Paulus5 schreef: ↑ma 21 dec 2020, 09:47
Bedankt voor uw reactie
Ze had het ook op brokken!
Ze begint eerst zo wat te smekken en dan knorren. Dan wil ze naar buiten. Daar gaat ze lopen gras eten een hele tijd.
Dan gaat ze ofwel overgeven ofwel komt ze met volle buik van gras terug aandacht vragen. Dan gaat ze weer mee naar bed. Vaak volgt er nog een tweede aanval. Tenzij ik ze primperan geef, want dan valt ze na eerste aanval in slaap.
Vroeger op brokken waren het vaak meerdere nachten na elkaar en dan maand geen aanvallen. Nu is het echt 1 nacht en dan 2-3 weken niet
De druppels waren van phytonic. En een mengeling van de bilt zelf.
Ik gaf eerst een maand bij overschakeling 1 keer per dag maar had de indruk dat dat erger was
En ik moet kunnen belonen met haar want ze werkt veel in de dag.
Ik heb al okugest geprobeerd toen ze meerdere nachten na elkaar last had elke avond gaf ik er maar dat hielp de eerste dag, daarna niet meer
Ze eet nu 7 diersoorten. Maar wel van 4 verschillende merken
Groetjes
Dit doet me erg denken aan wat mijn hond Whoofer had. Zij had ook eens in de zoveel tijd een aanval van misselijkheid. Dan wilde ze ook gras eten (stopte daar zowat niet meer mee). Ik had het idee dat ze misselijk werd doordat ze teveel lucht had ingeslikt. Later had mijn hond Linga hier ook wel eens last van, vooral toen ze wat ouder werd.
Wat voor ras is je hond? En als ik het goed begrijp, heeft ze hier eigenlijk altijd al last van?
We hebben hier op Barfplaats echt meerdere honden gehad die hier van tijd tot tijd last van hebben. En het maakt niet uit wat je voert, wat je doet, wat je geeft: ze hebben dit af en toe. En niemand van ons is er ooit achter kunnen komen wat nou de aanleiding is, wat er aan de hand is en nog belangrijker: hoe te voorkomen. Maar het leek dus op gasophoping in de maag/darmen dat er niet uit kan. Daar worden ze misselijk van. Willen er vanaf. Gaan gras eten. Ik heb het nooit kunnen reduceren tot nul, deze aanvallen. Ja, helaas, mooier kan ik het niet maken
Ik had trouwens altijd wel het gevoel dat er een paar dingen waren die de aanval mogelijk konden uitlokken: stress, echt op 1 stress. Ik weet niet of je toevallig een aanval kan koppelen aan iets dat je eens in de zoveel tijd doet? Ik zeg maar wat : op visite gaan met hond, net 1 uurtje langer alleen thuis moeten blijven, hondenschool, wandeling met specifieke mensen/honden. Dat soort dingen. Op 2 stond te snel eten en te vet eten.
Ik weet wel dat de snelste manier was om mijn honden door de aanval heen te trekken: wandelen, wandelen en nog eens wandelen, buik masseren, lauwe geitenmelk te drinken geven en juist geen gras laten eten. Op een gegeven moment moesten ze vrijwel altijd poepen of lieten ze een forse wind of een enorme boer. En dan was het eigenlijk altijd over. Maar ik heb wat keren 's nachts over straat gelopen hoor, met m'n hondjes....