Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
De eerste vriend met een positieve uitslag is binnen, nummer 2 wacht op uitslag. Ze zijn overigens niet bij elkaar op de koffie geweest want kennen elkaar zijdelings via mij, maar hebben wel dezelfde symptomen.
Zo maar eens een rondje boodschappen halen voor de positieveling.
Door hannabelgje
Mijn collega heeft corona en is aan de beterende hand. Een gezonde, sportieve jongen van onder de 30. Hij zei dat hij nog nooit zo ziek is geweest en het heel beangstigend vond. Hij had hele hoge koorts en vond dat echt eng.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pluk
pearlsofpassion schreef: vr 11 dec 2020, 12:23 Das ook wegens de economie. Toerisme en reizen is een miljardenbusiness... Dat kunnen ze niet maken om het nog eens te verbieden.

Dat met 3 personen, is heel herkenbaar. Hebben ze hier in België ook mee geworsteld, ale, eigelijk nog steeds, alleen mag je nu gewoon maar 1 contact meer hebben, klaar.
Maar ze hebben nog niet eens iets geleerd van Frankrijk. Daar rekent men met gezinnen ipv individuen. Je mag met zoveel gezinnen contact hebben, zoveel tegelijkertijd. Veeeeeel logischer. Want dan maakt het niet meer uit bij wie je samenkomt en kan je als gezin ook weer ergens over de vloer komen. Nu mag mijn vader komen, maar men moeder niet tegelijkertijd mee. Hoe gek is dat? En natuurlijk houden mensen zich daar niet aan. Dat werkt alleen voor single mensen met single vrienden.
Ik moet zeggen dat ik de Belgische regels mbt contact niet snap. Ik lees overal 1 knuffelcontact per huishouden waarvoor afstand houden niet geldt. Maar daarnaast mag er dus verder niemand komen? Ook niet als je wel afstand houdt?
Mijn vader woont in Belgie, vandaar dat ik probeerde uit te zoeken hoe het zat. We gaan overigens sowieso niet.
Nee, niet meer. Voorheen wel, maar sinds de nieuwe lockdown niet meer.
Wat ook niet slecht is, want dat afstand houden lukt in de praktijk toch niet binnenshuis.
Buiten afspreken mag geloof ik nog steeds met 4.
Maar ik ben ook niet zeker.

Ik geloof dat niemand weet hoe het nu echt precies zit. En ik vind het nog steeds compleet onlogisch.
Door dinky89
En dan lees je vandaag weer dat kappers in de grensregio met België het nu extra druk hebben omdat de Belgen nu in Nederland naar de kapper gaan omdat ze in België gesloten zijn ::) daarom zouden regels eigenlijk meer Europees moeten zijn om dit soort toerisme te voorkomen
Door eelke
Weet iemand hier dat je ook maar 1 visitemoment per dag mag hebben? Ik dacht max 3 mensen per dag, maar dus ook maar in 1 moment.

Da's toch al helemaal niet logisch? Ik kan toch beter sochtends iemand op visite hebben, smiddags iemand en savonds iemand, dan dat ik er 3 tegelijk heb?
Door Suzanne
Die snap ik wel.
Als je rekent met 3 mensen "per dagdeel" dan kun je dus 3 x 3 = 9 mensen op bezoek hebben.
Da's niet de bedoeling. De bedoeling is "maximaal 3 mensen per dag, over de hele dag"... Niet "maximaal 3 mensen tegelijk"...

Suzanne
Door eelke
Suzanne schreef: vr 11 dec 2020, 22:41 Die snap ik wel.
Als je rekent met 3 mensen "per dagdeel" dan kun je dus 3 x 3 = 9 mensen op bezoek hebben.
Da's niet de bedoeling. De bedoeling is "maximaal 3 mensen per dag, over de hele dag"... Niet "maximaal 3 mensen tegelijk"...

Suzanne
Nee, de bedoeling is dus max 3 mensen per dag, op 1 moment. Niet sochtends 1, en savonds 1.

Van de rijksoverheid;
Ontvang zo min mogelijk bezoek. Mocht u toch bezoek ontvangen: beperkt dit tot maximaal 1 groep van maximaal 3 personen per dag en zorg ervoor dat mensen 1,5 meter afstand van elkaar houden en de hygienemaatregelen naleven. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Door Tanna
Misschien komt het door onze situatie maar wij hebben geen moeite om nergens te komen en niemand te ontvangen. Nadat mijn lief vorig jaar september een zwaar herseninfarct had konden we al nergens meer heen. Omdat hij veel te erg in de war was en omdat hij geen auto mocht rijden en ik geen rijbewijs heb. Dan houdt het een beetje op natuurlijk, zeker als je een beetje achteraf woont en van de ene op de andere seconde mantelzorger bent geworden. De vrienden die we hier hebben werkten allemaal nog en mijn familie woont een paar honderd kilometer weg, dus van die kant was het ook niet al te druk.
Dat was niet altijd makkelijk, natuurlijk niet, maar het was niet anders. Vanaf eind juni zijn we tijdelijk wat vrijer geweest, Mijn lief mocht weer autorijden, het was weer om op een terras te zitten en hoewel ik nog steeds niet in winkels kwam ben ik een paar keer bij de bioboerderij geweest. Maar toen gingen de besmettingen weer toenemen, de terrassen moesten sluiten, we waren terug bij af.
Mijn familie heb ik voor het laatst eind februari gezien en ik hoop dat we die volgend jaar weer eens kunnen ontmoeten. We zijn de dag voor kerst uitgenodigd voor een borrel en een hapje bij vrienden een paar dorpen verderop maar dat gaan we niet doen, we nemen geen enkel risico. Als ik ziek word kan mijn lief niet voor zichzelf zorgen, als hij ziek wordt is de kans dat hij sterft vrij groot.
Niet altijd leuk dus maar misschien helpt het dat we al zolang geïsoleerd hebben moeten leven. Het is zoals het is.
eelke schreef: vr 11 dec 2020, 22:46 Nee, de bedoeling is dus max 3 mensen per dag, op 1 moment. Niet sochtends 1, en savonds 1.

Van de rijksoverheid;
Ontvang zo min mogelijk bezoek. Mocht u toch bezoek ontvangen: beperkt dit tot maximaal 1 groep van maximaal 3 personen per dag en zorg ervoor dat mensen 1,5 meter afstand van elkaar houden en de hygienemaatregelen naleven. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Ik denk toch dat ze bedoelen per dag hoor. Niet percé in 1 moment. Met een groep bedoelen ze dus dat het per dag steeds diezelfde 3 mensen moeten zijn.
Die terminologie heb ik nog gehoord, toen je per maand of per week steeds dezelfde mensen moest blijven zien.

Wat ik trouwens veel vind, 3 mensen per dag.
Gaan de cijfers niet weer heel erg omhoog bij jullie? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Door Lizzy
Tanna schreef: vr 11 dec 2020, 23:14 Misschien komt het door onze situatie maar wij hebben geen moeite om nergens te komen en niemand te ontvangen. Nadat mijn lief vorig jaar september een zwaar herseninfarct had konden we al nergens meer heen. Omdat hij veel te erg in de war was en omdat hij geen auto mocht rijden en ik geen rijbewijs heb. Dan houdt het een beetje op natuurlijk, zeker als je een beetje achteraf woont en van de ene op de andere seconde mantelzorger bent geworden. De vrienden die we hier hebben werkten allemaal nog en mijn familie woont een paar honderd kilometer weg, dus van die kant was het ook niet al te druk.
Dat was niet altijd makkelijk, natuurlijk niet, maar het was niet anders. Vanaf eind juni zijn we tijdelijk wat vrijer geweest, Mijn lief mocht weer autorijden, het was weer om op een terras te zitten en hoewel ik nog steeds niet in winkels kwam ben ik een paar keer bij de bioboerderij geweest. Maar toen gingen de besmettingen weer toenemen, de terrassen moesten sluiten, we waren terug bij af.
Mijn familie heb ik voor het laatst eind februari gezien en ik hoop dat we die volgend jaar weer eens kunnen ontmoeten. We zijn de dag voor kerst uitgenodigd voor een borrel en een hapje bij vrienden een paar dorpen verderop maar dat gaan we niet doen, we nemen geen enkel risico. Als ik ziek word kan mijn lief niet voor zichzelf zorgen, als hij ziek wordt is de kans dat hij sterft vrij groot.
Niet altijd leuk dus maar misschien helpt het dat we al zolang geïsoleerd hebben moeten leven. Het is zoals het is.
Ik wil je gewoon even een virtuele :-* en :bigarmhug: geven.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: za 12 dec 2020, 02:35 Ik denk toch dat ze bedoelen per dag hoor. Niet percé in 1 moment. Met een groep bedoelen ze dus dat het per dag steeds diezelfde 3 mensen moeten zijn.
Die terminologie heb ik nog gehoord, toen je per maand of per week steeds dezelfde mensen moest blijven zien.

Wat ik trouwens veel vind, 3 mensen per dag.
Gaan de cijfers niet weer heel erg omhoog bij jullie? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja, die gaan weer behoorlijk omhoog...
Door Borke
Tanna schreef: vr 11 dec 2020, 23:14 Misschien komt het door onze situatie maar wij hebben geen moeite om nergens te komen en niemand te ontvangen. Nadat mijn lief vorig jaar september een zwaar herseninfarct had konden we al nergens meer heen. Omdat hij veel te erg in de war was en omdat hij geen auto mocht rijden en ik geen rijbewijs heb. Dan houdt het een beetje op natuurlijk, zeker als je een beetje achteraf woont en van de ene op de andere seconde mantelzorger bent geworden. De vrienden die we hier hebben werkten allemaal nog en mijn familie woont een paar honderd kilometer weg, dus van die kant was het ook niet al te druk.
Tanna uiteindelijk is dat toch het belangrijkste - samenzijn en voor elkaar kunnen zorgen. Dit zijn tijden waarin je je echte vrienden leert kennen...
Heel veel sterkte samen!
Ik begrijp het echt niet :'( ... gister en vandaag zo onwijs, onbegrijpelijk, gigantisch druk!!!!! En grootste gedeelte van de mensen GEEN mondkapje op...... heb het lef gehad om de mensen er op aan te spreken... reacties:
- oh ja, vergeten
- oh, zit in mn zak
- oh moet er nog aan wennen
- oh, moet dat hier ook?????
Ik kan heeeeeel veel hebben... maar ik voel me nu moedeloos, alles doet pijn, en ik ben zo moe... aan het einde van mn shift (als ik al bijna 7 uur heb gewerkt en dan moet ik nog ruim een uur), heb ik zo’n moeite met het verstaan van mensen die WEL een mondkapje op hebben (er zit ook nog een scherm tussen).....
Heb nu, gelukkig, vrij tot en met zaterdag.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door