Nadat ik 3 maanden geleden mijn Ares (kaukaas) moest laten inslapen op 15 jarige leeftijd

ben ik op een Kaukazen pup gebotst die dringend weg moest waar hij nu zat, geboren op 04/04/2020 op 10 weken dus half juni bij hen en moest nu al dringend weg wegens geen tijd en gelukkig maar dat ze hem wegdeden, ze wilden er eerst nog geld voor maar heb hem uiteindelijk gratis kunnen afhalen met afstandsbewijs. Het dier is graat mager en volgens mij ook heel weinig spieren, veel is er in elk geval niet mee gedaan, hij moest ook weg wegens geen tijd. Dierenarts bezocht omdat hij mankt en soms ook een beetje bol loopt en hij zou groeipijnen hebben, ik hoop dat de bolle rug niet op HD wijst (ik zag ook al filmpjes van hem van de pup die op gladde vloer niet recht kon) maar ja dat is afwachten blijkbaar. Hij zal ook vroeg gecastreerd moeten worden daar hij 2 niet ingedaalde teelballetjes heeft (zelfs dat wisten ze niet), kan pas vanaf een jaar is me gezegd, balletjes moeten ook eerst nog groeien. Normaal laat ik dat liever pas doen als ze volwassen zijn maar wat moet dat moet, het zouden tumoren kunnen worden is me gezegd. Ook het boekje van hen vonden ze niet, hij zei wel dat hij de puppy entingen gekregen heeft maar de dierenarts vertrouwde het niet en heeft opnieuw geënt. Enfin alle advies is welkom maar vooral voor de voeding. Hij zit nu op brok en ik ben hem voorzichtig aan het overschakelen op KVV op een tijdspanne van 14 dagen zou ik dat willen doen.
Mag ik gewoon alles van KVV geven aan zo een jonge hond (ivm niet te snel groeien en eventueel herstel etc....)?
Hij weegt nu een 35 kilo en ik zou gaan naar een kilo per dag is dat voldoende?
(Ik geef al heel lang KVV maar heb altijd iets oudere adoptiehonden gehad en die waren ook in betere conditie.)
Kan ik gezien zijn achterstand door te weinig voedingstoffen best iets extra geven om erger te voorkomen en/of nog wat te herstellen?
Hij krijgt nu alvast 10 dagen medicatie (Rycarfa) voor de groeipijnen en moet veel rusten wat niet zo makkelijk is met nog 2 andere honden in huis. Gelukkig zijn die al wat ouder en willen die vooral rust maar dat moet nog wel duidelijk gemaakt worden.

Verder is hij gelukkig super lief en al zindelijk waar ik eerst voor vreesde. veel geleerd heeft hij nog niet maar goed daar wordt binnen kort aan gewerkt nu eerst even goede vriendjes worden allemaal.