Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑zo 06 dec 2020, 14:42 Tsja, wij hebben Hugo de Jonge waar ik geen vertrouwen in heb. Zo riep hij aan het begin van corona geen aanbod van commerciële labs te hebben gehad voor uitbreiding van testcapaciteit maar vervolgens blijkt dat toch wel het geval zoals de labs al aangaven. Omdat hij met de testcapaciteit er al zo'n puinhoop van heeft gemaakt inclusief flinke draaikonterij heb ik ook geen vertrouwen er in dat hij het met de organisatie van vaccinaties het wel goed gaat doenHugo de Jonge of zijn ministerie heeft over de uitvoering van testen of de vaccinaties eigenlijk weinig tot niets te vertellen. In Nederland is heel veel taak van het RIVM of de GGD (die ook weer uit meerdere regio's bestaat en worden aangestuurd door de burgemeesters). Wat de Jonge doet is roepen wat is toegezegd door anderen of roepen wat hij vind dat ze moeten doen (waarmee hij ze voor het blok zet), maar macht of directe invloed tav de uitvoering heeft hij niet of nauwelijks.noem mij een pessimist maar denk dat hij begin januari gaat roepen dat de operatie is onderschat....
eelke schreef: ↑wo 09 dec 2020, 09:50 Hoe werkt dat eigenlijk, als je ziek wordt van een vaccin? Dat hoor je best vaak toch, dus volgens mij gewoon een gebruikelijk iets. Een paar dagen niet zo lekker, kindjes soms ook wel koorts enzo.Het ziek worden van een vaccin is eigenlijk de bedoeling van een vaccin
Dat zijn dan toch wel 'klachten'. Als je ziek wordt van een vaccin, kun je dan ook besmettelijk zijn?
Ik vind het toch wel een ding allemaal, want als zorgpersoneel zal ik niet achteraan staan bij het uitdelen, dus dan moet ik wel gaan bedenken wat ik wil...![]()
Siberienne schreef: ↑wo 09 dec 2020, 10:17 Het ziek worden van een vaccin is eigenlijk de bedoeling van een vaccinAh, ik vermoedde wel zo iets, maar wilde het wel zeker weten.althans je zwengelt de afweer aan en de symptomen die je beschrijft komen daar vandaan. Eigenlijk is ziek worden van een virus of bacterie meer een gevolg van de stoffen die ons eigen lichaam aanmaakt als afweer reactie dan van de microbe zelf. Bv interferon, dat maak je aan en dat geeft koorts en een grieperig gevoel. Mensen die interferon krijgen als behandeling voelen zich constant grieperig.
Dat wil niet zeggen dat je besmettelijk bent; dat kan alleen bij vaccins met levend verzwakte virussen in een enkel geval gebeuren. (Bv incidenten met polio vaccins in het verleden waar het levend verzwakte vaccin werd gebruikt. In NL gebruiken we dat trouwens niet)
De Corona vaccins die nu op de markt komen bevatten geen levend verzwakte virus dus kun je ook niet besmettelijk zijn voor je omgeving.
Siberienne schreef: ↑wo 09 dec 2020, 10:17 Het ziek worden van een vaccin is eigenlijk de bedoeling van een vaccinNu is een virus per definitie nooit levendalthans je zwengelt de afweer aan en de symptomen die je beschrijft komen daar vandaan. Eigenlijk is ziek worden van een virus of bacterie meer een gevolg van de stoffen die ons eigen lichaam aanmaakt als afweer reactie dan van de microbe zelf. Bv interferon, dat maak je aan en dat geeft koorts en een grieperig gevoel. Mensen die interferon krijgen als behandeling voelen zich constant grieperig.
Dat wil niet zeggen dat je besmettelijk bent; dat kan alleen bij vaccins met levend verzwakte virussen in een enkel geval gebeuren. (Bv incidenten met polio vaccins in het verleden waar het levend verzwakte vaccin werd gebruikt. In NL gebruiken we dat trouwens niet)
De Corona vaccins die nu op de markt komen bevatten geen levend verzwakte virus dus kun je ook niet besmettelijk zijn voor je omgeving.