Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Misschien hoopten ze dat het bij jullie ook droog zou worden? Hier is het na regen vanmorgen vroeg namelijk droog geworden. Maar ook dan hadden ze best even kunnen bellen ::)
Door Lizzy
eelke schreef: ma 07 dec 2020, 11:22 Vanmorgen zitten wachten op de dakgootschoonmakers. Die zouden voor 11.00 komen. Niet geweest, dus om 11.10 gebeld; oohhh ja ik wilde net bellen, de jongens belden net dat het niet door kan gaan vanwege het slechte weer.

Het staat al de hele ochtend te regenen ::) dat hadden ze best eerder kunnen zien aankomen. Als ze niet kunnen werken zou je denken dat ze genoeg tijd overhouden om te bellen hé...
Irri zeg!
Door hannabelgje
eelke schreef:Vanmorgen zitten wachten op de dakgootschoonmakers. Die zouden voor 11.00 komen. Niet geweest, dus om 11.10 gebeld; oohhh ja ik wilde net bellen, de jongens belden net dat het niet door kan gaan vanwege het slechte weer.

Het staat al de hele ochtend te regenen ::) dat hadden ze best eerder kunnen zien aankomen. Als ze niet kunnen werken zou je denken dat ze genoeg tijd overhouden om te bellen hé...
Lekker dan. Ze hadden zelfs vantevoren kunnen zeggen dat het bij regen niet door kon gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
dinky89 schreef: ma 07 dec 2020, 11:31 Misschien hoopten ze dat het bij jullie ook droog zou worden? Hier is het na regen vanmorgen vroeg namelijk droog geworden. Maar ook dan hadden ze best even kunnen bellen ::)
Nou, buienradar (oke, oke, niet altijd de betrouwbaarste) gaf de hele ochtend regen aan. En dan kun je om 10 uur, of half 11 wel bellen dat het voor 11 niet meer gaat lukken toch...
hannabelgje schreef:Lekker dan. Ze hadden zelfs vantevoren kunnen zeggen dat het bij regen niet door kon gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja ook dat. Ik vind het niet per see logisch dat je met lichte regen geen dakgoot kunt schoonmaken.
Door sam28
Ik snap ook niet waarom je niet met wat regen de dakgoot kunt schoonmaken. Het is nou niet alsof er storm staat.
Maar misschien zijn ze van suiker?

Zou je ze kunnen vragen of je de wachturen bij ze kunt declareren? Ik vind het altijd zo vreemd dat je ergens op zit te wachten terwijl ze niet komen. Alsof je geen leven hebt verder.
Door sam28
Ik ben WOEST en weet niet waar ik ermee heen moet. Ik ben nooit WOEST maar nu?!?!?!

Ik zit in therapie, dat heb ik wel eens vertelt. Nu moet er af en toe een hoofdbehandelaar mee kijken en die vond ik altijd al vervelend. Ik ken m niet, we spreken elkaar 15 min per jaar.
O.a. moet ik grenzen leren voelen en aangeven. En hij heeft in ons gesprek AL mijn grenzen overtreden. Letterlijk AL mijn grenzen. Mijn NEE, mijn dat wil ik niet, dat heeft geen zin. Werkelijk alles.
En toen ik op sarcastische wijze prima riep op zijn herhaalde voorstel waar ik al 4 keer NEE op had gezegd, ging hij opgewekt de deur uit.
Weer een man die zegt "dat hij het begrijpt" en tegelijk alle grenzen overgaat bij iemand die nooit een grens heeft mogen hebben. En dat weet hij, hij is immers hoofdbehandelaar.
Ik ben in staat iemands hoofd van zijn romp te trekken op moment. :hammer: <- dekt niet de lading

Mijn eigen psych was het trouwens volledig met me eens.
Door Cathelijn
Nou die klinkt ook niet geschikt voor zijn eigen vak zeg. Gelukkig heb je je psych achter je staan.
Het is zeker geen optie om als grens aan te geven dat je die vent er nooit meer bij wil hebben?
Door CindyMayella
Pffff..... van de zotte eigenlijk.... de airco doet het niet op mn werk (al heel lang niet), dus ook de cv niet (zit op elkaar aangesloten).... had nachtdienst, was ijskoud.... in de shop nog erger dan de obri (hok waar je zit tijdens nachtdienst)..... ik had een dikke trui aan gedaan, tis echt niet te harden die kou..... als ik thuis kom en wil slapen, lukt dat dus niet, want ik ben tot op mn botten koud en krijg het niet meer warm......
Krijgt de groep gistermiddag een appje van de manager dat je dus NIET in je eigen kleding nachtdienst mag draaien.... uhhhhh....... hoe weet manager dat ik een trui aan had ipv mn werkblouse????? Ongeoorloofd/zonder aanwijsbare reden de videobeelden bekijken???? Collega geklikt??????
Een klacht indienen heeft geen zin, is al geprobeerd, maar werkt dus niet....... dr zijn ondertussen nog een aantal dingen gebeurd, die niet door de beugel kunnen......
Geloof dat ik zelf mn contract per eind februari niet verleng :-\ :-[ .....
Door Siberienne
Is er een vakbond waar je lid van kan worden? Geen idee eigenlijk. Lijkt me typisch iets waar je een ouderwetse vakbondsman/vrouw kan gebruiken...,

En tegen de kou; thermo ondergoed en muts. Je verliest 30% van je warmte via je hoofd dus kan echt schelen. Kou is niet fijn, sterkte ermee! (En zit je? Elektrisch dekentje over je benen?)

@sam; wat een hork zeg.... geen woorden voor.
Door Ronald
@Sam: en dan ben je dus afgestudeerd psychiater/psycholoog? Sorry hoor, maar sommige mensen in het gezondheidscircuit (en met name mannen) kunnen zo ongelooflijk onbeschoft uit de hoek komen, dat je ze er met liefde (en een hamer) weer terug in schopt.
Niet dat het veel helpt, maar sterkte met alles. Gelukkig is je directe behandelaar het met je eens. Kan die niet eens wat aanzwengelen?

@CindyMayella: klinkt in elk geval niet prettig. Er moet toch gewoon een kachel zijn zodat je niet helemaal verkleumt raakt? En beelden bekijken zodat hij ziet welke kleren je aan hebt? Op wat voor gronden moeten die beelden bekeken worden? Is het vastgelegd dat de beelden bekeken kunnen/mogen worden?
Wat Siberienne zegt: een vakbond zou hier wel wat mee kunnen...

Eigen klaag: teksten tikken op het scherm van de telefoon gaat moeizaam. Dus de computer maar weer eens aangezwengeld. Maar omdat ik geen goede bril heb, zie ik de helft van de tekst niet. Teksten lezen op de telefoon gaat dan wel weer handiger, omdat ik die redelijk dicht bij mijn ogen kan houden.
Op de computer staat de vergroting inmiddels op 150% en lukt het een beetje. Ik krijg er alleen koppijn van. :(
Nog ruim 2 maanden wachten vóórdat er een nieuwe bril kan worden aangemeten...

Ik moet maar even naar buiten. Kijk... nu zou een hond wel handig zijn. ::)
Door pearlsofpassion
Wablieft? :o
Dat je verplicht wordt in die kou te werken is al ongehoord, en dat je je er dan nog niet naar mag kleden! In deze tijden (winter, groep, Corona)!
Dat mag toch gewoon niet? Kan hij toch niet? Je wordt ziek zo !
Is er geen officiële instantie waar je mee kan dreigen? Of effectief klacht kan indienen? Niet vakbond, iets sterkers. Dit kan toch niet legaal zijn?

Als dat er niet was gaf ik per direct zelf ontslag en weigerde nog te gaan. Beetje voor jezelf en je gezondheid opkomen he. Straffe medewerker bij de werkloosheidsuitkering die je daarin niet volgt. Plus dat je baas misschien dan wakker geschud wordt.

Echt verkleumd zijn, ik ken het. Niet leuk. Ik wordt alleen warm van dan onder 3 fleecedekens onder het donsdeken in meneer zijn armen te kruipen. En dan, na een uurtje misschien...
Door Ronald
pike schreef: di 08 dec 2020, 15:28 Klacht neerleggen bij de arbeidsinspectie i.p.v. bij de baas?
Dat is misschien nog wel een betere actie!
Door CindyMayella
Is allemaal gedaan (geef geen gegevens, maar is op te zoeken, EG Group), en telkens geen resultaat.... telkens hebben ze een reden/excuus en komen ze er onder uit.... heb nog 1 idee/optie, ga ik nu proberen en dan weet ik het niet meer..... meeste collega’s hebben vast contract en het is hen niet gelukt..... rest van het personeel (incl mijzelf) komt 1 periode door, daarna wordt het contract niet verlengd, want het schijnt goedkoper te zijn, als men iedere keer nieuw personeel aanneemt......
Door Ronald
We hebben een unieke en frisse kijk op onze Retail activiteiten.

Zo kun je het ook omschrijven... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door