Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Vanmiddag aan de slag om groentenpuree te maken. Alle soorten groente afgewogen, gewassen en in stukken gesneden zodat ze in de sapcentrifuge konden. Daarna gaat het sap en de pulp in etappes in een soort blendertje en mik ik er nog noten, pitten, knoflook, kruiden en deze keer tuinkers door.
Ik was nog maar net bezig toen de sapcentrifuge begon te rammelen en niet meer te gebruiken was. Er is iets met het draaigedeelte :-\ . Daar stond ik dan........
Uiteindelijk heb ik alles, met het sap dat ik al in een schaal had, in kleine beetjes in het blendertje gedaan en heb ik toch voor een maand porties groente kunnen maken.

Maar ja, wat nu? Ik ga morgen kijken of ik het ding op de een of andere manier uit elkaar kan krijgen maar dan nog.....als ik al vind wat er mis is kan ik dat vast niet meer oplossen. Het apparaat is bijna 28 jaar oud en ik heb al gezocht of er nog onderdelen voor zijn, maar daar ziet het niet naar uit.
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: ma 21 dec 2020, 15:58 niet aan gedacht maar ik wil eigenlijk ook nog wel een TV aansluiting (is gecombineerd geheel). Hebben jullie een schotel?
Wij niet, wij hebben een ouderwetse antenne op het dak en zes tv-zenders :biggrin2: Maar onze buren hebben wel een schotel en ontvangen driehonderd zenders of zo. En zij internetten/telefoneren ook zonder kabel.
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: di 22 dec 2020, 01:51 Wij niet, wij hebben een ouderwetse antenne op het dak en zes tv-zenders :biggrin2: Maar onze buren hebben wel een schotel en ontvangen driehonderd zenders of zo. En zij internetten/telefoneren ook zonder kabel.
Ach ok, op zich zouden 6 zenders voor ons ruim genoeg zijn :biggrin2:
We gaan het eens bekijken. Na mijn sessie gisteren met Viken weet ik niet hoe lang dit gaat duren allemaal :-X
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: di 22 dec 2020, 08:16 Ach ok, op zich zouden 6 zenders voor ons ruim genoeg zijn :biggrin2:
We gaan het eens bekijken. Na mijn sessie gisteren met Viken weet ik niet hoe lang dit gaat duren allemaal :-X
Ik kijk bijna nooit tv. Alleen als "Sveriges mästerkock" loopt, ga ik ervoor zitten. :biggrin2: En als manlief toevallig een interessante documentaire bekijkt op Kunskapskanalen. Voor de rest kijken we hier alleen naar films of series op dvd.
Er is ook echt nooit iets boeiends op tv; meestal Amerikaanse series of praatprogramma's waarin iedereen een mening heeft. Ik ben echt allergisch voor talkshows, al die mensen die door elkaar praten... aargh!
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: di 22 dec 2020, 17:41 Ik kijk bijna nooit tv. Alleen als "Sveriges mästerkock" loopt, ga ik ervoor zitten. :biggrin2: En als manlief toevallig een interessante documentaire bekijkt op Kunskapskanalen. Voor de rest kijken we hier alleen naar films of series op dvd.
Er is ook echt nooit iets boeiends op tv; meestal Amerikaanse series of praatprogramma's waarin iedereen een mening heeft. Ik ben echt allergisch voor talkshows, al die mensen die door elkaar praten... aargh!
Wij kijken wel wat op de NRK, natuurseries en de jeugdserie ‘Newton’ maar dan meestal via de app. Noorse ondertiteling aan, is goed voor ons taalles. Dat zou in principe ook moeten kunnen met mobiel breedband wellicht. Maar als het goed is komt de fiber meneer snel langs om het draadje door te trekken...
Door El_Kato
Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan eerst naar de Sligro want daar mag je nu naar binnen als particulier je moet je alleen even melden. Bij het melden gelijk de niet al te vriendelijke mededeling dat er al vanaf 17 december geen verkoop meer is aan particulieren… oké nou jammer eeeh en hoe had ik dat kunnen weten? Vorige week nog gechecked op de site en toen zag ik er niets over staan…

Toen maar door naar de Lidl en een kleine AH die bij elkaar zitten. Ondanks dat er nog parkeerplek was was het super druk in de winkel. Veel mensen die samen boodschappen doen en ook samen hele paden blokkeren met hun karren. En als kers op de taart een moeder met 2 door merg en been gillende en krijsende kinderen… pas toen ze met dingen uit het karretje gingen gooien, en dat ook kapot ging werd er halfbakken iets gezegd… ben met spoed richting kassa gegaan trek dat erg slecht zo vroeg in de ochtend. Nu weet ik wel dat je als alleen staande moeder niet altijd een andere keuze hebt maar deze moeder was niet alleenstaand >:( Daar kwam ik in de AH achter toen ik ook daar al snel het gillen en krijsen hoorde… toen was papa er ook opeens… echt alsjeblieft doe iedereen een plezier en laat een van de ouders thuis blijven met de kinderen. Met als extra bonus dan dat je je nog aan de regel doe zoveel mogelijk alleen boodschappen houd ook >:( Met een stevige hoofdpijn terug naar huis gegaan…

Als extraatje kwam de schoonmaakster net niet opdagen en na app contact - ze nam de telefoon niet op - blijkt ze vanmorgen met hoofdpijn uit bed gekomen te zijn. Ze dacht dat ze me geappt had maar niet dus… Kan natuurlijk ook heel goed gebeuren maar voor mij is het een baal dag >:(
Zo zelf maar even aan de schoonmaak zodat ik daarna met een zak chips op de bank kan gaan zitten en even niets meer hoef te doen :-X
Door - pien -
Kleine klaag :-[ : ik heb te veel besteld bij Floris en nu past het allemaal net (niet) in de vriezers
Door Siberienne
Er viel zojuist een vulling uit meneer zijn tand. Zie maar eens een tandarts te vinden in Noorwegen vlak voor kerst. Ben bang dat we de hypo op mogen gaan hogen >:(
Door Fenixjuh
Oei, beterschap voor meneer Siebrienne... Hoop dat hij niet teveel pijn heeft...

Klaag in het thema van El kato: ik probeer al de hele dag boodschappen te doen... Je kunt tegenwoordig als je googled zien hoe druk het ongeveer is, en het blijft de hele dag druk, al sinds 10 uur vanmorgen.... Nu nog :(
Hoop dat het nog lukt vandaag...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Siberienne
Meneer zijn tand is gerepareerd en de rekening gaan we snel vergeten ::)
Al lang blij dat het kon. Ik heb ondertussen de laatste boodschappen gedaan. Wijn gekocht in de staatsdrankwinkel nog voor ik wist wat de rekening was :biggrin2:
Door Charlie Angel
Siberienne schreef:Meneer zijn tand is gerepareerd en de rekening gaan we snel vergeten ::)
Al lang blij dat het kon. Ik heb ondertussen de laatste boodschappen gedaan. Wijn gekocht in de staatsdrankwinkel nog voor ik wist wat de rekening was :biggrin2:
Dat laatste was verstandig. Afbeelding
Maar fijn dat de tand al gerepareerd is!
Door Ronald
Siberienne schreef: wo 23 dec 2020, 22:12 Meneer zijn tand is gerepareerd en de rekening gaan we snel vergeten ::)
Fijn dat meneer zijn tand nog even voor de kerst gerepareerd kon worden.
En tja... wijn... en Noorwegen. Überhaupt drank en de Scandinavische landen... Maar niet al te veel over nadenken en genieten van een goed glas wijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door