Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
pearlsofpassion schreef: wo 09 dec 2020, 19:10 Nu is een virus per definitie nooit levend ::) maar los van dat, ben je daar zeker van? Weten ze eigenlijk zeker welke cellen het virus allemaal infecteert en dat het RNA dat aanwezig is in het vaccin niet in cellen kan geraken waar het kan vermeerderen? Weet men dat wel echt echt zeker?
Of zijn er cruciale stukjes RNA uit het genoom van het virus geknipt? Kan dat op zo'n korte tijd?

Ik hoorde van iemand die ik echt vertrouw dat ze weet waarover ze het heeft, dat er RNA in de vaccins zit.
Ze wil er om die reden zelf geen.
Wat Kim zegt; het is een stukje mRNA en dat kan nooit een volledig virus gaan produceren.
Zoals het er nu naar uitziet, gaan we het niet redden met één fabrikant. Dus komen er meerdere vaccins op de markt, die naar waarschijnlijkheid na 3 of 4 weken herhaald moeten worden.
Hoe gaan ze registreren welk vaccin ik gehad heb? Het lijkt mij namelijk niet handig om bij de eerste enting het ene vaccin te krijgen en bij de vervolgenting een ander.
Wordt dat weer een overheids-ICT project? Dan houd ik mijn hart vast!
Ronald schreef: do 10 dec 2020, 11:10 Zoals het er nu naar uitziet, gaan we het niet redden met één fabrikant. Dus komen er meerdere vaccins op de markt, die naar waarschijnlijkheid na 3 of 4 weken herhaald moeten worden.
Hoe gaan ze registreren welk vaccin ik gehad heb? Het lijkt mij namelijk niet handig om bij de eerste enting het ene vaccin te krijgen en bij de vervolgenting een ander.
Ik hoop gewoon met stickertjes in je vaccinatiepaspoort, zoals bij honden ;) Hoe gaat dat nu met die verplichte vaccinaties als je op reis gaat?.
eelke schreef: do 10 dec 2020, 12:27 Ik hoop gewoon met stickertjes in je vaccinatiepaspoort, zoals bij honden ;) Hoe gaat dat nu met die verplichte vaccinaties als je op reis gaat?.

......maar ik ben nog van de tijd dat vaccinatie op een kladbriefje werd bijgehouden :o
Die kwam ik toevallig laatst tegen, gewoon een briefje waar met de hand op werd genoteerd welke spuit er op welke datum werd gezet .....ze zien me aankomen als ik straks voor de Covid spuit op kom draven ;D
Ronald schreef: do 10 dec 2020, 11:10 Zoals het er nu naar uitziet, gaan we het niet redden met één fabrikant. Dus komen er meerdere vaccins op de markt, die naar waarschijnlijkheid na 3 of 4 weken herhaald moeten worden.
Je wordt op je wenken bediend qua hoe ze het willen registreren: 'Registratie nodig van wie welk coronavaccin heeft gekregen' - https://nos.nl/l/2360049

Ik maak daaruit op dat ze het nog niet weten ::)

Ina schreef:

......maar ik ben nog van de tijd dat vaccinatie op een kladbriefje werd bijgehouden :o
Die kwam ik toevallig laatst tegen, gewoon een briefje waar met de hand op werd genoteerd welke spuit er op welke datum werd gezet .....ze zien me aankomen als ik straks voor de Covid spuit op kom draven ;D
Ik heb tijdens mijn opleiding een geel vaccinatieboekje gekregen... Dus ging ik onlangs naar het consernatiebureau voor een prikje: nu heb ik een geel vaccinatieboekje met inlegvel (kladpapiertje) met recente vaccinaties ::) :D

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Fenixjuh schreef: do 10 dec 2020, 12:45 Ik heb tijdens mijn opleiding een geel vaccinatieboekje gekregen... Dus ging ik onlangs naar het consernatiebureau voor een prikje: nu heb ik een geel vaccinatieboekje met inlegvel (kladpapiertje) met recente vaccinaties ::) :D

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Toch fijn die vooruitgang....volgens mij is die chip meteen injecteren nog niet eens zo'n gek idee :P ....even langs de scanner en je weet meteen welke prik je wanneer hebt gehad ;)

Ik ben ook ooit werktechnisch voor hepatisch geent herinner ik me nu.....maar of ik daar ooit een boekje of kladje van heb gekregen....geen idee :???:
Ina schreef: do 10 dec 2020, 13:22 Toch fijn die vooruitgang....volgens mij is die chip meteen injecteren nog niet eens zo'n gek idee :P ....even langs de scanner en je weet meteen welke prik je wanneer hebt gehad ;)

Ik ben ook ooit werktechnisch voor hepatisch geent herinner ik me nu.....maar of ik daar ooit een boekje of kladje van heb gekregen....geen idee :???:
Ik heb voor de hepatitis vaccinatie een geel boekje gekregen
Ina schreef: do 10 dec 2020, 13:22 Toch fijn die vooruitgang....volgens mij is die chip meteen injecteren nog niet eens zo'n gek idee :P ....even langs de scanner en je weet meteen welke prik je wanneer hebt gehad ;)

Ja en op Schiphol langs de scanner en alleen met chip kom je China in :P
Siberienne schreef: do 10 dec 2020, 15:24 Ja en op Schiphol langs de scanner en alleen met chip kom je China in :P
Prut .... dan wil ik hem niet hoor :( , ik wil niet naar China :P .....hebben ze geen versie waarmee ik zo door kan lopen bij de Ikea, de Efteling de bios en afrekenen bij de supermarkt :biggrin2:

Heb net even het inentingsboekje in de groep gegooid hier thuis, maar manlief zou ook niet weten waar dat dan zou moeten liggen (en hij is van het opbergen van belangrijke- en onbelangrijke zaken :) )

Krijg je ook zoiets mee als je naar het buitenland gaat waar speciale vaccinaties worden aanbevolen?
Zijn in vroegere tijden wel wezen vliegen waar we vooraf ook geprikt zijn.....maar ook daarvan kan ik me geen 'bewijsvoering' herinneren (ik wordt echt oud volgens mij :???: )
Ina schreef: do 10 dec 2020, 15:54 Prut .... dan wil ik hem niet hoor :( , ik wil niet naar China :P .....hebben ze geen versie waarmee ik zo door kan lopen bij de Ikea, de Efteling de bios en afrekenen bij de supermarkt :biggrin2:

Heb net even het inentingsboekje in de groep gegooid hier thuis, maar manlief zou ook niet weten waar dat dan zou moeten liggen (en hij is van het opbergen van belangrijke- en onbelangrijke zaken :) )

Krijg je ook zoiets mee als je naar het buitenland gaat waar speciale vaccinaties worden aanbevolen?
Zijn in vroegere tijden wel wezen vliegen waar we vooraf ook geprikt zijn.....maar ook daarvan kan ik me geen 'bewijsvoering' herinneren (ik wordt echt oud volgens mij :???: )
Ik had wel een geel vaccinatie boekje toen ik mijn vaccinaties haalde voor een reis naar Indonesië. Dat was lang geleden.
Van sommige vaccinaties moet je een bewijs kunnen overleggen als je op reis gaat naar bepaalde landen, maar of die boekjes nog bestaan?
Ina schreef: do 10 dec 2020, 15:54 Prut .... dan wil ik hem niet hoor :( , ik wil niet naar China :P .....hebben ze geen versie waarmee ik zo door kan lopen bij de Ikea, de Efteling de bios en afrekenen bij de supermarkt :biggrin2:

Bedankt, nu zit ik met Belgie van Het Goede Doel in mijn hoofd ;)

Met z'n allen naar Pluto dan maar?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door