hanny
Dat kan ook. Maar ik lees niets over irritatie.
Wel over slijm...
Door Hanny
Ik las over heesheid. Maakt niet uit.
Ik vroeg naar vreemde luchtjes in je huis omdat ze allemaal wat niesten.
Lavendel lucht, ik weet werkelijk niet, of het wel of niet goed is. Ik doe het niet, nooit, maar als de nieserij over is, zal het wel goed zijn.
Honing en pups is geloof ik hetzelfde verhaal als baby's en honing. Dat trek ik me niets van aan.
Nog een raag vraagje, waarom moeten je pups rustig worden door de lavendel?
Bij voor je, dat het beter gaat,

Hanny
Door viperenoscar
Hanny schreef: wo 06 jan 2021, 09:18 Ik las over heesheid. Maakt niet uit.
Ik vroeg naar vreemde luchtjes in je huis omdat ze allemaal wat niesten.
Lavendel lucht, ik weet werkelijk niet, of het wel of niet goed is. Ik doe het niet, nooit, maar als de nieserij over is, zal het wel goed zijn.
Honing en pups is geloof ik hetzelfde verhaal als baby's en honing. Dat trek ik me niets van aan.
Nog een raag vraagje, waarom moeten je pups rustig worden door de lavendel?
Bij voor je, dat het beter gaat,

Hanny
Ik kan me voorstellen als je synthetische geuren gebruikt deze zeker schadelijk voor de pups kunnen zijn. Synthetisch is eigenlijk voor niemand goed.
Het rustgevende was eigenlijk voor moeder hond bedoeld omdat ze veel moeite heeft gehad om haar kroost te zogen. Het is haar eerste nestje en gelijk al tien pups, dat gaf toch wat onrust.
Daarnaast heeft lavendel nog meer positieve eigenschappen. Het werkt pijnstillend, ontkrampend, houdt vlooien op afstand en is ook schimmelwerend en een beetje desinfecterend.
Vandaar dat het mij wel goed leek deze toe te passen. Maar het staat niet constant aan. En de ruimte is groot waardoor het minimaal effect zal hebben.
Door pearlsofpassion
Maar wat voor iets heb je precies?
Wordt de geur gemaakt dmv bloemen, gedroogd? Of etherische oliën? En is het een passieve verspreiding of iets dmv warmte/stoom of blazen?
Dat maakt wel verschil.

Etherische oliën moet je altijd wel een beetje mee oppassen, kunnen wel prikkelend werken op de luchtwegen. Heb ik in Turkse stoombaden en opgietsauna's ook snel last van (ik heb een zeer lichte aanleg tot astma wat dus ook wil zeggen, gevoelige luchtwegen).
Maar bij een passieve verspreiding (dus gewoon een geurend object ergens leggen of hangen) zou dat moeten meevallen.
Door viperenoscar
Het is wel een etherische olie en deze wordt wel ultrasone uitgeblazen.
Ik zal er wel voorzichtig mee omgaan. Staat aan de andere kant van de woonkamer en de ruimte is te groot voor zijn capaciteiten.
Maar de olie wordt niet verhit, volgens mij zit daar ook verschil in want dan verbrand de olie en dat wil je niet.
Maar dankjewel dat je me daar op attendeert !
Door viperenoscar
Daar heb je helemaal gelijk in!
Heb gelukkig niks aan onze eigen honden gemerkt. Maar vanmiddag toch besloten om het apparaat uit te zetten. Zekere voor het onzekere.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door