Kerstbomen topic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kerstbomen topic
Jaaaa dat! Je kunt tegenwoordig dus zelfs een boom adopteren 
Vind ik leuk. Als ik die mogelijkheid tegenkom denk ik wel dat we dat gaan doen!
Missie geslaagd!pearlsofpassion schreef: ma 07 dec 2020, 19:54 Zat ik 'ikweetniethoelang' te wachten tot de foto ging laden.![]()
![]()
Mooi!
Na veel jaren een kunstboom nu weer eens een echte genomen. En daar heb ik geen spijt van, zo veel mooier dat die is!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wij hebben dit jaar de kerststal van mijn vader uit de kast gehaald en in ere hersteld. De figuren komen uit Spanje, uit een pijpenladewinkeltje in Algeciras, waar meneer Anne een paar jaar heeft gewoond. Ze zijn van klei, met gewaden van gestijfseld doek. In de loop der jaren hebben we iedere keer dat we in Algeciras kwamen een of twee figuren erbij gekocht voor mijn vader, die niets met kerstbomen had maar alles met de kerststal. Toen hij drie jaar geleden overleed, heb ik de hele kerststal meegenomen, maar hier in Zweden hadden we hem nog nooit opgezet. Nu heeft meneer Anne er een grote stal bij gebouwd en hebben we het hele gezelschap een ereplekje in de kamer gegeven, met de engel die de herders naar Bethlehem had gestuurd op het dak.
Rechts naast de stal zijn Jozef en Maria nog onderweg naar Bethlehem.
Rechts naast de stal zijn Jozef en Maria nog onderweg naar Bethlehem.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat details:
Maria, Jozef, Jezus en de herders
Maria, Jozef, Jezus en de drie koningen
Maria en Jozef onderweg naar Bethlehem
Maria, Jozef, Jezus en de herders
Maria, Jozef, Jezus en de drie koningen
Maria en Jozef onderweg naar Bethlehem
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 11 dec 2020, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De os, de ezel en de kameel van de koningen.
De stal is mooi, het verhaal er achter is prachtig.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Prachtig Anne!
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Wat een mooie stal! Thuis hadden wij ook een mooie stal en mijn vader verplaatste ook altijd de 3 wijzen tot ze in de stal waren met 3 koningen en op kerstavond na de nachtmis werd Jezus geplaatst 
- pearlsofpassion
- Moderator
MarijeEnBoomer schreef: vr 11 dec 2020, 22:24 Wat een mooie stal! Thuis hadden wij ook een mooie stal en mijn vader verplaatste ook altijd de 3 wijzen tot ze in de stal waren met 3 koningen en op kerstavond na de nachtmis werd Jezus geplaatst![]()
Wat cool!
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik was als klein meisje ook echt verbaasd dat Jezus al in de stal lag bij andere mensen

-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Haha, zo hoort het eigenlijk ook, welbeschouwd. Helaas kan ik dat hier niet doen; veel te verwarrend voor de katten, die alles wat ik in huis op een nieuw plekje neerzet altijd vol overgave een kopje moeten geven. Als ik dat met die kleifiguren doe, hebben ze tegen kerstavond het hele gezelschap onthoofd.MarijeEnBoomer schreef: vr 11 dec 2020, 22:24 Wat een mooie stal! Thuis hadden wij ook een mooie stal en mijn vader verplaatste ook altijd de 3 wijzen tot ze in de stal waren met 3 koningen en op kerstavond na de nachtmis werd Jezus geplaatst![]()