Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Siberienne schreef: ma 30 nov 2020, 16:40 @Ronald Nils is een kabouter die een geheim meedraagt. Verder ben ik nog niet :biggrin2:
Alle kabouters hebben geheimen... ;D
Is misschien wel leuk, Noors leren aan de hand van een verhaal.
Door Siberienne
Ronald schreef: ma 30 nov 2020, 20:11 Alle kabouters hebben geheimen... ;D
Is misschien wel leuk, Noors leren aan de hand van een verhaal.
Het is wel een hele leuke methode. Leuker dan die standaard dingen als ‘ik heet zus en zo en kom uit ...’
Door eelke
Ik werd gisteren wakker in een koud huis. Cv ketel in storing, code opgezocht, te lage waterdruk, water bijgevuld. Opgelost.
Dacht ik.
Inmiddels heb ik het weggelekte water gevonden in het plafond van mijn slaapkamer ::) :-X

Vanmiddag komt de monteur, hopelijk kan hij het repareren. Al dan niet tijdelijk ofzo.
Door - pien -
Cathelijn schreef: ma 30 nov 2020, 08:02 Ik voel me uit balans. Al ruim 30 jaar heb ik onbegrepen gewrichtsklachten, losse stukjes in diverse gewrichten, pezen die niet lopen waar ze horen te lopen, langzaam steeds meer gewrichten die klachten geven. Maar ja, geen echte diagnose, dus hup maar door, want er is blijkbaar niet echt iets aan de hand. Artsen kunnen het niet plaatsen, dus kunnen niet zoveel voor je doen. Tot een jaar geleden een mutatie aan het ACAN gen is gevonden in de familie. Dit gen is verantwoordelijk voor de aansturing van de ontwikkeling van kraakbeen.
Bij de klinisch geneticus voel ik me voor de eerste keer echt gehoord. Het complete plaatje wordt geregistreerd en na DNA-onderzoek blijkt dat ik de mutatie inderdaad ook heb. Eindelijk een verklaring, zo fijn.
Alleen... het is nog vrij onbekend. Er is niet een aandoening met een naam die het gevolg is van de mutatie en bij iedereen kunnen weer wat andere klachten ontstaan.
Nu zit ik in een revalidatietraject en dat maakt een hoop los. Veel verdriet en soms een soort opluchting. Verdriet om alles wat ik waarschijnlijk los moet laten - al die dingen die ik ooit nog wilde doen als het weer iets beter zou gaan. Opluchting ook wel omdat ik sommige dingen niet meer hoef en dat ik eindelijk een goede reden heb om niet 'gewoon' mee te doen - over mijn grenzen heen.
En er is nog veel onzekerheid wat ook niet helpt aan mijn gevoel van balans. Die iets te lange wandeling van drie kwartier, levert die echt schade op of alleen tijdelijk ongemak? Er is nog te veel onduidelijk om echt goede keuzes te maken. Gelukkig heb ik een hele fijne revalidatiearts, ergotherapeut en fysiotherapeut, dus ik hoop aan het einde van het traject beter voor mijn gewrichten te kunnen zorgen zodat ik het zo lang mogelijk op een aanvaardbaar niveau kan houden.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Sterkte Ronald en Eelke!

Klaagje: ik ben al een week 'ziek'. Getriggerd door oververmoeidheid (die ik niet aan zag komen? ) : koppijn en misselijk en koud. Nu nog steeds niet beter. Gelukkig kan ik wel de belangrijkste dingen doen...rustig aan. En komt het wel weer goed.
Door pearlsofpassion
1 van mijn gerbils is gestorven. :(
Kleine grappige Storm..
Na Nieuwjaar zou ik ze 4jaar hebben en ze waren een paar maand oud toen ze hier kwamen. Dus niet piepjong, maar toch ook niet stokoud. En hij zag er ook nog niet echt oud uit (er zijn wel wat zaken waaraan je een oude gerbil herkent), hij was ook nog behoorlijk actief.

Maar goed, niets aan te doen.
We gaan hem morgen begraven. Samen met de kindjes.. Want dit zijn de enige 2 gerbils die ze zich kunnen herinneren. Het zal wel even wennen zijn dat enkel Thunder over is.. De kindjes waren ook best wel betrokken bij de gerbils. Eten geven, kijken waar ze zijn, wat ze aan het doen zijn, de namen leren en wie wie is, helpen met verblijf uitkuisen.... Ze hebben heel wat uren op een stoel zitten kijken voor het verblijf..
Dat zullen ze nog wel doen, maar het zal toch even wennen zijn..

Nu zit Thunder alleen, dus maar eens wat asielen aanschrijven om te zien of er ergens nog een ventje alleen zit.
Door Kaela
Aaaah PoP dat is toch verdrietig. Hopelijk een troost dat is een mooie leeftijd behaald heeft en vooral een heel mooi leven heeft behaald. Sterkte, ook voor de kindjes!

@Cathelijn, dat is een hoop wat je voor je kiezen krijgt. Een heel proces van opluchting, maar ook onzekerheid en het leren accepteren daarvan. Ik hoop dat je daar je weg in gaat vinden en daardoor veel moois uit het leven kan halen, sterkte!

Eelke, sterkte met alle nattigheid en kou!
Door eelke
Het lek is boven water ;) en kon snel gemaakt door de verwarmingsmonteur, het was een ontluchtingsding wat is gaan lekken, kon makkelijker vervangen worden. Morgen de verzekering maar aanschrijven voor de schade.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: di 01 dec 2020, 20:07 1 van mijn gerbils is gestorven. :(
Kleine grappige Storm..
Na Nieuwjaar zou ik ze 4jaar hebben en ze waren een paar maand oud toen ze hier kwamen. Dus niet piepjong, maar toch ook niet stokoud. En hij zag er ook nog niet echt oud uit (er zijn wel wat zaken waaraan je een oude gerbil herkent), hij was ook nog behoorlijk actief.

Maar goed, niets aan te doen.
We gaan hem morgen begraven. Samen met de kindjes.. Want dit zijn de enige 2 gerbils die ze zich kunnen herinneren. Het zal wel even wennen zijn dat enkel Thunder over is.. De kindjes waren ook best wel betrokken bij de gerbils. Eten geven, kijken waar ze zijn, wat ze aan het doen zijn, de namen leren en wie wie is, helpen met verblijf uitkuisen.... Ze hebben heel wat uren op een stoel zitten kijken voor het verblijf..
Dat zullen ze nog wel doen, maar het zal toch even wennen zijn..

Nu zit Thunder alleen, dus maar eens wat asielen aanschrijven om te zien of er ergens nog een ventje alleen zit.
Sterkte! Kunnen gerbils goed alleen zijn, of ook helemaal niet?
Door Fenixjuh
Ow, wat verdrietig... :'(
Wel goed opletten met de geslachten, voor je het weet heb je elke 2,5 week een nestje ::)

Klaag over het huis, er wordt hard gewerkt.. Hierdoor minder privacy, weinig stilte, veel poetsen in combinatie met zwanger zijn is best vermoeiend... En dan hebben we aan 1 kant van het huis een afwijkende muur (steenstrips) waardoor alles anders wordt, er komt een bekisting om de steunbalk die nieuw geplaatst is, en de stukadoor is net geweest: die ene strakke muur kan hij niet gelijk krijgen, moet ook al met strips opgelost worden... En dat lukt niet morgen, vrijdag wordt de vloer gestort en het eerstvolgende dat de stukadoor kan wordt woensdag... Dan zou het opgeleverd worden ::)

Nu ben ik dus even verdrietig dat de uitbouw een volledig aparte ruimte lijkt te worden, en het nog langer duurt ook...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door hannabelgje
Heel de avond met autopech op de parking van de lidl gestaan. Gelukkig kwam broerlief en hebben we samen in zijn auto op de wegenwacht gewacht. Morgen ff nieuwe accu regelen.....
We hebben wel lekker twee uur bij kunnen kletsen. Dat dan weer wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door