Voor wie het interessant vindt, het advies van de Gezondheidsraad over wie waar wanneer vaccineren en alle overwegingen daarbij is gewoon openbaar
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... inatie.pdf
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑do 31 dec 2020, 07:51 Voor wie het interessant vindt, het advies van de Gezondheidsraad over wie waar wanneer vaccineren en alle overwegingen daarbij is gewoon openbaarIk lees daar niet zo duidelijk waarom de ene groep zorgpersoneel wel, en waarom de andere niet?
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... inatie.pdf
eelke schreef: ↑do 31 dec 2020, 08:02 Ik lees daar niet zo duidelijk waarom de ene groep zorgpersoneel wel, en waarom de andere niet?Heb jij die 64 pagina’s nu al doorgespit? Ik zit daar nog tegenaan te hikken
Behalve dan die groep kwetsbare mensen beschermen, de cliënten. Maar die vlieger gaat ook niet echt op, want ze weten nog niet genoeg over besmettelijkheid na vaccineren, en je hoeft dan toch maar 1 medewerker te hebben die zich niet laat vaccineren om een hele afdeling te besmetten als je de pbm weer achterwege laat...![]()
Siberienne schreef: ↑do 31 dec 2020, 08:13 Heb jij die 64 pagina’s nu al doorgespit? Ik zit daar nog tegenaan te hikkenJahoewel ik Zometeen eerst maar aan de Noorse advies ga beginnen...
dinky89 schreef: ↑do 31 dec 2020, 08:55 Vooropgesteld dat ik het rapport niet heb doorgelezen maar ook experts roepen om direct te beginnen in de ziekenhuizen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236258 ... oneel.htmlAls ze sneller willen ingrijpen de ene kant op, zal dat ook moeten de andere kant op, anders raak je draagvlak kwijt...
En ja, in verzorgingshuizen zitten natuurlijk de kwetsbare mensen maar zoals het nu gaat kunnen gezonde mensen die worden geveld door Covid19 straks niet meer geholpen worden in de ziekenhuizenEn ja, die ziekenhuiscijfers die nog niet echt afnemen baren mij best wel zorgen
![]()
Overigens zegt van Dissel in een interview in het AD dat men in de toekomst eerder in wil grijpen en dat daarvoor de signaalwaardes voor infecties en ziekenhuisopnamen verlaagd zullen worden. Het zou al schelen wanneer ze de huidige signaalwaarden serieus zouden nemen want die waren al lang overschreden voordat er maatregelen werden genomen![]()
wenchew schreef: ↑do 31 dec 2020, 10:03 Als ze sneller willen ingrijpen de ene kant op, zal dat ook moeten de andere kant op, anders raak je draagvlak kwijt...Dat durven ze toch ook wel? Die versoepelingen die voor 1 juni, 1 juli en 1 september toen gepland waren, waren grotendeels vervroegd omdat het beter ging dan gepland.
Dus niet eindeloos minimaal versoepelen en dan weer aanscherpen.. Maar ook durven grotere stappen in versoepelen te maken als het goed gaat..
eelke schreef: ↑do 31 dec 2020, 09:44 JaIk heb deze gelezen, is bijgesteld advies van 24 dec. https://www.gezondheidsraad.nl/document ... ech-pfizernee, de samenvatting waar het kort wordt uitgelegd. En van dat grotere bestand een paar hoofdstukken die van toepassing waren. En daar komen dus die punten uit, WLZ-clienten beschermen. Ik kan nergens vinden waarom ziekenhuispersoneel niet, alleen waarom WLZ zorgmedewerkers wel
![]()
Het rapport is natuurlijk ook wel van november, sindsdien is er in het ziekenhuis ook behoorlijk wat verandert, helaas.
eelke schreef: ↑do 31 dec 2020, 10:06 Dat durven ze toch ook wel? Die versoepelingen die voor 1 juni, 1 juli en 1 september toen gepland waren, waren grotendeels vervroegd omdat het beter ging dan gepland.En dat was achteraf zo’n goed idee
Siberienne schreef: ↑do 31 dec 2020, 12:34 En dat was achteraf zo’n goed ideeNou, die maatregelen waren denk ik niet een slecht idee om weer los te laten. Volgens mij is de start van de ellende toch ook vooral weer begonnen na de zomervakantie, zo in september. Dus dat er juni/juli/augustus meer kon is denk ik wel prima. Maar daarna had er eerder ingegrepen moeten worden. Denk ik.((Ben beetje cynisch maar vooral verdrietig als ik zie hoe hard NL nu weer geraakt wordt))
wenchew schreef: ↑do 31 dec 2020, 10:03 Als ze sneller willen ingrijpen de ene kant op, zal dat ook moeten de andere kant op, anders raak je draagvlak kwijt...Zo werkt het niet bij een virus.. Gezien de exponentiële vermeerdering bij verspreiding.. Laten dalen gaat langzaam, weer loslaten en alles ontploft in no time. En hoe meer besmettingen er op dat moment nog zijn, hoe sneller het weer toeneemt..
Dus niet eindeloos minimaal versoepelen en dan weer aanscherpen.. Maar ook durven grotere stappen in versoepelen te maken als het goed gaat..
Ina schreef: ↑do 31 dec 2020, 13:26 Het blijft allemaal gissen zolang bron en contact onderzoek niet vlekkeloos verloopt en zolang een deel van de mensen zich niet laat testen bij klachten....en als ze zich wel laten testen en positief blijken, denken dat een frisse neus halen best kan als je je niet echt ziek voelenMinder besmettelijk komt toch wel keer op keer uit onderzoeken. Mogelijke verklaring; het virus hecht aan ACE II receptor en kinderen hebben die minder in longweefsel. Ze lijken echt minder virus uit te scheiden.![]()
Na de zomervakantie heeft vooral het categorisch weigeren te testen of wijselijk 10 dagen in quarantaine te gaan voor mijn gevoel veel besmettingen vanuit het buitenland mee terug gehaald.
.....en ergens blijft in voor mij toch ook de besmettelijkheid van jonge kinderen een dingetje, dat ze zelf niet, of minder ziek worden zal best.....maar niet besmettelijk.....voor mijn gevoel klopt dat niet.