Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Mijn bielefelders blijven ook heel schuw. Ze zijn verder wel rustig gelukkig. Hier zorgt de haan er wel voor dat de dames zich netjrs gedragen. Ik heb eigenlijk bijna altijd een haan lopen. Dat geeft hier veel rust.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Kan, maar kan ook niet werken...
Hier geeft de haan rust in de ren, maar op stok gaan is nog steeds gerommel. Daar krijgt hij ze niet onder controle maar doordat hij dat wel probeert, is hij net zelf een destabiliserende factor...

Wel jammer dat de kipjes niet naar verwachting zijn...
Als je een haan zou nemen kan je wel een handtam exemplaar zoeken. Dan worden de dames ook vlot tammer. Ik weet een fokker die die heeft, maar ik dacht dat dat erg ver rijden voor jou was...
Door Anne in Zweden
Vandaag weer een bruin eitje, 52,68 gram. Ik weet niet of het van dezelfde dame is, want dit ei lag onder de zitstang terwijl het eerste exemplaar in een legnest lag. Maar dat maakt ook niet uit. Zo leuk dit! :D
Door dinky89
Zeker leuk Anne :) Wordt het winter, beginnen ze te leggen terwijl ik eerder in dit topic las dat ze waarschijnlijk pas in voorjaar zouden gaan leggen ;D
Door Anne in Zweden
Waaah, twee bruine eitjes vandaag! Ze werpen dus allebei nu, onze meisjes! Het ei van vanochtend was van Suze, want ik zag Louise het nest in gaan terwijl ik aan het schoonmaken was. Louises tweede ei is 48,63 gram. Sprak de trotse oma. :biggrin2: ;D
Door Anne in Zweden
Vraagje trouwens. Louise maakte nogal kabaal toen d'r eitje het licht zag - op zich niet ongewoon natuurlijk - maar vervolgens kroop Philomène in hetzelfde legnest, waardoor Louise er niet meer uit kon. Er zit een klep aan de zijkant van het nest, die heb ik geopend voor Louise zodat ze alsnog naar buiten kon. Philo had al gelegd vanochtend, dus dat was niet de reden dat ze in hetzelfde nest ging zitten waar Wiske net haar eitje had geworpen.
Kennen jullie zulk gedrag, en wat heeft het te betekenen?
Door Laika
Anne in Zweden schreef: di 01 dec 2020, 13:16 Vraagje trouwens. Louise maakte nogal kabaal toen d'r eitje het licht zag - op zich niet ongewoon natuurlijk - maar vervolgens kroop Philomène in hetzelfde legnest, waardoor Louise er niet meer uit kon. Er zit een klep aan de zijkant van het nest, die heb ik geopend voor Louise zodat ze alsnog naar buiten kon. Philo had al gelegd vanochtend, dus dat was niet de reden dat ze in hetzelfde nest ging zitten waar Wiske net haar eitje had geworpen.
Kennen jullie zulk gedrag, en wat heeft het te betekenen?
Misschien wordt ze broeds?
Door pearlsofpassion
Lijkt me toch sterk, tenzij er 10 eieren een aantal dagen na elkaar in het nest blijven liggen. En je licht bij, worden de kunstmatige dagen al langer? Want dat is volgens mij nodig om broeds te worden. Alhoewel, mijn zilverpatrijs cochin wil ook wel weer maar ja, dat is een sterk broedend ras..
Ik denk dat Philo gewoon kwam kijken wat de fuss was. Dat concert van haar jonge vriendinnetje is ook voor haar nieuw he.

Het verwarmen en bijlichten van het hok zal er wel voor iets tussen zitten dat ze nog beginnen leggen. :biggrin2:
Maar desalniettemin gewoon leuk. En dan nog gewoon tegelijk. Pal op 20 weken leeftijd? Of niet?
Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: di 01 dec 2020, 17:20 Lijkt me toch sterk, tenzij er 10 eieren een aantal dagen na elkaar in het nest blijven liggen. En je licht bij, worden de kunstmatige dagen al langer? Want dat is volgens mij nodig om broeds te worden. Alhoewel, mijn zilverpatrijs cochin wil ook wel weer maar ja, dat is een sterk broedend ras..
Ik denk dat Philo gewoon kwam kijken wat de fuss was. Dat concert van haar jonge vriendinnetje is ook voor haar nieuw he.

Het verwarmen en bijlichten van het hok zal er wel voor iets tussen zitten dat ze nog beginnen leggen. :biggrin2:
Maar desalniettemin gewoon leuk. En dan nog gewoon tegelijk. Pal op 20 weken leeftijd? Of niet?
Ze zijn in week 22 begonnen met leggen, (ik vermoed) Wiske op 22 weken en 4 dagen, en Suuske op 22 weken en 6 dagen. Ze gaan in ieder geval als een speer: gisteren 1 bruin eitje, vandaag weer 2! :D

Een beetje bijlichten doen we inderdaad, de dagen zijn zo donker momenteel. Om 7 uur 's ochtends springt er een lamp met zacht licht aan. Rond een uur of 9 komt baasje, die doet het grote licht aan. Dat doe ik rond 16 uur uit, en rond 17.30 uur springt dan het zachte licht uit. Daglicht buiten begint hier rond 8 uur 's ochtends, en rond 15 uur is het dan weer donker, vooral als het bewolkt weer is. Als de zon schijnt, zijn de dagen nog iets langer.
Door Anne in Zweden
Ik heb geen vreemd gedrag bij Philo meer vastgesteld, waarschijnlijk was het inderdaad een kwestie van 'hou jij je klep nou effe' tegen Wiske toen die enthousiast over haar tweede ei begon te verhalen. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
dinky89 schreef: di 01 dec 2020, 11:31 Zeker leuk Anne :) Wordt het winter, beginnen ze te leggen terwijl ik eerder in dit topic las dat ze waarschijnlijk pas in voorjaar zouden gaan leggen ;D
Het was even afwachten wat ze zouden gaan doen met de donkere dagen, maar blijkbaar leggen ze gewoon door. Ook de rijpe dames hadden vandaag allebei een ei (gisteren niet). Ineens hebben we zomaar 4 eieren per dag!
Door pearlsofpassion
Oh ja, das niet overdreven lang bijgelicht dan.
Netjes !

Ik heb alleen nog een eitje van m'n jongste. Al de rest (ook de legkip van 2,5)houdt het voor bekeken.
Das wel fijn dat ene eitje. Ookal weegt het gemiddeld dan maar 44gr. :cool:
(van een kruising Brahma kriel en Cochin kriel moet je natuurlijk geen grote eieren verwachten, ookal weegt de kip zelf wel 1,8kg schat ik)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door