Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spreeuwtje
Wolffe is al vanaf begin juni in Nederland volgens de gegevens van de stichting. Maar in de tussentijd heeft hij weinig eten gehad denk ik Afbeelding

We zijn hem voor nu aan het overzetten op orijen brokken.
Als de pakjes drukte voorbij is en we de smølke brokken in de prullie kunnen gooien, ga ik beginnen met kvv.
Hij poept nu 5 tot 6 x per dag. Er blijft niks aan hem hangen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Siberienne
Het is een mooierd. Hoe oud is ‘ie nou denk je? En wat voor mengeling?

Ik heb mijn husky Spot ook problemen gehad met op gewicht krijgen en houden toen hij rond een jaar was. Ik ben toen naar KVV gegaan en deels ook nog brok, daarna alleen KVV. Later kreeg hij een colitis en hield de KVV op In overleg met interniste en ging hij terug op brok. Na een lange zoektocht werd dat Vol bites. Is er nu een reden dat je eerst op Orijen over wil en pas daarna op KVV?
Door spreeuwtje
Siberienne schreef:Het is een mooierd. Hoe oud is ‘ie nou denk je? En wat voor mengeling?

Ik heb mijn husky Spot ook problemen gehad met op gewicht krijgen en houden toen hij rond een jaar was. Ik ben toen naar KVV gegaan en deels ook nog brok, daarna alleen KVV. Later kreeg hij een colitis en hield de KVV op In overleg met interniste en ging hij terug op brok. Na een lange zoektocht werd dat Vol bites. Is er nu een reden dat je eerst op Orijen over wil en pas daarna op KVV?
Hey
Hij is nu ongeveer 9 maanden.
Hij heeft wat podenco/windhond denk ik. Hij lijkt ook wat verder te hebben maar zijn broer en zus hebben dat uiterlijk helemaal niet. Hij weegt nu 20 kg en zou ongeveer 23/24 kg moeten wegen.
We hebben hem net sinds zondag zijn nog aan t zoeken wat het beste is voor hem. Ik heb jaren lang barf gevoerd maar we zijn nu nog aan het piekeren hoe en wat.

Door Chouka
koekje schreef: vr 25 dec 2020, 18:44 Ik ga hem naar de hondenhoek schuiven, hij staat nu bij de katten :)
Gelukkig ligt hij rustig. Dan heeft hij geen katten weggejaagd.
Door spreeuwtje
koekje schreef:Ik ga hem naar de hondenhoek schuiven, hij staat nu bij de katten :)
Ow ships! Afbeelding

Door spreeuwtje
Chouka schreef: Gelukkig ligt hij rustig. Dan heeft hij geen katten weggejaagd.
Afbeelding

Door Lizzy
Waar wil je dit topic hebben Spreeuwtje? (want ik zie zo gauw geen medische vraag).
Door spreeuwtje
Lizzy schreef:Waar wil je dit topic hebben Spreeuwtje? (want ik zie zo gauw geen medische vraag).
Nee is ook zo, misschien in de bar.
Ik heb probiotica besteld, ga zo psyllium halen en toch maar de orijen samen met een kvv doen. Ik denk dat ik daarmee alles wel heb. Tenzij iemand nog iets kan toevoegen daaraan. Afbeelding

Door pearlsofpassion
Ik zou toch ook stoppen met de Orijen als de zak leeg is.
Het voegt niets toe aan kvv en Orijen is net een super vullende brok waarvan hij dus minder gaat eten. Net niet wat je nu nodig hebt.
Door Siberienne
Is Piet Spriet ook een zenuwpees? Reactief, hyper , gevoelig voor alles wat beweegt etc? Of valt dat wel mee?
Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef:Ik zou toch ook stoppen met de Orijen als de zak leeg is.
Het voegt niets toe aan kvv en Orijen is net een super vullende brok waarvan hij dus minder gaat eten. Net niet wat je nu nodig hebt.
Is orijen dan geen brok met voldoende voedingsstoffen?

Door spreeuwtje
Siberienne schreef:Is Piet Spriet ook een zenuwpees? Reactief, hyper , gevoelig voor alles wat beweegt etc? Of valt dat wel mee?
Dat valt op zich mee. Wel buiten erg onzeker maar in huis is hij vrij en vrolijk

Door pearlsofpassion
spreeuwtje schreef: zo 27 dec 2020, 11:49 Is orijen dan geen brok met voldoende voedingsstoffen?

Jawel, maar het blijft brok he.
Om een hond te laten aankomen is het echter (door het hoge eiwitgehalte) net geen goede keuze, binnen brok dan. Hij vult heel erg, dus eten ze er vanzelf vrij weinig van omdat ze voldaan zijn.
Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef: Jawel, maar het blijft brok he.
Om een hond te laten aankomen is het echter (door het hoge eiwitgehalte) net geen goede keuze, binnen brok dan. Hij vult heel erg, dus eten ze er vanzelf vrij weinig van omdat ze voldaan zijn.
Hij at het om te beginnen met smaak. De smølke liet hij steeds staan. We gaven hem eerst 400 per dag en toen 600 gram met nu langzaam over wennen naar de orijen.

Net hebben we hem weer gewogen en ipv aankomen, valt hij af. Hij weegt nu 800 gr minder dan een paar dagen geleden.

Toevallig kwam er een bericht langs op fb van een verkooppunt van kivo hier in het dorp. Die had ik nog niet eerder langs zien komen. Toeval bestaat niet.
Ik heb een paar kilo gehaald met rollen met niet teveel vet en eiwitten ivm de zachte ontlasting.
Geen idee of ik er goed aan doe bij hem, maar wat ik deed met de orijen werkte duidelijk ook niet.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door