Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siberienne schreef: di 22 dec 2020, 13:11 Wij moeten opletten met boodschappen doen; 24-12 gaat om 13;00 alles dicht en pas op 28-12 weer open (misschien 27-12 ergens super open is maar ik gok er niet op).
En de niet essentiële winkels zoals de bouwmarkt en de Ikea zijn 24-12 gewoon dicht. Ik vind het wel verfrissend.
28 pas weer open vind ik toch net niet tof, verwend met 24/7 open waarschijnlijk ;D
Maar alsjeblieft zeg: moeten winkels inderdaad echt de 25e open zijn? En wat mij betreft de 26e ook niet. Maar zéker de 25e niet. Laat mensen lekker kerst vieren, ook voor zover dat dit jaar gaat. Doe hier inderdaad ook maar een beetje verfrissing ;)
Als het goed is dan hoeven wij ook pas maandag 28 weer boodschappen te doen nadat we vandaag als het goed is alles in huis hebben gehaald. Maar feitelijk smokkelen we dan wel een beetje want tweede kerstdag bestellen we ergens wat te eten om met schoonzus en de kinderen te gaan eten en zondag dan haal ik een thuispakket af bij restaurant om thuis af te maken ::) 1e kerstdag blijft schoonmoeder eten dus dan hebben we soep vooraf en gooit vl wat vlees uit de vriezer op de BBQ die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen met pomme duchesse uit de oven.
Vier daagjes maar! Nou ja, dat is toch niet zo schokkend? Maar goed, ik ben dan ook inmiddels na 9 maanden gewend om eens per week alle boodschappen te doen :g: . Ik heb vandaag alle boodschappen van Ap in huis gekregen en pas de 29ste komt ie weer. Ik vond het eigenlijk goed te doen (jammer dat veel van wat ik hebben wilde er niet was maar nou ja, dan maar naar plan B, C of D).
Lizzy schreef: di 22 dec 2020, 17:03 Vier daagjes maar! Nou ja, dat is toch niet zo schokkend? Maar goed, ik ben dan ook inmiddels na 9 maanden gewend om eens per week alle boodschappen te doen :g: . Ik heb vandaag alle boodschappen van Ap in huis gekregen en pas de 29ste komt ie weer. Ik vond het eigenlijk goed te doen (jammer dat veel van wat ik hebben wilde er niet was maar nou ja, dan maar naar plan B, C of D).
Wij doen ook maar een keer per week boodschappen, dus ons zou het ook niet storen (ik heb genoeg in huis om desnoods drie maanden niets in te kopen, en dan zouden we nog steeds gevarieerd en lekker en gezond eten iedere dag), maar voor gezinnen met jonge kinderen op een flatje zonder opslagruimte is het denk ik best lang, vier dagen niet kunnen inkopen.
Anne in Zweden schreef: di 22 dec 2020, 17:37 Wij doen ook maar een keer per week boodschappen, dus ons zou het ook niet storen (ik heb genoeg in huis om desnoods drie maanden niets in te kopen, en dan zouden we nog steeds gevarieerd en lekker en gezond eten iedere dag), maar voor gezinnen met jonge kinderen op een flatje zonder opslagruimte is het denk ik best lang, vier dagen niet kunnen inkopen.
Mijn ervaring met gezinnen + een uber laag inkomen is juist dat ze niet vaker als 1 keer per week in een supermarkt proberen te komen. Zij hebben met kerst dan ook geen extra inkopen......
Ik was hier al vroeger als Sella.
Nu nieuwe start met dogfan.
Moeders is 31 maart overleden.
Broer woont op ijburg en ik in Purmerend.
Helaas hebben wij beiden doorcde corona nog weinig mensen ontmoet.
Dus ik ga 25 december bij hem.logeren en 27 december weer naar huis en 31 december gaan we ook samen eten en blijf ik.logeren.
Lizzy schreef: di 22 dec 2020, 17:03 Vier daagjes maar! Nou ja, dat is toch niet zo schokkend? Maar goed, ik ben dan ook inmiddels na 9 maanden gewend om eens per week alle boodschappen te doen :g: . Ik heb vandaag alle boodschappen van Ap in huis gekregen en pas de 29ste komt ie weer. Ik vond het eigenlijk goed te doen (jammer dat veel van wat ik hebben wilde er niet was maar nou ja, dan maar naar plan B, C of D).
Oh ja ik vind het ook geen probleem dat ze 4 dagen dicht zijn maar onze planning is wat rommelig met heen en weer crossen tussen twee huizen en we vergeten bijna dat het kerst is. En als ik dan de 24ste ‘S middags denk ‘oh ja de boodschappen’ wordt het een karig kerstdiner...
Oooh, dikke knuffel voor jou Sam! :bigarmhug:
Ik kan me er echt alles bij voorstellen, normaal moet ik ook altijd de 24e nog werken en dan is het juist fijn om bij iedereen te kunnen eten... Als je ook nog alles zelf moet regelen voor kerst en de winkels zijn dicht, is dat best heftig...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Zo jammer dat je dan niet in de buurt woont, Sam. Want dan had ik gewoon gezegd: wat heb je nodig, wanneer en waar. Ik haal het wel.
Nu is boodschappen doen niet mijn favoriete hobby, maar het is op dit moment wel het enige uitje wat ik heb ::)

Ik houd het gewoon simpel. Eerste kerstdag ben ik gewoon thuis, niks doen. Tweede kerstdag kookt een vriendin voor me. Met Oud en Nieuw zijn de jongens bij me en na Oud en Nieuw ga ik lekker met de kinderen eten. Dat houdt ook de druk op de kerstdagen en de jaarwisseling lekker laag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door