Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zo herkenbaar dit Lizzy en zo oneerlijk als ze zo jong sterven. Je hebt een mooi plekje zo voor ze achter glas in de kast.

Het verhaal van het uitstrooien van de as van de honden van Smulpaap raakt me, zo mooi dat er dan wat as terug waait...
Sofi’s as hebben we deels uitgestrooid in een hoekje in de tuin waar ook de as van de poezen Lola en Haley en die van Borke ligt. Als we ‘s avonds door de tuin lopen dan zeg ik ze in gedachten vaak gedag en op hun sterfdag drinken we er een glaasje wijn.
Sofi was echter zo’n vrije ziel, dat we haar ook ergens in de rimboe op een MTB berg achter ons huis hebben uitgestrooid. Je kan er bijna niet komen, maar gelukkig was het net gemaaid en gekapt toen we haar as wilden strooien. Nu kan je er niet meer bij komen, maar we wandelen er vaak langs en dan zeggen we haar gedag.

Borke is inmiddels alweer 9 jaar dood en zoals Lizzy het beschrijft, zo voelde ik het in het begin ook. Als we dan met Sofi gingen wandelen, schoot ik al vol bij iedere stok die ik zag liggen, want Borke was dol op apporteren...
Om hem heb ik zo intens veel verdriet gehad, als ik nog nooit heb gehad. Toen begreep ik mijn moeder, die na het overlijden van onze poedel zei dat ze dat verdriet niet nog een keer aan kon en geen hond meer wilde...

Nu hebben we al heel wat jaren geen dieren meer en toch kom ik hier nog graag en zie ik mijzelf nog steeds als iemand met dieren. Ze wonen nu in mijn hart en soms pink ik een traantje van weemoed weg, zoals nu als ik jullie verhalen lees en mijn eigen verhaal schrijf. Dit hier voelt als een mooie en veilige plek - ook al is het openbaar :)
Borke schreef: vr 04 dec 2020, 09:34 Zo herkenbaar dit Lizzy en zo oneerlijk als ze zo jong sterven. Je hebt een mooi plekje zo voor ze achter glas in de kast.
Ja. Ik vond het overlijden van al mijn honden erg. Maar dit :-X . Ik wist niet dat een mens zoveel pijn in het hart kon hebben :-X :'(
Het verhaal van het uitstrooien van de as van de honden van Smulpaap raakt me, zo mooi dat er dan wat as terug waait...
Sofi’s as hebben we deels uitgestrooid in een hoekje in de tuin waar ook de as van de poezen Lola en Haley en die van Borke ligt. Als we ‘s avonds door de tuin lopen dan zeg ik ze in gedachten vaak gedag en op hun sterfdag drinken we er een glaasje wijn.
Sofi was echter zo’n vrije ziel, dat we haar ook ergens in de rimboe op een MTB berg achter ons huis hebben uitgestrooid. Je kan er bijna niet komen, maar gelukkig was het net gemaaid en gekapt toen we haar as wilden strooien. Nu kan je er niet meer bij komen, maar we wandelen er vaak langs en dan zeggen we haar gedag.
Mooi :-*
Ik heb geregeld dat ik uitgestrooid wordt. Samen met mijn honden.
Borke is inmiddels alweer 9 jaar dood en zoals Lizzy het beschrijft, zo voelde ik het in het begin ook. Als we dan met Sofi gingen wandelen, schoot ik al vol bij iedere stok die ik zag liggen, want Borke was dol op apporteren...
Om hem heb ik zo intens veel verdriet gehad, als ik nog nooit heb gehad. Toen begreep ik mijn moeder, die na het overlijden van onze poedel zei dat ze dat verdriet niet nog een keer aan kon en geen hond meer wilde...
Ik snap het helemaal, zo'n intense pijn. Ergens toch ook heel bijzonder he, dat je om zulke dingen als een stok gelijk vol kan schieten. Gevoelig hartje en hele erge pijn :-* . Ik kan nog steeds niet over Toetie praten. Tranen rollen gelijk. En ik snap jouw moeder ook. Ik moet zeggen dat ik ook echt even zoiets had "dit nooit meer". Toen keek ik naar mijn twee andere grote liefdes en dacht "shit, ik moet nog twee keer". En dan verlies je toch langzaam aan dat gevoel weer dat je die pijn niet meer wilt en dus nooit meer een hond wil. Want voor mij zijn honden gewoon mijn leven. Ik kan en wil niet zonder. Maarrrr, door deze ervaring zal ik er wel voor zorgen dat ik nooit zonder hond kom te zitten.
Nu hebben we al heel wat jaren geen dieren meer en toch kom ik hier nog graag en zie ik mijzelf nog steeds als iemand met dieren. Ze wonen nu in mijn hart en soms pink ik een traantje van weemoed weg, zoals nu als ik jullie verhalen lees en mijn eigen verhaal schrijf. Dit hier voelt als een mooie en veilige plek - ook al is het openbaar :)
Ja, dat ben je ook, iemand met dieren. Grappig dat je het schrijft, maar ik denk dat iedereen het hier ook zo voelt. Fijn dat je je hier veilig voelt :-*
Borke schreef:Nu hebben we al heel wat jaren geen dieren meer en toch kom ik hier nog graag en zie ik mijzelf nog steeds als iemand met dieren. Ze wonen nu in mijn hart en soms pink ik een traantje van weemoed weg, zoals nu als ik jullie verhalen lees en mijn eigen verhaal schrijf.
Mooi Borke, ik herken het wel. Ik zie mezelf ook nog steeds als iemand met een hond.
Ik zeg ook nog heel vaak dat we honden hebben, alleen op het moment maar een zeg ik er dan achteraan...

Van de week op FB een foto van een ‘broertje’ van Spot (zelfde combi, ander nest) die zooo sprekend op hem lijkt, dat doet dan wel weer even au.

En Borke, prachtig geschreven
Klinkt heel bekend, Borke. Toen Nox overleed, ging er ook een stukje van mij dood. Ik wil geen nieuwe hond, ik wil niet nog een keer me zo voelen. Daarnaast is het zo dat elke hond een "Nox-vervanger" zou moeten zijn. En dat is niet eerlijk naar de hond toe.

Ook ik blijf hier hangen, omdat ik hier gelijkgestemde mensen vind, omdat ik me hier begrepen voel en omdat het hier, zoals jij het zo mooi zegt, veilig is.
Ronald schreef: zo 06 dec 2020, 13:14 Klinkt heel bekend, Borke. Toen Nox overleed, ging er ook een stukje van mij dood. Ik wil geen nieuwe hond, ik wil niet nog een keer me zo voelen. Daarnaast is het zo dat elke hond een "Nox-vervanger" zou moeten zijn. En dat is niet eerlijk naar de hond toe.

Ook ik blijf hier hangen, omdat ik hier gelijkgestemde mensen vind, omdat ik me hier begrepen voel en omdat het hier, zoals jij het zo mooi zegt, veilig is.
:-* :-* :-*

Ik snap je helemaal hoor Ronald! Maar Nox is volstrekt onvervangbaar. Dat mag je ook best loslaten want Nox vervang je niet en nooit en never. Ik snap dat je die pijn niet meer voelen wilt en het is cliché van hier tot Tokyo maar wel waar: je krijgt er toch ook zoveeeeel moois voor terug :-* ! Echt, niets verslaat de warmte en de liefde van een hond :-* . Dit is niet een bericht om je van gedachten te doen laten veranderen hoor. Maar wel ook om een klein stukje van de andere kant te belichten. Je krijgt er echt onvoorstelbaar veel voor terug, in al die jaren dat ze met je samen leven.... En ja, dan eindigt dat inderdaad in heel veel harten, zielen en nog meer hartenpijn. Maar als ik jou nou vraag "had je die jaren met Nox willen missen?".

OK OK, ik stop er weer mee. Genoeg gepredikt voor vandaag. Een dikke virtuele knuffel voor jou

:bigarmhug:
Lizzy schreef: zo 06 dec 2020, 17:39 :-* :-* :-*

Ik snap je helemaal hoor Ronald! Maar Nox is volstrekt onvervangbaar. Dat mag je ook best loslaten want Nox vervang je niet en nooit en never. Ik snap dat je die pijn niet meer voelen wilt en het is cliché van hier tot Tokyo maar wel waar: je krijgt er toch ook zoveeeeel moois voor terug :-* ! Echt, niets verslaat de warmte en de liefde van een hond :-* . Dit is niet een bericht om je van gedachten te doen laten veranderen hoor. Maar wel ook om een klein stukje van de andere kant te belichten. Je krijgt er echt onvoorstelbaar veel voor terug, in al die jaren dat ze met je samen leven.... En ja, dan eindigt dat inderdaad in heel veel harten, zielen en nog meer hartenpijn. Maar als ik jou nou vraag "had je die jaren met Nox willen missen?".

OK OK, ik stop er weer mee. Genoeg gepredikt voor vandaag. Een dikke virtuele knuffel voor jou

:bigarmhug:
Dankjewel Lizzy.

Nee, ik had de jaren met Nox voor geen goud willen missen. Er is natuurlijk nog een reden dat er geen hond (meer) komt. Ik ben alleen, dus als ik een hond neem, word ik redelijk beperkt in mijn vrijheid. Gelukkig heb ik een aantal vrienden/vriendinnen met honden, dus daar kan ik gewoon mijn hondenbehoefte kwijt. Want die is er nog wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door