Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Elf schreef: wo 16 dec 2020, 14:32 Het verbaast me hoeveel mensen toch allerlei bezoeken plannen met de feestdagen. Wij vieren het met het gezin. De verkeringen van de kinderen tellen strikt genomen al als bezoek dus dat zijn er al 2. Daar laten we het bij want kerstavond en de kerstdagen elke dag ander bezoek voelt toch niet helemaal oke. Toch best veel contacten dan. Met oud en nieuw zijn we denk ik met zn 2-en. Mijn vader en schoonmoeder zijn respectievelijk bij zn vriendin of alleen thuis. Dat vinden ze fijner in deze omstandigheden
Hier? (dat valt toch wel mee?) Of sowieso?
Ik denk dat wij bezig met verven en Ikea kasten in elkaar zetten. Zal geen vreedzame kerst worden :biggrin2:

Wij zijn met z’n tweetjes, hopen ook op sneeuw ergens niet te ver bij ons vandaan en ik bel wel even met mijn moeder.

Oud en nieuw wil ik ergens bovenop een heuvel vieren met uitzicht op de Oslo fjord en het vuurwerk.
Mijn dochter nodigt ons uit voor de Kerstbrunch maar we gaan niet. Ik heb niks met kerst dus gezellig doen doen we wel een andere keer. Mijn zoon gaat wel.
Meneer gaat altijd éen van de Kerstdagen eten bij ex met 4 kinderen en aanhang maar dat gaat natuurlijk niet door. Dus zijn we lekker samen thuis, zoals altijd :biggrin2:
Oud en Nieuw zijn we ook samen, met de hondjes.
Wij vieren normaal kerst altijd met Leo zijn zus en broers met partners, dus dan heb je het over 6-8 mensen. In september hadden we al besproken dat dat dit jaar vermoedelijk niet zou lukken en een plan B bedacht. Wij gaan nu deze week naar een broer toe en op 1e kerstdag komt Leo zijn zus met haar man. De andere broer ziet helemaal niemand (hart- en longpatent).
In de tussentijd zien wij helemaal niemand.
Alles uiteraard onder voorbehoud dat niemand klachten ontwikkelt.

in de tussentijd hebben wij (en mijn schoonzus ook) de toilet corona proof gemaakt met contactloze zeep automaat, contactloze afvalemmer en papieren handdoekjes. Licht gaat automatisch aan.
Verder is dan de beneden toilet voor het bezoek en boven voor de huiseigenaren. Helemaal waterdicht is het natuurlijk nooit, maar we doen ons best.

Oud en Nieuw vieren wij al jarenlang met zijn tweetjes lekker rustig thuis. Wij bestellen dan heerlijke visschotels en genieten daar de hele avond van.
We gingen eigenlijk naar mijn ouders (broerlief met zijn vrouw en 4 kinders en ikke) daar gingen we koffie en een stukje taart doen tijdens het cadeautjes uitpakken.
Net mijn mama aan de telefoon gehad en de plannen zijn gewijzigd. We blijven buiten in de tuin en houden meer afstand.
Ikzelf ga met kerstavond naar mijn vriendin en haar vriend en blijf daar met Zoë slapen. Ik ben het enige bezoek.
Ik ben met kerst verder bij mijn ouders en we blijven gewoon met z'n drieën.
Met oudjaar ben ik altijd alleen thuis ivm de beestjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Ik heb een pleurishekel aan heel december. Geen familie en vrienden die in december amper tijd hebben. Prima hoor, maar schiet mij maar neer op 30 november, ik zie het 8 januari wel weer. En dan 8 januari omdat iedereen dan hopelijk is opgehouden met "gelukkig nieuwjaren". Het is geen gelukkig nieuwjaar. Het is wel weer een nieuw jaar, dat klopt.
Ooh, ik ben veel te cynisch. ;D

Maar goed, dit jaar ben ik geopereerd als kers op de decembertaart. Dat werkt ook niet voor mijn mentale toestand.
Hopelijk komt er een vriendin dronken worden volgende week zaterdag. Als corona dat toelaat, haar verantwoordelijkheidsgevoel dat toelaat (ze komt met de trein want geen rijbewijs en ze volgt strikt de regels) en mijn oor dat toelaat. Als alleen het laatste het niet toelaat word het thee ipv wijn. ;D
Mijn ouders komen hier voor het Kerstontbijt en we gaan 's avonds samen bij mijn zus en zwager eten op anderhalve meter.
Tweede Kerstdag nog geen definitieve plannen, maar waarschijnlijk ga ik bij mijn ouders eten 's avonds.
Over Oud en Nieuw hebben we het nog helemaal niet gehad.
Ik zit er aan te denken om maar gewoon thuis te blijven. Nu met het vuurwerkverbod zal het hier toch wel een stuk rustiger zijn.
Door allerlei omstandigheden, gaan wij dit weekend EINDELIJK sinterklaas vieren.... ::) Van de week gekeken en door onze nieuwe uitbouw zitten we op 2,30 en 3,5 meter uit elkaar. De deuren kunnen open, we bestellen voor iedereen een tapasbox en kunnen per gezin dan aan tafel eten.... ::) Wel tegen de regels (=1 persoon boven de 4 jaar teveel), maar dan houdt het daarna ook op.

Geen idee dus wat we met Kerstmis gaan doen... Hetzelfde als we alle andere dagen van deze periode doen: Goed proberen te rusten, huisje aan kant maken voor de baby, baby-spulletjes uitzoeken enzo.... Vriendje had extra vrij genomen voor kerst, kon toch geen dagen meenemen naar volgende jaar en dan kon hij mij helpen met vanalles (wat niet doorgaat door de lockdown).....
Met oud en nieuw wil ik wel 'gewoon' oliebollen bakken. Ik denk dat ik vriendjes nichtjes en neefje vraag om te helpen om toch nog iets leuks te doen... Champagne zat er toch al niet in ::) ;) ;D
Helemaal niks, nada, nakka. Ik probeer nog een dagje met de kinderen te plannen, maar niet persé met kerst of oud en nieuw.

Ik heb op dit moment er ook niet zo'n behoefte aan. Ongeveer hetzelfde als Sam. Vrienden die verschrikkelijk druk zijn met van alles te plannen en ik vind het allemaal maar onzin, zeker in de huidige tijd.

Ik heb voor mezelf wel een lekker pakketje besteld voor kerstavond en oudejaarsavond. Lekkere hapjes en drankjes. Met als extraatje smoothies voor de morning after :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door