Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ook als je negatief test, maar verkouden bent, is een mondkapje nu toch wel het minste wat je kan doen.
En idd, ook zonder verkoudheid, steeds zakdoekjes mee wegens het koude weer. :biggrin2:

Ik heb sinds vandaag licht keelpijn.
Maar gisteren had ik ook al wat dikkere klieren in de hals en ik ben al een paar dagen wel erg moe (maar ja komt dat van het nachtwerk of is er iets anders, das wel moeilijk uit te maken).
Hopelijk blijft het hierbij...
Door Fenixjuh
@Anne: ik werk al WEKEN geïsoleerd, mag niet meer in contact met patiënten komen, dus ik pas echt goed op hoor, lief van je :-*

@PoP hoe gaat het met je nachtwerk? Houd je het vol?
Ja, gaat goed.
De verloren slaap inhalen gaat iets moeizamer dan in het begin omdat m'n lijf overdag maar 4u aan een stuk wil slapen, dus dat duurt een maar dagen eer ik weer bij ben. Maar het werken zelf gaat goed.
Voor tijdelijk dan wel he. Op lange duur ga ik de quality time met Meneer teveel missen omdat ik nu minstens 4 avonden in de week echt wel moet slapen en beide weekenddagen de voormiddag ook.
Door eelke
pearlsofpassion schreef:Ook als je negatief test, maar verkouden bent, is een mondkapje nu toch wel het minste wat je kan doen.
En idd, ook zonder verkoudheid, steeds zakdoekjes mee wegens het koude weer. :biggrin2:

Ik heb sinds vandaag licht keelpijn.
Maar gisteren had ik ook al wat dikkere klieren in de hals en ik ben al een paar dagen wel erg moe (maar ja komt dat van het nachtwerk of is er iets anders, das wel moeilijk uit te maken).
Hopelijk blijft het hierbij...
Ja dat is hier gewoon verplicht inderdaad. Aan zakdoekjes heb ik dus ook niks, want ik moet zo'n mondkapje op.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: do 10 dec 2020, 07:14 Als je een loopneus hebt kan je wel even in een hoekje even je mondkapje afdoen en je neus snuiten he. Das beter dan te lopen snuiven.
Moet je erna wel je handen wassen...anders is het zeker niet beter. Of desinfecteren. Kan natuurlijk wel, maar moet je ook maar net bij hebben. (heb ik meestal wel standaard in jaszak, ivm werk).
Door Kaio
eelke schreef: Moet je erna wel je handen wassen...anders is het zeker niet beter. Of desinfecteren. Kan natuurlijk wel, maar moet je ook 6maar net bij hebben. (heb ik meestal wel standaard in jaszak, ivm werk).
Dat deed vanochtend degene achter de kassa, mondkapje af , papieren zakdoek uit broekzak , neus snuiten, zakdoekje terug in broekzak....mondkapje op en dan weer bliebblieb ......
Eh ja......
Ik reageer eigenlijk nauwelijks in dit topic, maar 1 ding moet mij wel van het hart.
We zijn allemaal mensen die rekening met elkaar proberen en moeten houden. En hoesten e.d. in iemands gezicht, dat is altijd onfatsoenlijk, corona of niet.
Maar we blijven wel allemaal mensen met onze eigen verantwoordelijkheden en vergissingen.
Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout in de haast van het werk zoals de cassiere, terwijl ze toch waarschijnlijk probeerde het goed te doen. Mensen moeten toch hun brood verdienen, ook als je verkouden/snotterig bent en de test was negatief. Niet iedereen kan, ook al is de test negatief, maar gewoon thuis blijven zitten.
Kunnen we in deze toch al moeilijke tijd waarin iedereen op zijn tenen loopt wel proberen respectvol te blijven en vooral het goede proberen te zien in mensen?
Door Ina
Charlie Angel schreef: do 10 dec 2020, 15:47 Ik reageer eigenlijk nauwelijks in dit topic, maar 1 ding moet mij wel van het hart.
We zijn allemaal mensen die rekening met elkaar proberen en moeten houden. En hoesten e.d. in iemands gezicht, dat is altijd onfatsoenlijk, corona of niet.
Maar we blijven wel allemaal mensen met onze eigen verantwoordelijkheden en vergissingen.
Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout in de haast van het werk zoals de cassiere, terwijl ze toch waarschijnlijk probeerde het goed te doen. Mensen moeten toch hun brood verdienen, ook als je verkouden/snotterig bent en de test was negatief. Niet iedereen kan, ook al is de test negatief, maar gewoon thuis blijven zitten.
Kunnen we in deze toch al moeilijke tijd waarin iedereen op zijn tenen loopt wel proberen respectvol te blijven en vooral het goede proberen te zien in mensen?

Heel mooi gezegd :) .... heel soms is het wel nodig om elkaar even met beide voeten op de grond te houden, vanaf welke kant van de streep je ook naar dit alles kijkt
Door Siberienne
Charlie Angel schreef: do 10 dec 2020, 15:47 Ik reageer eigenlijk nauwelijks in dit topic, maar 1 ding moet mij wel van het hart.
Hartgrondig met je eens. Dank dat je het zo mooi verwoord
Door Kaela
Kim_S schreef: wo 09 dec 2020, 19:59 Hier in Duitsland in de rimboe bezorgen de supermarkten helaas niet. En AH gaat ook de grens niet over... Dus ik moet toch wel 1x per week naar de supermarkt helaas.

Ik probeer andere dingen wel zo veel mogelijk online te bestellen. Werkt prima.
Nee het kan ook niet overal. En ook niet met alles. Maar het is wat mij een prima manier om zoveel als kan drukte te voorkomen.
Door eelke
Kaela schreef: do 10 dec 2020, 16:28 Nee het kan ook niet overal. En ook niet met alles. Maar het is wat mij een prima manier om zoveel als kan drukte te voorkomen.
Ja, is ook zo hoor. Ben alleen niet zo veel thuis ivm werk, dus dan is thuisbezorgen toch lastiger. Zeker voor mensen die volledig thuiswerken is het een goed plan, al snap ik ook weer dat die blij zijn er ff tussenuit te kunnen. Moeilijk allemaal.

Ik vind het door mijn werk juist ook zo lastig, ik zie zo veel cliënten op een dag, maar bij mijn sociale contacten moet ik dan ineens wel tellen. Doe ik netjes hoor, maar het verschil is zo groot...

Maar jee mensen, bijna 9000 besmettingen. Dit wordt m niet hé.
Door Kaela
eelke schreef: do 10 dec 2020, 16:50 Ja, is ook zo hoor. Ben alleen niet zo veel thuis ivm werk, dus dan is thuisbezorgen toch lastiger. Zeker voor mensen die volledig thuiswerken is het een goed plan, al snap ik ook weer dat die blij zijn er ff tussenuit te kunnen. Moeilijk allemaal.

Ik vind het door mijn werk juist ook zo lastig, ik zie zo veel cliënten op een dag, maar bij mijn sociale contacten moet ik dan ineens wel tellen. Doe ik netjes hoor, maar het verschil is zo groot...

Maar jee mensen, bijna 9000 besmettingen. Dit wordt m niet hé.
Nee dit wordt hem niet. En dat is echt aan alle kanten heel rot, maar dat betekend gewoon echt dat wat we graag willen nog niet kan.

Wij werken beide thuis, dus bezorgen kan prima. Als ik er er even uit wil, ga ik wandelen, paardrijden of naar een vriendin. Dat doet me mentaal ook veel meer goeds dan een bezoek aan een winkel.
Ik merk om mij heen dat het eigenlijk ook niet zoveel te maken heeft met wat mensen echt nodig hebben. Kijk, als je echt heel gelukkig wordt van boodschappen doen, dan valt er wat voor te zeggen om een keer vaker te willen gaan. Maar de meeste mensen in mijn omgeving die veel naar winkels gaan, denken er gewoon niet zo over na. Die bedenken net als elk jaar op 4 december dat ze toch nog een paar cadeautjes willen kopen voor sinterklaas. En dan is het opeens stikdruk. Maar aangezien de bezorgdiensten het ook rete druk hadden, hebben toch ook heel veel mensen er wel over nagedacht.

En wat dat betreft hoop ik om eerlijk te zijn nog steeds, of alweer, dat het kabinet duidelijkere en strengere maatregelen gaat doorvoeren. Zodat we even doorbijten tot het vaccin er is en we dan wel weer los kunnen. En dat die last dan evenrediger gedragen wordt, dus geen overvolle ikea's en bouwmarkten en lege theaters en restaurants. Maar overal een beetje. Ach, het is allemaal heel lastig en ik heb hét antwoord ook niet. Maar zoals het nu gaat, gaat het niet, dat blijkt wel.
Door eelke
Ik was ook teleurgesteld hoor, dinsdag. Van mij hadden de winkels prima tot kerst gesloten kunnen worden. Dan maar geen kerstkadootjes, en je kerstjurk van vorig jaar aan, samen kunnen zijn is belangrijker. 3 gasten is weinig en dat zie ik nog wel naar minder gezet worden ook.
Door Ina
eelke schreef: do 10 dec 2020, 17:21 Ik was ook teleurgesteld hoor, dinsdag. Van mij hadden de winkels prima tot kerst gesloten kunnen worden. Dan maar geen kerstkadootjes, en je kerstjurk van vorig jaar aan, samen kunnen zijn is belangrijker. 3 gasten is weinig en dat zie ik nog wel naar minder gezet worden ook.
Als we Rutte mogen geloven kunnen er best (zeer waarschijnlijk) zwaardere maatregelen doorgevoerd gaan worden, maar niet met de Kerst.
Die blijft zoals het nu is, 3 extra (uitgezonderd onder de 12 jaar) per huishouden met voldoende afstand.

....wat betreft oud&nieuw....daar ben ik bang dat er wel eens ingegrepen kan gaan worden.
En helemaal als je nu ziet dat dagelijks de cijfers oplopen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door