Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Kaio schreef: do 03 dec 2020, 11:22 Mooi ruim en mooi afgewerkt, instapklaar! Ziet uit alsof alles nieuw is zeg
Tuin moet denk ik nog wat aan gedaan worden als ik het zo zie :biggrin2:
Maar gefeliciteerd, mooi huisje!
Dat is het ook ;)
Door Siberienne
Kaio schreef: do 03 dec 2020, 11:22 Mooi ruim en mooi afgewerkt, instapklaar! Ziet uit alsof alles nieuw is zeg
Tuin moet denk ik nog wat aan gedaan worden als ik het zo zie :biggrin2:
Maar gefeliciteerd, mooi huisje!
Is het ook, er heeft nog niemand gewoond. De bouwer had het in februari klaar maar van de markt gehaald ivm Corona. En nu stond het al een poosje leeg en was ook leeg. Dat toont niet. De tuin moet nog afgewerkt worden maar zit wel al in de koopsom maar nu kunnen we zelf nog wat in overleg bepalen over hoe en wat. En wij keken er wel doorheen, over hoe het kan worden.
Door Borke
Wat een prachtig huis en helemaal instapklaar :-)
Wij hebben dat vaker gehad, dat het huis van onze eerste keus niet lukte en we later een veel beter huis vonden.

Hoe gaan jullie verhuizen, hebben jullie de meubels in het huurhuis staan of in opslag?
Door src_esther
Siberienne schreef: wo 02 dec 2020, 19:23 Lucht/lucht
Ik las op internet dat je niet zomaar met een houtkachel kan combineren, dat je dan een speciale luchtdichte kachel moet hebben die lucht van buiten aanzuigt?
Als de warmtepomp en balansventilatie samenwerken en/of de balansventilatie sensor-gestuurd is dan moet je zeker de luchttoevoer apart (van buiten) regelen. Maar wij hebben gemerkt (in het grote huis) dat dat geen sinecure is. Nadat de toevoer ipv de schoorsteen bij bepaalde windrichting ging trekken hebben we het anders opgelost.
Door Siberienne
src_esther schreef: za 05 dec 2020, 11:34 Als de warmtepomp en balansventilatie samenwerken en/of de balansventilatie sensor-gestuurd is dan moet je zeker de luchttoevoer apart (van buiten) regelen. Maar wij hebben gemerkt (in het grote huis) dat dat geen sinecure is. Nadat de toevoer ipv de schoorsteen bij bepaalde windrichting ging trekken hebben we het anders opgelost.
Kun je mij vertellen hoe? Want het is inderdaad een sensor gestuurd samenwerkend systeem maar een toevoer van buiten regelen is nog best lastig
Door src_esther
Siberienne schreef: za 05 dec 2020, 12:54 Kun je mij vertellen hoe? Want het is inderdaad een sensor gestuurd samenwerkend systeem maar een toevoer van buiten regelen is nog best lastig
Sorry, ik dacht dat ik al gereageerd had.
Onze oplossing is voor jullie - lijkt mij - geen optie.
Is er door de aannemer echt geen rekening mee gehouden? Jullie zullen vast (technische) tekeningen kunnen krijgen om zo een goede oplossing te kunnen vinden.

Het geluk was dat we nog aan het bouwen waren toen we de kachel een tijdje hebben getest.
Nadat bleek dat de luchttoevoer van buiten (via een pijp die in beton gestort is en laag uit de gevel komt en daar verlengt werd) niet werkte, hebben we het opgelost zoals we eerder bedacht hadden - maar afgeraden was >:( :( .
We hebben een gat gezaagd in het plafond (plank + pir-isolatieplaat + osbplaat) en de toevoerpijp naar boven (zolder) getrokken.
Onze zolder is heel erg groot, de begrenzing met de buitenlucht zijn de houtenconstructie, dampdichtefolie en dakpannen, het tocht aan alle kanten maar het waait er niet. De kachel regelt zelf de klep in de toevoerpijp voor de luchttoevoer.
De afvoerpijp is heel lang (zeker veel langer dan de toevoerpijp, zoals het hoort) maar trekt niet altijd goed genoeg omdat het eigenlijk te kort is om boven de nok van het dak uit te steken (iets met dubbele lengte en benodigde verstagingen). Dus zit er een ventilatie op de afvoerpijp om bij foute wind tijdens het aangaan van de kachel de tref (en afvoer van de rookgassen naar buiten) te garanderen. De kachel schakelt de ventilatie zelf uit op het moment dat er een ingestelde temperatuur is bereikt. Als je het deurtje van de kachel opent om een nieuwe lading hout erin te doen, gaat de ventilatie automatisch weer aan. We kunnen met de hand nog bijregelen (hoog, laag, uit, aan), wel zo handig dat de ventilatie uit is als je de kachel aan het schoonmaken bent of mensen uit interesse zomaar de kacheldeur opentrekken bijvoorbeeld.
Door Siberienne
src_esther schreef: wo 09 dec 2020, 21:17 Sorry, ik dacht dat ik al gereageerd had.
Onze oplossing is voor jullie - lijkt mij - geen optie.
Is er door de aannemer echt geen rekening mee gehouden? Jullie zullen vast (technische) tekeningen kunnen krijgen om zo een goede oplossing te kunnen vinden.

Het geluk was dat we nog aan het bouwen waren toen we de kachel een tijdje hebben getest.
Nadat bleek dat de luchttoevoer van buiten (via een pijp die in beton gestort is en laag uit de gevel komt en daar verlengt werd) niet werkte, hebben we het opgelost zoals we eerder bedacht hadden - maar afgeraden was >:( :( .
We hebben een gat gezaagd in het plafond (plank + pir-isolatieplaat + osbplaat) en de toevoerpijp naar boven (zolder) getrokken.
Onze zolder is heel erg groot, de begrenzing met de buitenlucht zijn de houtenconstructie, dampdichtefolie en dakpannen, het tocht aan alle kanten maar het waait er niet. De kachel regelt zelf de klep in de toevoerpijp voor de luchttoevoer.
De afvoerpijp is heel lang (zeker veel langer dan de toevoerpijp, zoals het hoort) maar trekt niet altijd goed genoeg omdat het eigenlijk te kort is om boven de nok van het dak uit te steken (iets met dubbele lengte en benodigde verstagingen). Dus zit er een ventilatie op de afvoerpijp om bij foute wind tijdens het aangaan van de kachel de tref (en afvoer van de rookgassen naar buiten) te garanderen. De kachel schakelt de ventilatie zelf uit op het moment dat er een ingestelde temperatuur is bereikt. Als je het deurtje van de kachel opent om een nieuwe lading hout erin te doen, gaat de ventilatie automatisch weer aan. We kunnen met de hand nog bijregelen (hoog, laag, uit, aan), wel zo handig dat de ventilatie uit is als je de kachel aan het schoonmaken bent of mensen uit interesse zomaar de kacheldeur opentrekken bijvoorbeeld.
Ja dat technische stuk - en de uitleg - moeten we nog krijgen. Dank voor je uitleg, dit zal voor ons inderdaad geen optie zijn.
Door Siberienne
We zijn begonnen met schilderen vandaag (en wie hoe kijkt ziet mij staan in een wegwerp OKpak dat toevallig als demo op kantoor lag. )

Heel toepasselijk hebben we ‘blåis’ als een van de kleuren op de muren. Langzaam begint te bezinken dat we hier echt gaan wonen.

De bouwer/verkoper is heel aardig en behulpzaam en dat is fijn als je ergens helemaal nieuw bent ;)

De keuken
BE6B0593-7C19-423C-B1EC-FE1B38015A04.jpeg
BE6B0593-7C19-423C-B1EC-FE1B38015A04.jpeg (2.15 MiB) 1954 keer bekeken
C0F29B2C-875A-4955-83A0-7E6EEBCBBF3D.jpeg
C0F29B2C-875A-4955-83A0-7E6EEBCBBF3D.jpeg (1.88 MiB) 1954 keer bekeken
Door sam28
;D ;D
Ik had je tekst amper gelezen maar zag je staan en dacht huh, waar sta jij nu in ;D
Maar gaaf zeg! Ik zat in Milly haar topic en wilde nog vragen hoe het met jullie huis was, nu schrijf je zelf.

Erg mooi allemaal zeg!
Door MillyMol
Mooie kleur! en ik heb ook zo’n pak meegenomen uit NL. :D
Geen wegwerp, maar een wasbare. Dit model was aan vervanging toe en ik gebruik het wanneer ik de honden trim omdat de haren er zo vanaf glijden.

Wanneer denken jullie klaar te zijn?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door